خبرهای داغ:
ویژه خبر داد

برگزاری ۲ رویداد بزرگ طی آبان ماه ۱۴۰۳ در همدان

همدان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بابیان اینکه دو رویداد بزرگ در پاییز داریم که ظرفیت مناسبی برای حضور هنرمندان بسیجی است،گفت: کنگره خواهر دباغ و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آبان ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۳۷۰۶
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
برگزاری ۲ رویداد بزرگ طی آبان ماه ۱۴۰۳ در همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسعود ویژه در جلسه شورای هیئت اندیشه‌ورز بسیج هنرمندان که با حضور روسای انجمن‌های هنری و نخبگان هنرمند در سالن جلسات اداره کل ارشاد همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب مسیر دولت چهاردهم باید در مسیر دولت شهید رئیسی باشد.

وی به بیان چند محور از فعالیت‌های مشترک که بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و بسیج هنرمندان رقم خورد افزود: برپایی نمایشگاه‌های مختلف در حوزه عکاسی و‌ هنرهای تجسمی و برگزاری برنامه‌های مختلف که از جمله آن برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای دولت بود که در خردادماه برگزار شد و نشست‌های تخصصی انتخابات و برنامه‌های متعددی در خصوص دوره آموزشی به صورت مشترک طراحی و اجرا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه از دیگر اقدامات در حوزه اقتصاد فرهنگ است که با پیگیری‌هایی انجام شده ۴۰ عنوان ظرفیت اقتصادی برای استان شناسایی شد، گفت: از جمله اقداماتی که در حال عملی شدن است ۴ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی است که از طریق اداره تعاون ابلاغ شد و با پیگیری‌ها به ۱۰ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: همچنین وام مشاغل خرد با نام تبصره ۱۶ داشتیم که فقط سال گذشته بود و برای اهالی فرهنگ و هنر هم صفر در نظر گرفته بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته۵۰ میلیارد تومان سهمیه دادند که ۴۳ میلیارد آن تحقق پیدا کرد و جمعیت زیادی از خبرنگاران، عکاسان، هنرهای تجسمی و گروه‌های مختلف از این وام بهره‌مند شدند و امسال تلاش می‌کنیم به  جاماندگان هم این وام تعلق گیرد.

ویژه ابراز کرد: از ۱۵ مرداد یک بازارچه اینترنتی طراحی کردیم که گروهی از هنرمندان به صورت خودجوش سایتی را طراحی کردند که محصولات فرهنگی هنری به فروش می‌رسد.

وی عنوان کرد: دیگری فروشگاه عرضه مستقیم محصولات فرهنگی هنری هنرمندان است که هنرمندان آثار خود را در طبقه اول اداره ارشاد عرضه می‌کنند و محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اعلام کرد: دو رویداد بزرگ در سه ماه پاییز داریم که ظرفیت مناسبی برای حضور هنرمندان بسیجی است، یکی کنگره خواهر دباغ که ۲۷ و ۲۸ آبان ماه برگزار می‌شود و دیگری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که در نیمه دوم آبان ماه برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار