خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی سپاه نینوا:

قرآن کریم بهترین راهی که زمینه خوشبختی دنیا و آخرت را به فرد نشان می دهد

حجت الاسلام ریاحی گفت: هدف قرآن باز گردانیدن انسان به فطرت پاک و برگردانیدن قوانین ناقص بشری به قانون الهی است.
کد خبر: ۹۶۲۵۹۵۱
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱

قرآن کریم بهترین راهی که زمینه خوشبختی دنیا و آخرت را به فرد نشان می دهد/ قرآن کریم در آرامش روانی و روحی انسان تأثیر مثبت داشته

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام ریاحی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی سپاه نینوا در جمع کارکنان این ناحیه اظهار داشت :در تفکر اسلامی عقیده بر این است که ویژگی‌های منحصر به فرد انسان و ساختار زندگی وی، به گونه‌ای است که برای رفتارهای اجتماعی و فردی خویش، و همچنین برای سعادت ابدی، نیازمند راهنمایی الهی و قوانین و ضوابطی است که ازسوی خداوند توسط وحی تامین گردد.

کارشناس ارشد روانشناسی افزود: هدف قرآن باز گردانیدن انسان به فطرت پاک و برگردانیدن قوانین ناقص بشری به قانون الهی است، و لذا قرآن، کتاب آموزش نظریه‌ای نیست که در تلاش چیره شدن بر طبیعت بوسیله اندیشه و نظر باشد، و زمینه را برای غلبه روح بر ماده فراهم کند. بلکه تلاش قرآن در آن است که ایمان را بر اساس هماهنگی میان محسوسات و معقولات بنا کند، به گونه‌ای که انسان با داشتن ایمان تنها در جهان غیب به سر نبرد، و همه زندگیش را هم در جهان خالص ماده نگذراند، بلکه در زندگی میان نیروها و طبیعت‌ها تعادل ایجاد کند، و معنویت را در همه جای زندگی مادی فراهم گرداند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان بیان کرد : قرآن کریم به منظور دست یابی به خودشناسی و رشد شخصیت و ارتقای نفس انسان به مدارج کمال انسانی، مناسب‌ترین و بهترین راهی را که بتواند زمینه خوشبختی دنیا و آخرت او را فراهم کند، به وی نشان داده است، در قرآن کریم آیات بسیاری وجود دارد که فطرت وجودی انسان و حالات گوناگون روان او را متذکر شده و راههای تهذیب و تربیت و معالجه روان انسان را نشان داده است و سؤالاتی که ریشه در درون ذات آدمی دارد و از اعماق وجود انسان سرچشمه گرفته و اختصاص به قشر و گروه خاصی ندارد و در محدوده زمان و مکان خاص هم قرار نمی‌گیرد، ازقبیل اینکه: از کجا آمده‌ام؟ برای چه آمده‌ام؟ به کجا می‌روم؟ چرا باید بروم؟ چه باید بکنم؟ سؤالاتی که معماهای وجود انسان هستند، را پاسخ می‌دهد.

حجت الاسلام ریاحی در پایان اظهار داشت : همچنین برخی از آیات قرآنی حاوی دستورات و سفارش‌هایی در زمینه‌های متفاوت است که در آرامش روانی و روحی انسان تاثیر مثبت داشته و موجب رفع اضطراب و نگرانی‌های بشری شده و در نهایت او را به تعادل می‌رساند ،به عنوان نمونه برخی از نتایج تحقیقات انجام شده در باب تاثیرات آموزه‌های قرآن در بهداشت روانی فردی و اجتماعی عبارتند از :
- دستور ازدواج و تشکیل خانواده و تاثیرات آن در آرامش فردی و سلامت محیط اجتماع.
- آیات قرآن در مورد محبت، صله رحم، بخشش به دیگران و تاثیرات مثبت آن در جامعه.
- ممنوعیت سوءظن، تجسس، تهمت، غیبت وتاثیرات آنها بر جامعه و فرد.
- تاثیر نماز بر آرامش روانی.
- دعوت قرآن به صبر و تاثیر آن در کاهش فشارهای روانی.
- تاکید بر محبت به پدر و مادر و تاثیر آن در سلامت روانی خانواده

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار