مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان

آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) امتداد غدیر است

حجت‌الاسلام قنبری گفت: سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) در نه تنها امتداد غدیر بلکه خود، غدیری دیگر است.
کد خبر: ۹۶۲۶۵۲۱
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

حجت‌الاسلام اکبر قنبری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فراهان گفت: سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) در نه تنها امتداد غدیر بلکه خود، غدیری دیگر است. باید در این چنین روزی با امام زمان(عج) بر اساس مفاد روایات و دعاها به‌ویژه دعای «عهد» پیمانی دوباره بست. معرفت، محبت، ولایت و اطاعت برخی از اصول این پیمان نسبت به حضرت صاحب‌الزمان(عج) است.
 وی افزود: غربت و مظلومیت، رشته‌ای است پیوسته، از غدیر تا کربلا و از کربلا تا غیبت. آن‌ها که آرزو داشتند در سال دهم هجری، در سایه‌سار تک درخت وادی جحفه باشند تا با صاحب غدیر بیعت کنند، امروز باید با حجت معبود، مهدی موعود بیعت کنند و هر چه در توان دارند، از یاری امام زمان خود دریغ ندارند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان تصریح کرد: چنان که امام علی(ع) می‌فرماید: «خوشا به حال کسی که زمان او (حضرت مهدی علیه السلام) را درک کند، به دوره او بپیوندد و دوره او را شاهد باشد». حجت‌الاسلام قنبری گفت: معرفت، محبت و ولایت امام(عج)، زمینه‌ساز عهد و پیمان با ایشان است، چراکه عشق و ولایت بدون مسئولیت‌پذیری، هوسی بیش نیست.
حجت‌الاسلام قنبری گفت: عهد، التزام و نوعی تعهد پذیری در مقابل شخص یا کاری است و باید خود را به وظایفی که نسبت به امام‌زمان(عج) داریم ملتزم سازیم و با ایشان برای انجام آرمان‌هایش عهد ببندیم؛ کسانی می‌توانند در عصر ظهور به این عهدها عمل کنند که در عصر غیبت به پیمان خود با امام عصر(عج) عمل کرده باشند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان بیان کرد: عهد و اطاعت، تجلی و نمود عشق و محبت است و زمینه‌سازی برای ظهور ایشان، بسط عدالت و فرهنگ عدل پذیری در جامعه و نهادینه کردن آن است.
وی افزود: آغاز امامت آن حضرت، به مشیّت الهی و برخی مصالح دیگر، با غیبت همراه بود که اولین غیبت ایشان به «غیبت صغرا» مشهور است که تا سال ۳۲۹ هجری قمری به طول انجامید. پس از آن، مرحله جدیدی از غیبت که به دوره «غیبت کبرا» معروف است، آغاز شد که تاکنون نیز ادامه دارد.
حجت‌الاسلام قنبری خاطرنشان کرد: این دوران، سخت‌ترین دوره امتحان مردم است؛ زیرا ارتباط مستقیم با امام (علیه السلام)برای همگان میسر نیست و نایب خاصی نیز وجود ندارد تا مردم به وسیله او بتوانند از آن حضرت، کسب تکلیف و پاسخ پرسش های شان را دریافت کنند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار