خبرهای داغ:
سرهنگ آزادی خبر داد

برگزاری بیش از ۳۲۷ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان همدان

همدان-دبیر اجرایی هفته دفاع مقدس استان همدان گفت: امسال بیش از ۳۲۷ عنوان برنامه با فراوانی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ ریزبرنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۸۲۳۸
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
برگزاری بیش از ۳۲۷ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ هادی آزادی در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مجموعه فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس استان همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت و هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: هفته دفاع مقدس ۱۴۰۳ با شعار «در راه فتح قله‌ایم» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه این شعار برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است، افزود: در بزرگداشت هفته دفاع مقدس برای اجرای برنامه‌ها و رویدادهایی همچون هفته وحدت و عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق نیز مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر اجرایی هفته دفاع مقدس استان همدان گفت: امسال بحث برگزاری کنگره خواهر دباغ به عنوان نماد زن انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به نقش زنان و دفاع مقدس به خود گرفته و ۵۰ درصد از شرکت کنندگان مراسم تجلیل از ایثارگران نیز زنان خواهند بود.

وی با بیان اینکه در اوایل شهریور ماه شاهد ثبت ملی یادبود شهدای قراویز در سر پل ذهاب بودیم، ابراز کرد: از دو ماه پیش ستادهای استانی تشکیل شد و جلساتی با حضور دهیاران و بخشداران به صورت ویژه برگزار شد تا برنامه‌های مختلفی از سوی آنها برگزار شود.

آزادی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور ماه آغاز و تا ۷ مهرماه ادامه دارد، عنوان کرد: در برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌های عمومی و مشترکی پیش‌بینی شده که از جمله این برنامه‌ها رژه نیروهای مسلح استان با مدیریت ارشد آجا در محل نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود و این برای اولین بار است که مکان رژه از میدان باباطاهر به مکان دیگری منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۳۲۷ عنوان برنامه به دبیرخانه ارسال شده با فراوانی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ ریزبرنامه، گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به رونمایی ۵۴۰ تمبر یادبود شهدای مدافع حرم سراسر کشور، نشست در حوزه ادبیات پایداری، اجرای آبنمای موزیکال به مدت ۵ شب، برگزاری بزرگداشت عملیات اولین پاسخ (کمان ۹۹) در پایگاه نوژه، بزرگداشت فرماندهان شهید، مصاحبه با فرماندهان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدای شاخص و پیاده‌روی خانوادگی اشاره کرد.

دبیر اجرایی هفته دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: رژه خودرویی بسیجیان سپاه انصارالحسین (ع)، تجلیل از ورزشکاران، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، روایتگری، همایش راویان دفاع مقدس و برگزاری همایش پیاده‌روی و آزادی زندانیان زن به نیابت از شهدا، تجلیل از بازاریان خوشنام دفاع مقدس، کلنگ‌زنی یادبود شهدای شرکت کننده در نماز جمعه استادیوم، برنامه صعود به ارتفاعات الوند با کمک هیئت کوهنوردی و برگزاری برنامه‌های ورزشی متنوع از جمله این برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس است.

وی ابراز کرد: از دیگر برنامه‌ها برگزاری میز خدمت توسط دستگاه‌های خدمت رسان، تجلیل از خانواده معظم شهدا و آزادگان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری نشست بصیرتی در سطح مدارس و... است.

سرهنگ محسن یوسفی مدیر پیشکسوتان و تشکل‌های مردم نهاد اداره کل حفظ آثار استان همدان نیز در ادامه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس طرح سراسری تجلیل از بیش از یک میلیون نفر پیشکسوت دفاع مقدس است که سهمیه استان همدان ۲۷ هزار نفر است و در ۴ مهر در سالن همایش‌های دانشگاه علوم‌پزشکی برگزار می‌شود، دیدار پیشکسوتان با رهبر معظم انقلاب به صورت ویدئو کنفرانس نیز از دیگر برنامه‌ها است که این مراسم با حضور ۲ هزار و ۴۵۰ نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

* رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب مکتوب و صوتی طی هفته دفاع مقدس

مدیر تاریخ و ادبیات پایداری اداره کل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان نیز اظهار کرد: در حوزه دفاع مقدس بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب به نمایش گذاشته می‌شود.

محمد برخوردار گفت: طرح «رفیق شهید من»، توزیع ۳ هزار جلد کتاب در مناطق محروم، برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی، رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب مکتوب، رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب صوتی و نقد کتاب در زمان برگزاری نمایشگاه را داریم.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر تا ۴۰ درصد تخفیف در مکان باغ موزه دفاع مقدس استان همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار