رزمنده دفاع مقدس در گفتگوی اختصاصی با بسیج:

 دست قدرت خدا، همیشه کنار رزمندگان/ جوانان ناامید نشوند فتح قله‌ نزدیک است

می‌شود روحیه پنجاه و هفتی خودت را حفظ کنی گرچه در گوشه‌ای از روستای دور سکنی گزیده باشی و یک لحظه از خدمت به مردم غافل نشوی!
کد خبر: ۹۶۲۹۷۸۲
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲

دست نوشته‌ای که جلوی درب مغازه‌اش نصب کرده توجهم را جلب میکند "خانم محترم با حجاب اسلامی وارد مغازه شوید" با خودم می‌گویم ای کاش همه مردم و مسئولین این دغدغه را می‌داشتند و احساس مسئولیت می کردند.

وارد مغازه می‌شوم پس از حال و احوال، مشتری‌های مختلفی می‌آيند چند نفر برای خرید داخل مغازه می شوند و مطالبه سیگار می‌کنند به صراحت به آنها می گوید: مغازه ما سیگار نمی آورد، تعجب میکنم، سیگار که ممنوع نیست!

علت را جویا میشوم می‌گوید سیگار عامل خسارت‌ به جسم و روح انسان است ما سال‌ها به جبهه رفتیم تا از جان مردم دفاع کنیم حال چگونه به دست خود به جان آنان لطمه بزنیم گرچه می‌داند با فروش سیگار سود خوبی بدست می‌آورد.

در حین مصاحبه چشمم به بسته بندی‌هایی زیبایی می افتد که توجهم را جلب می‌کند " سوغات روستای کیذقان"، می پرسم اینها تولیدی خودتان است؟ محصول تولیدی شماست؟ به جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی در شرایط کنونی اشاره می‌کند و معتقد است هر کدام از ما باید برای کشور کار کنیم. از مادری که در خانه روستایی اش می‌تواند با داشتن چند مرغ وابستگی خودش را به تخم مرغ و گوشت قطع کند تا آن کشاورزی که با کاشت گندم به استقلال کالاهای اساسی در کشور کمک می‌کند.

 بسته‌های گل محمدی، گل گاوزبان، گل بنفشه، همه و همه محصول کار یک رزمنده دفاع مقدسی است که سعی می‌کند در شکوفایی اقتصاد کشورش نقش ایفا کند همانگونه که در نوجوانی با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل برای دفاع از وطن و ناموسش جانفشانی کرد.

 محمود قدس، نامی آشنا برای بچه بسیجی‌های سبزواری که سال‌ها در کلاس‌های آمادگی دفاعی، آموزش‌های آشنایی با سلاح را از ایشان فرا گرفتند.

سال ۶۰ وارد سپاه شد، در لشکر ۵ نصر و تیپ ۲۱ امام رضا علیه السلام سال‌ها خدمت کرد و پس از اتمام جنگ در مقطعی به سبزوار بازگشت و پس از بازنشستگی، کار کشاورزی را در روستای پدری اش ادامه داد.

 این رزمنده دفاع مقدس از دست قدرت الهی که همراه رزمندگان بود به عنوان مهم‌ترین عامل پیروزی لشکر حق علیه جبهه باطل نام می‌برد و با ذکر خاطره ای از عملیات میمک ادامه می‌دهد، نیروها از تنگه بیجار قصد عبور داشتند به دلیل سیل عبورمان متوقف شد و بعدها مشخص شد که این سیل امداد الهی است چرا که صبح عراقی ها تانک ها و جنازه هایشان را عقب کشیدند.

جالب‌تر اینکه تصمیم داشتیم ادوات و سلاح‌های سنگین را به نزدیکی دشمن منتقل کنیم ولی به دلیل توجه دشمنان این امکان فراهم نبود به یکباره بعد از ساعاتی شاهد مه آلود شدن هوای منطقه شدیم و این فرصتی شد تا ما به اهدافمان برسیم.

 این رزمنده دفاع مقدس باور دارد که اگر به خدا اعتماد کنیم هیچگاه در امور زندگی، پروردگار عالم رهایتان نخواهد کرد.

محمود قدس با بیان اینکه بعد از بازنشستگی از سپاه، کنار ننشستم و با توکل به خداوند در مسیر کمک به اقتصاد کشور تلاش کرده و می‌کنم، گفت: جوانان ناامید نباشند و با اراده قوی قله‌ها را فتح کنند چرا که عزم پولادین جوانان و توکل به پروردگار، هر ناشدنی را شدنی خواهد کرد.

کد ویدیو
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار