نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تبیین کرد:

با شهادت شهید سید حسن نصرالله جبهه مقاومت قوی تر، هوشیارتر و مصمم‌تر راه خود را دنبال می‌کند

آیت الله محامی گفت: بر حسب وعده قرآن و تجربه‌ای که ما در دوران انقلاب اسلامی داشتیم شهادت سید حسن نصرالله سبب می‌شود جبهه مقاومت قوی تر، هوشیارتر و مصمم‌تر راه خود را دنبال کند.
کد خبر: ۹۶۳۲۵۳۹
|
۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله که با حضور اقشار مختلف مردم، علما، مسئولین، معتمدین و سران طوایف شیعه و اهل سنت در محل حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد عنوان کرد: شهید سیدحسن‌نصرالله یک عمر را مسیر مقاومت‌ و مبارزه طی کرد و فردی فاضل، عالم، مدیر، مدبر و یک فرمانده نظامی لایق، شایسته و دارای روحیه معنوی و دارای ارتباط ویژه با خداوند متعال بود.

 

امام جمعه زاهدان افزود: شهید سیدحسن‌نصرالله در عین حال یک انسان با اخلاق، متوازن و ولایتمدار بود و توانست سال‌ها جبهه مقاومت را پرچمداری کند و افتخارات فراوانی برای جبهه اسلام و مقاومت بیافریند و به تعبیر مقام معظم رهبری مزد یک عمر مبارزه در راه اسلام را با شهادت گرفت.

 

آیت‌الله محامی ولایتمداری را ویژگی‌های شاخص شهید سیدحسن‌نصرالله عنوان کرد و بیان داشت: در گذشته اسرائیل در جنگ شش روزه بر چندین دولت عربی فائق آمده بود و دولت‌های دیگر به خود جرئت مقابله با این رژیم را نمی‌دادند اما حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه در برابر اسرائیل توانست مقاومت کرده و اسرائیل را وادار به عقب نشینی کرد و در همان موقعیت شهید سید حسن نصرالله به عنوان مرد اول جهان عرب معرفی شد و در همان دوران در یک همایش در ایران شرکت کرد و مقام معظم رهبری نیز از حاضران در آن همایش بودند و شهید سید حسن نصرالله خدمت مقام معظم رهبری مشرف گردیده خم شده و دست ایشان را بوسیدند و بعد که در مصاحبه دلیل این کارشان سوال شد عنوان فرمودند:" در این موقعیتی که من را پیروز و مرد اول جهان عرب می‌دانند می‌خواستم به همه بگویم من سربازی از سربازان آقا هستم:".

 

وی ادامه داد: در طول چند سال گذشته توفیق شد خدمت ایشان برسم و فرمودند: "از یمن آمدند با من بیعت کنند و گفتم چرا با من و بروید تهران و با مقام معظم رهبری بیعت کنید چرا که من هم سربازی از سربازان ایشان هستم".

 

آیت‌الله محامی اظهار داشت: در جای دیگر نقل شده که ایشان بیان کرده‌اند :"من وقتی نامه‌ می‌نویسم مستقیم با مقام معظم رهبری مکاتبه نکرده و نامه‌نگاری خود را با دفتر مقام معظم رهبری انجام می‌دهم و خود را در جایگاهی نمیبینم که مستقیم برای ایشان نامه‌ بنویسم.

 

وی اضافه کرد: شهید سید حسن نصرالله در مصاحبه ای عنوان می‌کردند:"ولایتمداری و اعتقاد ما به ولی‌فقیه همچون شما ایرانیان نیست که وقتی ولی فرمان می‌دهد شما تازه نشسته و به تحلیل می‌پردازید اما ما دستور حضرت آقا را صددرصد و بدون هیچ شک و شبهه‌ای تبعیت می‌کنیم و بالاتر از آن در جلسات خود که صحبت می‌کنیم اگر گزینه‌های مختلفی هست و احتمال بدهیم نظر مقام معظم رهبری به یک طرف است به دلیل این احتمال همان گزینه را انتخاب می‌کنیم و پیش می‌رویم و تجربه به ما نشان داده است که هدایت‌های الهی و رهبری‌هایی که مقام معظم رهبری داشتند مسیر مقاومت‌ را راهگشایی کرده و پیش برده است.

 

امام جمعه زاهدان افزود: شهید سید حسن نصرالله نقل می‌کردند:" هنگام مریضی حافظ اسد پدر بشار اسد خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و و دغدغه داشتیم که اگر از دنیا بروند و سوریه از سلسله خط مقاومت خارج شود کار ما سخت خواهد شد و حضرت آقا فرمودند:" از کجا می‌دانید شاید کس دیگری بیاید و بهتر از او در خدمت به جبهه مقاومت باشد:" و این سخن آقا برای ما امیدوار کننده بود و بعد از فوت حافظ اسد ما به سوریه رفتیم و بشار اسد را دیدیم و عنوان کردند ما بیشتر از پدر در خدمت شما خواهیم بود.

 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ولایتمداری، تبعیت از رهبری و اعتماد و ایمان شهید سید حسن نصرالله به فرمان رهبری باعث شد تا خط مقاومت را دنبال کنند و به پیروزی‌هایی دست پیدا کنند و یک عمر زندگی با سعادت ایشان به شهادت و سعادت ختم شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به طرح یک سوال پرداخت و خاطرنشان کرد: شهید سید حسن نصرالله از میان ما و جبهه مقاومت رفت اما آینده جبهه مقاومت‌ چه خواهد بود؟و آیا با شکست مواجه می‌شود و آیا با توقف و رکود برخورد می‌کند؟ و بر حسب وعده قرآن و تجربه‌ای که ما در طول دوران انقلاب اسلامی داشتیم هرگز این گونه نخواهد شد و این شهادت‌ها سبب می‌شود جبهه مقاومت قوی تر، هوشیارتر و مصمم‌تر راه خود را دنبال کند و این مظلومیت‌ها دل آزادگان جهان را جذب و جبهه مقاومت را گسترش می‌دهد و در تاریخ اسلام همواره بوده و ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی این را تجربه کردیم و افراد

 

زیادی را از ما گرفتند و در دوران دفاع مقدس انقلاب از مسیر خود نایستاد و به لطف رهبری امام خمینی(ره) و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری انقلاب با استحکام تمام مسیر خود را ادامه‌ داد.

 

وی گفت: امام خمینی(ره) عنوان کردند که این انقلاب قله‌های جهان را فتح خواهد کرد و به برکت این دفاع مقدس ما توانستیم انقلاب خود را به جهانیان معرفی کنیم و قدرت خود را به رخ جهانیان بکشیم و همواره محکم و استوار بمانیم.

 

آیت‌الله محامی اظهار کرد: همین تجربه در جبهه مقاومت هم هست و همان وعده الهی در قرآن آمده است که "إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدَامَكُم" اگر شما پای کار دین بیایید و دین را یاری کنید خدا هم شما را یاری کرده و به شما ثبات قدم خواهد داد و این وعده قران برای جبهه مقاومت هم هست و اگر این مردان مرد پای دفاع از دین هستند بر اساس همان حکم خداست و همین مقاومت مظلومانه و مقتدرانه‌ای که مردم غزه و فلسطین دارند نتیجه همین وعده الی است.

 

وی افزود: این رزمندگان و خانواده‌هایشان در شرایط سخت هستند اما مقاومت کرده و با کمال ایمان فریاد "حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ" سر می‌دهند.

 

وی گفت: اگر این ایمان وجود داشته باشد پس یاری خداوند هم هست و از این جهت نگرانی برای جبهه مقاومت نیست و البته از دست دادن این عزیزان خسارت است و رخنه در اسلام ایجاد می کند اما زمینه رویش‌ها در جبهه اسلام فراهم می‌شود و این سید در جبهه مقاومت نیروهایی تربیت کرده که راهش را ادامه خواهند داد.

 

وی خاطرنشان کرد: شهدا به وظیفه خود عمل کردند و رفتند و حال باید ببینیم ما چه می‌کنیم و کجای کار قرار داریم و چه مسئولیتی بر دوش ماست.

 

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید با خدا و شهدا عهد ببندیم که تا هنگامی که توان داریم مسیر انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاع از اسلام و دفاع از مظلوم را دنبال کنیم و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند هر کس به هر شکل که می‌تواند باید مردم مظلوم فلسطین و لبنان را کمک کند و حداقل کار این است که نسبت به این جنایات رژيم صهيونيستي اعلام موضع کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار