خبرهای داغ:

سیب قرمز دماوند چه خاصیت‌هایی دارد؟

سیب دماوند شهرت جهانی دارد و یکی از پر طرفدار ترین میوه های صادراتی باغ های ایران زمین محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۶۳۵۱۴۷
|
۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵



تهرانی ها یک سال تمام منتظر مهرماه می مانند تا سیب قرمز دماوند را به فصلش، از اصلش تهیه کنند. سیب دماوند شهرت جهانی دارد و یکی از پر طرفدار ترین میوه های صادراتی باغ های ایران زمین است.شاید سیب معروف ترین محصول آبسرد باشد اگر چه امروزه گلخانه های توت فرنگی و محصولات باغی متنوعی از قبیل آلبالو، گیلاس، گلابی و درختان دیگر نیز در این منطقه فراوان به چشم می خورد. دماوند چون به شهر تهران بسیار نزدیک است بدین ترتیب اولین شهری که ابتدا از سیب قرمز دماوند دارا است تهران می باشد و همیشه اول مهرماه در منطقه آبسرد که یکی از روستاهای دماوند است سیب قرمز برداشت می شود.
 سیب قرمز دماوند چه فوایدی برای بدن دارد؟
سیب قرمز دماوند دارای خواص رفع بوی بد دهان، سلامت قلب، درمان یبوست است.
سیب قرمز دماوند دارای چه مواد معدنی است؟
مواد معدنی موجود در سیب قرمز دماوند فیبر، کلسیم، آنتی اکسیدان، ویتامین A است.
ضرب المثل “روزی یک عدد سیب بخورید، تا از دکتر دور بمانید.” برای این میوه بسیار مناسب است .
سیب سرشار از ویتامین‌های آ، ث، فیبر، کلسیم، آنتی‌اکسیدان و آهن است. دارای خواص ضد‌‌‌سرطان قوی است، که بدن را از شر سلول‌های سرطانی ایمن نگه می دارد. مقدار زیاد فیبر آن باعث تنظیم و یا از بین رفتن کلسترول های مضر در بدن می شود.
نوشیدن آب سیب می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد و با کوچک شدن و نابودی مغز مبارزه کند.کودکانی که به طور منظم و مداوم آب‌سیب مصرف می کنند، به نسبت افرادی که به ندرت سیب مصرف می کنند، شانس بیشتری برای عدم ابتلا به حملات آسمی و مشکلات تنفسی و خس‌خس کردن دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار