خبرهای داغ:
مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

برای استمرار انقلاب، سینه ها باید آماج شمشیرها باشد

برای استمرار انقلاب، سینه ها باید آماج شمشیرها باشد
کرم اللهی گفت: امروز غزه و لبنان و یمن محل تلاقی این تفکر است که اگر انقلاب و حقیقت انقلاب بخواهد زنده بماند باید سینه ها آماج شمشیرها باشد. 
کد خبر: ۹۶۳۶۰۷۱
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵

 

قزوین_به گزارش بسیج، محمد کرم اللهی مدیرکل حوزه هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و مدیران معاونت فرهنگی بنیاد کشور با محوریت میزبانی استان قزوین در سومین نمایشگاه و جشنواره ملی هنرهای تجسمی ایثار که ظهر امروز در محل دفتر جلسات اداره کل بنیاد شهید استان قزوین برگزار شد بیان کرد: آن کسی که امضای امتحان و آزمون خود را با خون سرخ یعنی بنای فی الله امضا می کند در نهایت عند ربهم یرزقون است و لذا حقیقت هبوط انسان با این امضای حقیقی روشن می شود و خوشا به حال آنان که در این مسیر جان دادند تا انسان بماند.

 

وی گفت: حقیقتی که در زیست و تجربه زیستی انسان آن چیزی که به حقیقت نزدیکتر است این است که زیست شهیدانه داشته باشد و نیاز نیست در میدان رزم باشد. گاهی شما رسانه ها که در این مسیر قلم می زنید و پهنه اندیشه ها را با قلم های خود روشنگری می کنید شهید هستید و این تنها محبت و هدیه ای است که خداوند متعال به مروجین ایثار و شهادت می دهد.

 

حامی هر چه که مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشد حمایت می کنیم

 

مدیرکل حوزه هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: بنیاد شهید به عنوان مسوول اصلی حوزه ترویج ایثار و شهادت باید از تمام ابزار ‌و امکانات خود برای این بخش استفاده نماید و همچنان که رهبر انقلاب فرمودند؛ یکی از این ابزارها عرصه هنر است و ما از هر چه که موجب انتقال پیام و تولید یکی از هزاران پیام شهادت و ایثار باشد حمایت می کنیم تا این کار به میدان مخاطب خود برسد.

 

کرم اللهی عنوان کرد: یکی از این پایگاه ها و سکوها، جشنواره ها و رویدادهاست که در واقع محل ارائه تولیداتی است که مترصد محصول شده هستند. تولید، پروسه خلق و محصول پروسه ارائه خلق است. لذا یکی از مجموعه افراد و اشخاصی و تشکل هایی که می تواند نهایت اثرگذاری را در این عرصه داشته باشد رسانه ها هستند که در تمام لحظه ها نام شهید را در صفحات خود زنده نگه داشتید.

 

تاریخ انقلاب سرشار از وجود هنرمندان انقلابی است

 

وی افزود: یکی از این رویدادها، رویداد نمایشگاه و مسابقه ملی هنرهای تجسمی است. هنر پیشقرارول و چاوش و جلودار انقلاب اسلامی است که از خرداد ۴۲ تا به امروز هنری که همیشه جلودار و پیام آور بود، هنر تجسمی بود که با برخورداری از هنرمندانی روشن و انقلابی، به عرصه مبارزه با طاغوت وارد شد و تمام لحظات انقلاب سرشار از وجود این هنرمندان انقلابی برای دوام و قوام انقلاب است.

 

کرم اللهی در ادامه یادآور شد: از اهالی تبیین، درخشنده ترین اهالی، هنرمندان هنر تجسمی هستند، هنرمندانی که نام هریک ستاره ای در سپهر بلند ایران اسلامی است که هدایتگر هستند. ما در جایگاه حامی باید رویدادها را به منظور شناسایی و پرورش استعدادها در نظر گیریم. 

 

وی اضافه کرد: امروز که به دنبال ایجاد شرایط میزبانی استان قزوین هستیم، در حالی است که فرش قزوین با عرش الهی نسبت نزدیک دارد چرا که ستاره های هنر و ادبیات و فرهنگ از این سرزمین به دنیا معرفی شدند و قامت بلندانی که هیبت آنها هوش از سر انسان می برد و هر یک از اینها در دنیای ادبیات آئینی، تعزیه و نگارگری و فرهنگ، بر اریکه خلاقیت نشسته اند و تا به امروز حاکمیت می کنند. 

 

قروین، خاستگاه سه مکتب تعزیه، نگارگری و خوشنویسی 

 

کرم اللهی یادآور شد: هنر قزوین در دوره های مختلف تاریخی پیشرو در رشته های مختلف هنری بوده و خاستگاه سه مکتب تعزیه، خوشنویسی و نگارگری است که دارای جایگاه ویژه ای است و این مکاتب هنری بر حسب کارگاه اندیشه و تلاقی خلاقیت و اندیشه شکل گرفته و تبدیل به هنر قزوین شده است. لذا میزبانی این شرایط با یاد سه هزار شهید گلگون کفن به قزوین داده شد و مدیر مدبر بنیاد استان با جدیت و دقت برنامه ریزی این مراسم را انجام می دهند.

 

مدیرکل حوزه هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به اینکه نمایشگاه های این جشنواره در محوطه تاریخی سرای سعدالسلطنه برگزار خواهد شد گفت: سرای سعدالسلطنه محل نمایش آثار هنرمندان خواهد بود و هنر هنرمندان در دی ماه در این مکان به نمایش در می آید.

 

کرم اللهی بیان کرد: تمام نشست ها و بهانه هایی که ما را گرد هم می آورد یک نکته را گوشزد می کند که ما در دوره و زمانه ای از موقعیت حیات و ممات زندگی می کنیم که افتخار داریم زیر چتر حضرت حجت نفس می کشیم. مسیر روشن است و مسیر آنجایی است که در کلام پیامبر و در کلام امیذالمومنین اما فهمیده و درک نشد‌ در کلام امیرالمومنین و در کلام سیدالشهدا گفته و ثبت و انتقال داده شد، اما دیده و شنیده نشد.

 

امامان ما جمله شهید هستند و در مکتب شهادت زندگی کردند و امروز پرچمدار این امر امام زمان(عج) است.

 

برای تداوم انقلاب، باید سینه ها آماج شمشیرها باشد

 

وی گفت: دشمن نمرده و همه مخالفین صف بسته در مقابل این حقیقت هستند و همه گرد آمده اند و شمشیرها کشیده اند و به خون تمام مبارزان و مظلومان آغشته است. امروز غزه و لبنان و یمن محل تلاقی همین تفکر است. تفکری که ما را به این سمت هدایت می کند که اگر انقلاب و حقیقت انقلاب بخواهد زنده بماند باید سینه ها آماج شمشیرها باشد. 

 

مدیرکل حوزه هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: این مظلومانه ترین صدای جهان در این نقطه از سرزمین هاست. مظلومیت آنجاست که اجازه دفاع از خود نداری اما دشمن اجازه تجاوز دارد

و اگر هنری که ایثار و شهادت است یک لحظه حامی انتقال این پیام باشد آنگاه به وظیفه و رسالت خود عمل کرده است. لذا همه ما در این عرصه مسوولیم و باید با تمام وجود هر کاری می توانیم برای غزه و لبنان انجام دهیم. این محفل باید موجب تحکیم تفکر مهدوی و تحقق اندیشه انقلابی و محلی برای وفاق ملی و سرآغاز خوب اندیشی و قرار گرفتن در سمت درست تاریخ باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار