خبرهای داغ:
در آستانه برگزاری اجلاسیه ۱۳۰۰ شهید شهرستان کازرون منتشر شد:

روایت شیرزنی که همه فرزندان خود را وقف جهاد می‌کند

همزمان با شروع جنگ تحمیلی، شیرزنی در روستای سیف آباد شهرستان کازرون به‌نام "مامان‌جان شفیعی" در لبیک به ندای حضرت امام خمینی (ره) در اعزام فرزندانش به جبهه حق علیه باطل تمام توانش را به کار گرفت.
کد خبر: ۹۶۳۶۲۲۸
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دیار فارس، و شهرستان کازرون، در طول تاریخ شاهد بزرگ مردانی بوده که در لوای بزرگ زنانی شیرمرد، در مقابله با ظلم و ستم، جان در طبق اخلاص قرار داده و به شهادت رسیدند، داستان این شیرزن کازرونی را از زبان نوه اش می خوانیم:

مرحوم مامان‌جان شفیعی، مادر یک شهید به‌نام احمد شفیعی، ۲ جانباز به نام های حاج حسین و محمد رحیم و ۲ ایثارگر رزمنده به‌نام علی‌حسین و رضا شفیعی است.

وی شیرزنی بود که علاوه بر اعزام همه فرزندان دارای شرایطش به جبهه حق علیه باطل در جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی نیز نقش بسزایی در بین قوم و خویش و اهالی روستا ایفا می کرد.

مادر شهید احمد شفیعی، چنان در اعزام فرزندان به جبهه مشتاق بود که به گفته فرزندانش به آنها می‌گفت : اگر ذره ای در راه اسلام و فرمان امام کوتاهی کنید شیرم را حلالتان نمی کنم.

وقتی در سال ۱۳۶۱ خبر شهادت فرزندش احمد را به او می دهند، سجده شکر به جا می آورد و از خداوند طلب می کند که جوان شهیدش را در راه اسلام از او قبول کند.

این مادر شهید در حادثه ای که برای فرزند نوجوانش به‌نام علی‌آقا رخ داد و یکی از هشت فرزند پسرش در روستای سیف آباد بر اثر حادثه تصادف در دم جان داد و قوم و خویش ها در صحنه حادثه جمع شده و شاهد مرگ فرزندش علی آقا شدند، به صحنه  آمد همه را به تعجب واداشت و چادرش را روی جنازه فرزندش کشید و مردم حاضر در صحنه راجع‌به راننده ماشینی که به فرزندش زده گفت: خانواده اش منتظرش هستند، بگذارید برود در کنار خانواده اش!

از خصوصیات دینی و اخلاقی این مادر شهید که زبانزد خاص و عام بود، در خصوص انجام واجبات و ترک محرمات همیشه فرزندان، نوه ها، قوم و خویش ها و سایر مردم را دعوت می کرد؛ خصوصا در به پا داشتن نماز و مخصوصا نماز جمعه که تا جان در بدن داشت در نماز جمعه شرکت می کرد و در ترک غیبت و همچنین در مراسم امر خیر ازدواج، صلح و سازش، دید و بازدید و خصوصا عیادت از مریض در بین هم محلی ها که اقوامش بودند، پیش قدم بود.

یکی از مواردی که این مادر شهید تاکید می کرد، فرزندآوری بود، او می گفت: خانواده ها نباید به یک یا ۲ فرزند بسنده کنند، کشور احتیاج به نیروی جوان، نگهبان، کار و کارگر دارد این برای آینده خوب نیست باید فکر و چاره ای شود.

از موارد خاص این مادر ایثارگر توصیه به حفظ خط ولایت و رهبری و دعا برای رهبر و پیروزی رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل بود و تاکید می کرد در راه امام و اسلام همیشه در صحنه باشیم و کوتاهی نکنیم و ان شاءلله اسلام در همه صحنه ها پیروز است.

به گزارش بسیج، شهید احمد شفیعی در عملیات رمضان تاریخ ۲۳ تیرماه سال ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مادرش مرحوم مامان جان شفیعی در تاریخ ۱۷ خرداد سال ۱۴۰۲ داری فانی را وداع گفت. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار