استاندار:

۵۰۰ میلیارد ریال برای یادمان‌های دفاع مقدس ایلام هزینه شد

استاندار ایلام گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از مجموع ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای ایثار و شهادت و تکمیل یادمان‌ها و گلزارهای شهدای استان تاکنون جذب و هزینه شده است.
کد خبر: ۹۶۳۷۱۳۷
|
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،"حسن بهرام‌نیا" روز یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان ایلام، اظهار کرد: امسال ۵۸۲ میلیارد ریال دیگر نیز برای حوزه ایثار و شهادت و تکمیل و تجهیز یادمان‌های استان اختصاص داده شده است.

وی افزود: برای یادمان شرهانی در دهلران ۲۸ میلیارد ریال، قلاویزان ۵۵ میلیارد ریال و سه راهی‌ جندالله در مهران ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

بهرام‌نیا با تاکید بر اینکه راهیان‌نور یک حرکت فرهنگی بزرگ و تمدن‌ساز است، تصریح کرد: همه مدیران همانند گذشته برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زمینه‌های لازم برای اعزام راهیان‌نور پای‌کار باشند.

استاندار ایلام یادآور شد: برای هر کار و اقدام باید برنامه و راهبرد و دستورالعمل داشته باشیم که این دستورالعمل‌ها نصب‌العین قراردادن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و همانطور که ایشان فرمودند:«راهیان نور نرم‌افزار استفاده از گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس است».

وی در ادامه با اشاره به اینکه مناقصه پروژه راه دسترسی یادمان شهید گمنام مدفون در شهر سرابله به زودی انجام می‌شود، گفت: توجه به یادمان‌های اربعین حسینی در قالب بودجه اربعین نیز مورد توجه قرار گرفته است چرا که زیرساخت‌های اربعین چندمنظوره است و مردم در طول سال نیز از این زیرساخت‌ها استفاده می‌کنند.

استاندار: ۵۰۰ میلیارد ریال برای یادمان‌های دفاع مقدس ایلام هزینه شد

بهرام‌نیا یادآور شد: از مجموع هزینه‌کرد ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌های اربعین استان ایلام ۹۰ هزار میلیارد ریال آن صرف ساخت و تکمیل راه‌های مواصلاتی منتهی به مرز مهران شد و همین امر نیز نقش مهمی در تقویت اعزام و حضور کاروان‌های راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس استان دارد.

استاندار ایلام افزود: استان ایلام به واسطه ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق یکی از خطوط اصلی مقدم در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده و امروز یادمان‌ها و مناطق عملیاتی استان به عنوان قدمگاه شهدا، یکی از مقاصد کاروان‌های راهیان نور در کشور به شمار می‌رود که نیازمند توجه بیشتری هستند.

وی در ادامه با قدردانی از همه مدیران استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف جامعه، بیان کرد: تلاش های فرمانده و مجموعه سپاه امیرالمومنین(ع) و مدیران دستگاه‌های اجرایی و همه کسانی که در بحث تولید محتوا، اعزام راوی و استفاده از فناوری هوش مصنوعی در حوزه ایثار و شهادت ارزشمند است.

به گفته استاندار ایلام، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج‌مستضعفین در جلسه راهیان‌نور کشور که در آبادان برگزار شد، اعتبارات تخصیص یافته به یادمان‌های استان ایلام را راهبردی، متمایز و قابل تمجید به نسبت سایر استان‌ها برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجاهدت‌های شهید یحیی سنوار، خاطرنشان کرد: این شهید مجاهد، تا آخرین لحظه از مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی دست بر نداشت و با این شهادت شعله‌های مقاومت برافروخته‌تر خواهد شد.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۳ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

طبق اسناد و آمار استان ایلام بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده دارد که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیروهای عراقی بود.

شرهانی، نقطه ایثار قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، سنگر و دیدگاه صدام، حسینیه آیت الله حیدری ایلامی، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار