خبرهای داغ:

قطار شهری اهواز در مسیر حرکت و خروج از رکود

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: اولویت بندی فاز‌های مختلف اجرایی قطار شهری اهواز در حال برنامه ریزی است.
کد خبر: ۹۵۴۸۴۸۰
|
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، محمد خانچی معاون عمرانی استاندار خوزستان به بررسی روند اجرایی پروژه متروی اهواز پرداخت و گفت: عملیات اجرایی قطار شهری اهواز که از بهمن سال ۸۵ آغاز شده با گذشت حدود ۱۷ سال تنها حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.

او افزود: این پروژه به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ در عمل تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضایی کشیده شد که با رویکرد دولت سیزدهم بر حرکت در آوردن موتور پیشران پروژه‌های عمرانی و عزم جدی و پیگیری مستمر در بدنه دولت و مدیریت استانی و همکاری دستگاه قضایی در خردادماه امسال، رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تایید شد، که این اتفاق موجب رسیدن به افق روشن در اجرای و به سرانجام رسیدن این پروژه است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان به اقدامات انجام شده ادامه روند کاری پروژه اشاره کرد و ادامه داد: ادامه فرآیند ساخت پروژه قطار شهری اهواز در مرحله بررسی توان و عملکرد پیمانکاران در خصوص محول نمودن پروژه به آن‌ها است و مذاکرات در حال انجام بوده، مرحله بررسی نهایی و مذاکرات با ایشان هستیم در صورت نهایی شدن ظرف یک یا ۲ماه آینده قرارداد جدید منعقد می‌گردد.

آقای خانچی با تاکید مجدد بر فعال شدن هرچه سریع‌تر پروژه و کارگاه‌های قطار شهری افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده و فازبندی این پروژه و انجام کار جهادی و شبانه روزی در آینده نزدیک مردم شاهد شتاب در انجام این پروژه و بهره برداری از فاز‌های مختلف این پروژه در دولت سیزدهم خواهند بود.

او گفت: کسی باور نمی‌کرد که طرح میان مدت آب غدیر در مدت یک سال انجام شود و خیلی از شهر‌ها و روستا‌های استان از نعمت آب شرب پایدار و با کیفیت بهره ببرند و یا سرعت انجام پروژه طرح جامع فاضلاب شهرستان اهواز در مدیت روی کار آمدن این دولت با شتاب چندین برابر در حال انجام باشد. این دولت دولت کارو خدمت شبانه است و در پروژه قطارشهری باز این مهم را به مردم شریف خوزستان نشان خواهیم داد که در کم‌ترین زمان با بهترین شکل این پروژه را به سرانجام می‌رسانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار