خبرهای داغ:
مسئول انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی:

هنر انقلابی، هنری فاخر و متعهد به ارزش های اسلامی است

خبرگزاری بسیج: مسئول انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی، با تبریک روز هنر اسلامی، گفت: هنر انقلابی، هنری خلاق، فاخر، بالنده و متعهد به ارزش های اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۵۷۸۶۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲

استاد علی حسین امینی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، افزود: انقلاب اسلامی به مانند درختی پرثمر توسط امام راحل و به برکت خون شهدا در این مرز و بوم کاشته شده و باید امروز شاهد رشد بالنده آن در عرصه فرهنگ و هنر اسلامی باشیم .
وی اظهار کرد: هنر اسلامی و انقلابی نیاز به تعهد و انقلابی بودن داشته چون هدف اصلی این انقلاب شکوهمند برقراری عدالت پایدار و صدور آن به اقصی نقاط جهان بوده و ما باید به عنوان بخش کوچکی از هنرمندان انقلابی و اسلامی مقدمه این حرکت بزرگ جهانی را تسریع بخشیم.
این هنرمند تصویرگر اسلامی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف یعنی صدور فرهنگی انقلاب اسلامی به جهانیان در قالب هنر انقلابی؛ باید به سمت آرمان ها و ارزش های متعالی آن حرکت کنیم.
امینی با تاکید بر لزوم تعهدگرایی در این عرصه بیان کرد: اگر امروز کسی ادعا می کند که تعهد جایی در هنر نداشته، در واقع انسانیت و ارزش های متعالی را در آن نادیده می گیرد و این نشات گرفته از تعهد ستیزی این تفکر غلط است.
وی ادامه داد: اگر می گویند هنر با تعهد محدود می شود، سخن درستی نیست چراکه تعهد در هنر به ویژه در هنر اسلامی و انقلابی تعالی بخش و روح بخش به کارها و آثار هنری فاخر در جامعه است.
این هنرمند بسیجی خاطرنشان کرد: هنر متعهد و انقلابی از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام مقدس اسلامی وجود داشته لیکن متاسفانه کمتر به هنر دینی و انقلابی پرداخته شده چون شاهد خالی شدن هنر از تعهد در حال حاضر هستیم.
امینی با انتقاد از لابی ها و جریان های غیرسازنده در عرصه فرهنگ و هنر کشور تصریح کرد: علت کمبود تعهد در بخش های فرهنگی و هنری وجود سیستمی نامرئی است که هنر را مدیریت می کند .
وی گفت: سیستمی که در حال حاضر هنر و فرهنگ جامعه را مدیریت می کند، طوری طراحی نشده که هنرمند متعهد و ارزشی بار بیاورد و وجود آن می تواند جامعه فرهنگی و هنری را دچار استحاله و غرب زدگی مفرط کند.
این هنرمند نگارگر اظهار کرد: هنرمندانی که نمی خواهند دچار استحاله شوند و ارزشی کار می کنند، در زیر چرخ های این سیستم نامرئی مدیریت فرهنگی و هنری کشور له می شوند و حتی متهم به تحجر شده و مورد تخریب قرار می گیرند.
امینی با انتقاد از بی توجهی متولیان فرهنگ و هنر افزود: کسانی که امروز در جریان امور فرهنگی و هنری هستند برای بهبود وضعیت کاری از دستشان بر نمی اید و تاکنون نیز هیچگاه نخواسته اند برای هنر و هنرمند گامی حتی برای تامین معیشتی بخش بزرگی از جامعه هنری بردارند.
وی با برشمردن مشکلات پیش روی عرصه هنر اسلامی ادامه داد: هنر در کشورمان متاسفانه متولی دلسوزی نداشته و ندارد و تنها چیزی که در سال های اخیر برای حمایت از هنر اسلامی شنیده ایم فقط شعار و شعار زدگی بوده است.
امینی اضافه کرد: وقتی به مصوبه ای که در آن ادارات و نهادها ملزوم به اختصاص بخش کوچکی از بودجه جاری خود برای خرید آثار هنری شده اند؛ توجهی نمی شود، چه انتظاری باید از رشد فعالیت های هنری در جامعه داشته باشیم.
این هنرمند بسیجی با تاکید بر لزوم پاسداشت ارزش های اسلامی و انقلابی در عرصه هنر خاطرنشان کرد: علی رغم این مشکلات پیش روی جامعه هنری، هنرمندان متعهد این مرز و بوم لحظه ای از خلق آثار فاخر هنری غافل نبوده و روح هنری خود را به بیگانگان و اجانب نمی فروشند.
امینی تصریح کرد: یاد و خاطره شهدای هنرمندی چون شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم را باید گرامی داشت و منش و رفتار آن بزرگان را به عنوان سیر حرکتی هنر متعهد و انقلابی و اسلامی قرار داد.
وی با اشاره به روح الهی در هنر اسلامی گفت: هنر در حقیقت آن کار خدایی است که به دست بشر انجام می گیرد و برای خلق بهترین آثار و مانگارترین آن ها ارتباط محکم و صادقانه با پروردگار و خالق هستی لازم است.
امینی اظهار کرد: اگر روزی هنر از مسیر الهی جدا شود، به هنری شیطانی بدل می شود، هنری که مانند آنچه در غرب و هالیوود مظهر شیطان پرستی، دین گریزی و خدانشناسی مدرن بوده تبدیل خواهد شد.
وی افزود: هنر غرب و هالیوود به واسطه حمایت های صهیونیسم جهانی جولانگاه هنر شیطانی برای ایجاد وسوسه در دل های ملت ها شده چراکه در پشت پرده این عوالم هنری غربی ، شیطان قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار