خبرهای داغ:
رئیس تربیت بدنی بسیج کشور

مهم ترین اصلی که انسان به آن نیاز دارد اخلاق است

سردار یزدانی در کارگاه اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش شاهرود گفت: مهم ترین اصلی که انسان به آن نیاز دارد اخلاق است.
کد خبر: ۸۷۹۴۲۰۰
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، کاظم یزدانی در کارگاه اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش که به همت سازمان بسیج ورزشکاران استان سمنان در کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به وظیفه عمومی یک مربی اظهار کرد: تشویق مردم به ورزش برای حفظ سلامت است اما متاسفانه در جوامع امروز به دلایل زیست محیطی، تغذیه اشتباه، استفاده از سموم موجود در آب، غذا و هوایی که تنفس می کنیم اکثریت با مشکلات فیزولوژیک مواجه هستند که نشان می دهد در این وضعیت جامعه ماشینی اولین وظیفه یک مربی تشویق و ترغیب مردم به ورزش است که بزرگترین خدمت محسوب می شود.

وی افزود: مربی گری مانند معلمی شغل انبیاء است چرا که در جریان تمرین های ورزشی می توان نکته های اخلاقی را مطرح کرد که نظیرش در هیچ کتاب و منبعی یافت نمی شود لذا باید یک مربی هر جلسه قبل از ورود به کلاس اطلاعات خود را به روز کند چراکه معتقدیم در دنیای سایبری که دیروز با امروز متفاوت است باید اطلاعات جدید و پیشرفت های جدید در ورزش منظور شود.

رئیس تربیت بدنی بسیج کشور خاطر نشان کرد: یک مربی باید بر مسائل اخلاقی تفکر کند اما مشاهده می شود که اخلاق در ورزش کمرنگ شده و یا کمتر به آن توجه می کنند و باید توجه داشت که یکی از مهم ترین اصولی که انسان به آن نیاز دارد اخلاق است.

یزدانی تصریح کرد: یک مربی باید اصل جامع نگری و اعتدال را مدنظر قرار دهد یعنی به حرکات و وضعیت هنرآموز توجه کند و معتقدیم اگر در هر کاری اخلاص محوریت قرار گیرد آن عمل به نتیجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مربی گری شغل نیست و نباید به آن در نگاه مقام و درجه نگاه کرد چراکه یک کار ارزشی محسوب می شود که با هیچ چیزی نمی توان آن را جایگزین کرد.

رئیس تربیت بدنی بسیج کشور با بیان اینکه رمز موفقیت در ورزش انفرادی، همگانی و حرفه ای مداومت در تکرار و تمرین است اظهار کرد: در کسب مهارت های ورزشی اگر یک ورزشکار بخواهد یک کار معمولی را بیاموزد باید دو سال پیاپی تلاش کند و اگر می خواهد به صورت حرفه ای به آن بپردازد باید زمان ده ساله را منظور کند.

وی اضافه کرد: در مسئله اخلاق مانند نماز تکرار باعث می شود خدا را در راس امور خود قرار دهیم و بدانیم کسی هست که ناظر بر اعمال و رفتار ما انسان ها است و این تکرار و تمرین است که انسان را حفظ می کند و معنویت و ورزش دو بال برای رشد و تعالی هستند.

یزدانی عنوان کرد: روش های پیشگیرانه فقط مباحث ورزشی را شامل نمی شود بلکه اگر ژرف بنگریم مسائل اخلاقی در محیط کار و خانواده با آن سروکار داریم و باید در آموزه های خود این نکته را همواره مدنظر قرار داد که پیشگیری را اولویت بر درمان بدانیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل باید به صورت غیر مستقیم به افراد تذکر داده شود تا اثر گذاری بیشتری را داشته باشد گفت: استفاده از نقدهای مستقیم گاها جوابگو نیست و اغلب پاسخ درستی از آن نخواهیم گرفت لذا روش های پیشگیرانه را باید سرلوحه امور خود قرار دهیم.

رئیس تربیت بدنی بسیج کشور تاکید کرد: اگر آموزش وجود نداشته باشد تغییر رفتار هم معنایی نخواهد داشت و در نتیجه پیشرفت نیز حاصل نمی شود لذا باید آموزش همه جانبه باشد و بررسی ها نشان می دهد بسیاری از بزرگان دین و اخلاق، شاگردان موفقی بودند که با اساتید مباحثه و مناظره برگزار می کردند

وی افزود: اعتقاد داریم که بیان مباحث اخلاقی در زمان گفتگوهای دوستانه بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

یزدانی گفت: رعایت حرمت دیگران، مدارا با اطرافیان، موعظه، الگو سازی و همنشینی با نیکان مواردی است که اگر همگی رعایت شود می تواند مربی گری را به عنوان یک شغل با اهمیت در جامعه جلوه گر کنداما همانطور که گفتیم باید دو بال باور و اعتماد با اخلاص در امور داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار