خبرهای داغ:

برداشت آلبالو گیلاس از باغات شهرستان سرخه

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سرخه از برداشت آلبالو و گیلاس خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۰۳۲۳
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
فاطمه سعیدی در خصوص میزان برداشت آلبالو و گیلاس در باغات شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: برداشت آلبالو و گیلاس از اوایل تیر ماه آغاز و تا اواخر تیر ماه پایان می‌یابد. سطح زیر کشت گیلاس در شهرستان سرخه ۲۷ هکتار می‌باشد و در این بین ۲۰ هکتار بارور و هفت هکتار غیر بارور هستند.
وی افزود: سطح زیر کشت آلبالو ۱۴ هکتار می‌باشد، که ۹ هکتار بارور و ۷ هکتار غیربارور هستند. متوسط عملکرد میوه‌های آلبالو و گیلاس در سطح شهرستان ۶ تن در هکتار است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سرخه اذعان داشت: متاسفانه در حال حاضر امکان صادرات این دو محصول وجود ندارد و آلبالو و گیلاس در قالب میوه، شربت و خشکبار در سطح استان در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سعیدی با اشاره به اینکه تولید این میوه در قالب خشکبار و به شکل سنتی صورت می‌گیرد؛ گفت: تولید خشکبار سنتی در روستا‌های امام زاده عبدالله، ایج و جوین انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه قطعاً شرایط آب و هوایی در بهبود وضعیت تولید تاثیرگذار است افزود: میزان بارندگی‌ها در سال جاری به خصوص در فصل اردیبهشت ماه بسیار مطلوب بوده و زمینه ساز افزایش تولید گیلاس و آلبالو در سطح شهرستان شد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: کشاورزان شهرستان از میزان تولیدات آلبالو و گیلاس در باغات شهرستان نسبت به میزان زردآلوی باغات خویش که دچار سرمازدگی و یخ زدگی شد، اعلام رضایت کردند.
سعیدی اجرای عملیات هرس باردهی سالانه را در بهبود کیفیت محصولات باغات بسیار موثر دانست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار