نامگذاری سازمان مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان به نام حاج قاسم میرحسینی

صبح امروز در دهه مبارک فجر، سازمان مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان به نام شهید «حاج قاسم میرحسینی» نامگذاری شد.
کد خبر: ۹۴۱۳۹۱۴
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در این مراسم به تشریح سجایای شهید حاج قاسم میرحسینی پرداخت و گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همواره از شهید میرحسینی سیستان به نیکی یاد می کنند.

غلامرضا رضایی افزود: برگزاری اینگونه برنامه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا برای نسل جدید بسیار موثر است.

وی ادامه داد: شهید حاج قاسم میرحسینی شهید شاخص سیستان و بلوچستان است که همرزم ایشان شهید حاج قاسم سلیمانی در معرفی بیشتر ایشان بسیار تاثیر داشتند.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه اینگونه برنامه ها در این دانشگاه استمرار خواهد داشت، گفت: سردیس سردار شهید حاج قاسم میرحسینی به زودی در بهترین مکان دانشگاه سیستان و بلوچستان نصب خواهد شد.

سرهنگ پاسدار علی بیک نژاد جانشین فرمانده سپاه سلمان در امور اقشار بسیج نیز در این مراسم گفت : دستاوردهای انقلاب در طول این ۴۳ سال بسیار است که اگر وضعیت امروز استان را نسبتبهقبل از انقلاب مقایسه کنیم استان سیستان و بلوچستان نسبت به آماری قبل انقلاب ۵هزار نفر دانشجو داشته است و امروز جمعیت بسیار زیادی در استان در دانشگاهها در حال تحصیل هستند.

وی  ادامه داد در حوزه فرماندهی، شهید میر حسینی لایق ترین فرد بود اگر نبود شهید سلیمانی در رابطه با شهید میرحسینی اینگونه سخن نمی‌گفت و نمی‌گفت در نوع خودش شهید میرحسینی در جنگ بی همتا بود ، خصوصیات شخصیتی شهید میرحسینی بالا بوده که شهید سلیمانی اینگونه لقب را به او داده است.

عباس میرحسینی بردار شهید حاج قاسم میرحسینی نیز در این مراسم به تشریح شاخصه‌های اخلاقی و رفتاری این شهید والا مقام پرداخت و بخشی از خاطرات زندگی ایشان را تشریح کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار