تکمیل و تجهیز بخش MRI بیمارستان مهریز

بخش ام آر آی بیمارستان فاطمه الزهرا (س) شهرستان مهریز با کمک یک خیر سلامت تجهیز و راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۴۸۸۵۴۳
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، بخش MRI بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان مهریز به همت یکی از خیرین بخش سلامت این شهرستان تکمیل و تجهیز شد.

«محمد دهقان بنادکی» فرماندار مهریز در مراسم تجلیل از این اقدام خیرخواهانه که به یاد مرحومان محمدصادق حفار و ابوالفضل زارع بیدکی و با حضور گرم مردم شهرستان برگزار شد، بیان کرد: امروز مردم مهریز با حضور در این مراسم نشان دادند که قدردان زحمات خیرین شهرستان هستند.

وی با تشکر از زحمات خیرین شهرستان گفت: من دست تمام کسانی که در راه آبادانی و رفاه مردم مهریز تلاش می‌کنند می‌بوسم.

دهقان بنادکی با بیان اینکه شهرستان مهریز در حوزه بهداشت و درمان رتبه‌های بالایی در استان و کشور دارد، اضافه کرد: تلفیق اقدامات خیرین و کادر زحمتش درمان باعث بیشتر شدن رفاه مردم این شهرستان شده و آن‌ها قدردان زحمات شما هستند.

وی از افتتاح مجموعه پزشکی قانونی شهرستان تا پایان هفته آینده خبر داد و گفت: این مجموعه نیز به همت یکی از خیرین شهرستان و با اعتبارات دولتی به بهره برداری می‌رسد و مردم شهرستان برای اقدامات پزشکی قانونی نیازی به مراجعه به مرکز استان نخواهند داشت.

فرماندار ابراز امیدواری کرد که در سال آینده درمانگاه تامین اجتماعی مهریز هم به بهره برداری برسد و بتوان به خوبی اقدامات درمانی را در این شهرستان پیگیری کرد.

در ادامه مدیر بیمارستان در آیین تجلیل از این خیّر سلامت گفت: دستگاه ام ار‌ای خریداری شده برای این بیمارستان یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود در ایران است که مشابه آن در کشور فقط در مرکز قلب تهران وجود دارد.

سیدرسول محسن زاده افزود: از سوی خیر سلامت برای ساخت ساختمان این بخش با زیر بنای حدود ۵۰۰ مترمربع و خرید دستگاه ام ار‌ای با ارز دولتی، بیش از ۱۰ میلیارد تومان مساعدت شده و هم اکنون ارزش دستگاه خریداری شده با ارز آزاد حدود ۴۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این دستگاه ام ار‌ای با دهانه گانتری ۷۰ سانتی متری جدیدترین دستگاه در سطح استان با روش تصویربرداری به روز، قابلیت تصویربرداری با کیفیت فوق العاده بالا، امکان اسکن تا ۵۰ درصد سریع‌تر از دستگاه‌های مشابه و قابلیت تحمل وزن بیمار تا ۱۵۰ کیلوگرم را دارد.

این مسئول افزود: پیش از این بیماران مهریزی برای انجام ام ار‌ای باید به مرکز استان مراجعه می‌کردند که صرف نظر از هزینه ایاب و ذهاب، باید چند روز نیز معطل می‌شدند.

محسن زاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) با مشارکت خیرین توانسته است ضمن تامین نیاز‌های ضروری مردم در حوزه درمان، خدمات رسانی باکیفیت به مردم ارائه کند.

وی یادآور شد: با توجه به راه اندازی طرح توسعه بیمارستان مهریز در آینده‌ای نزدیک با ۸ اتاق عمل تخصصی و فوق تخصصی، ۴۴ تخت ویژه و در مجموع افزایش ۱۵۰ تخت بستری، نیازمند تامین تجهیزات تصویربرداری پزشکی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار