۵۹ کانون فرهنگی برای استعدادیابی در خوزستان فعالیت می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از فعالیت ۵۹ کانون فرهنگی در خوزستان در راستای اجرای طرح‌های استعدادیابی دانش آموزان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۴۰۶۲
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ مسعود حمیدی نژاد ظهر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش در اهواز از فعالیت ۵۹ کانون فرهنگی در خوزستان در راستای اجرای طرح‌های استعدادیابی دانش آموزان خبر داد و بیان کرد: هفته کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش از امروز آغاز شده و در همین راستا آثار دانش آموزان عضو این کانون‌ها در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: استعدادیابی یکی از مهم‌ترین اهداف کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش است که بعد از دوره شیوع کرونا فعالیت آن‌ها با جدیت بیشتری از آغاز شد.

 

وی افزود: این کانون‌ها زیر مجموعه آموزش و پرورش هستند و دانش آموزان علاقمند برای رشد توانمندی‌های خود و یا فراگیری مهارت، عضو این کانون‌ها می‌شوند.

 

حمیدی نژاد، شیوع کرونا را عامل کاهش فعالیت این کانون‌ها در سال‌های گذشته دانست و افزود: بعد از فروکش شدن دوران کرونا و بازگشایی مدارس، فعالیت‌های این کانون‌ها با قوت از سر گرفته شده تا در آینده شاهد دستاوردهای بیشتری از دانش آموزان خوزستانی باشیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان یکی دیگر از اهداف این کانون‌ها است که فرصت مناسبی برای مهارت آموزی کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

 

حمیدی نژاد با بیان اینکه به واسطه برخورداری از دبیران و مربیان مجرب، امکان پرورش استعدادهای دانش آموزی در استان فراهم است، گفت: در نمایشگاه کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش خوزستان بخش ویژه‌ای برای نمایش آثار دانش آموزی و استعداد آنها اختصاص یافته است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: این در حالی است که این کانون‌ها به دنبال مهارت آموزی دانش آموزان هستند تا بتوانند با دستیابی به توانمندی‌های لازم در حرفه و مهارت مورد علاقه خود فعالیت کنند.

 

حمیدی نژاد تاکید کرد: دانش آموزان با تکیه بر مهارت‌هایی که در این کانون‌ها کسب می‌کنند، می‌توانند زمینه‌های کاری خود را با شفافیت بیشتری شناسایی و پیگیری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار