خبرهای داغ:
صندوق قرض الحسنه بانوان راضیه مسجد سلیمان؛

صندوقی با ماهیانه ۵۰ هزار تومان، وام ۱۰ میلیونی بگیرید/افتتاح تعاونی دختران آفتاب

مسئول صندوق قرض‌الحسنه راضیه گفت: صندوق قرض الحسنه بانوان در مسجد سلیمان صندوق مردم پایه با ۱۳۲ نفر عضو فعال ماهیانه سه تا ده میلیون تومان به اعضا وام در بخش های مختلف از کارآفرینی تا مشکلات اقتصادی اعطا می کند.
کد خبر: ۹۵۰۱۹۴۶
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ مسئول صندوق بانوان راضیه پایگاه مقاومت بسیج راضیه حوزه حضرت صدیقه (س) سپاه ناحیه مسجد سلیمان با اشاره به اینکه این صندوق با هدف خدمت به مردم و بدون سود است گفت: صف های طولانی بانک ها و انتظار مردم برای گرفتن وام، سختی و دردسرهای پیدا کردن ضامن و خیلی مشکلات دیگر باعث شد تصمیم بگیریم در کنارهم و‌با همکاری مردم و حمایت بسیج سازندگی صندوق قرض الحسنه مردم یار راضیه را افتتاح کنیم.

 

پروین حسینی یکی از مسئولان این صندوق با بیان اینکه این صندوق از سال ۹۷ آغاز به کار کرد و اعضای آن مردم محله ریل وی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) پایگاه راضیه مسجد سلیمان هستند، گفت:تعداد اعضاء در ابتدا ۱۴ نفر بودیم و حالا ۱۳۲ نفر در ۸ گروه عضو صندوق قرض الحسنه هستند، مبلغ پس انداز در هرماه هر عضو ۵۰ هزار تومان است، و وام های که اعطا می شود از سه میلیون تا ۱۰ میلیون متغیر می باشد.

 

 

 

این بانو عنوان می کند: تاکنون با حمایت های صندوق و اعطای وام های بدون سود و کاغذ بازی های اداری، مشاغل مختلفی در زمینه های صنایع دستی، عروسک سازی، سنگ های زینتی، خیاطی، مشاغل خانگی و.... ایجاد یا حمایت شده است.

 

 

 

خیاطی که با وام صندوق توسعه پیدا کرد

 

او می گوید: یکی از اعضای صندوق کارآفرین خیاط، صاحب خیاطی پالیز بود که با دریافت وام از صندوق ۸ چرخ جدید خریداری کرد و افراد جدیدی را مشغول به کار کرد و برای حمایت از این کارآفرین کارهای تولیدی او را به اعضای صندوق معرفی می کنیم و همچنین در نمایشگاه ها غرفه ای برای حمایت از این کارآفرین در نظر می گیریم.

 

 

 

 

 

برپایی کارگاه آموزش مشاغل خانگی توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه مسجدسلیمان

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مسجد سلیمان از برپایی کلاس ها و کارگاه های آموزشی برای توانمند سازی بانوان در مشاغل مختلف به ویژه مشاغل خانگی گفت و عنوان کرد: دوره های آموزشی با استقبال خوب بانوان علاقه مند تاکنون برگزار شده است تا با آموزش های مشاغل ساده، خانگی، کسب و کارهای زود بازده به اشتغال و اقتصاد مردم در روستاها خدمت کنیم.

 

تعاونی دختران آفتاب /اعطای وام های اقتصاد مقاومتی 

 

مسئول صندوق قرض‌الحسنه راضیه با اشاره به راه اندازی تعاونی دختران آفتاب با حمایت های این صندوق گفت: تعاونی دختران آفتاب با هدف متمرکز کردن تولید کنندگان و کارآفرینان به ویژه در مشاغل خانگی تشکیل شد، این تعاونی علاوه بر آموزش افراد در مشاغل مختلف کار معرفی به بسیج سازندگی سپاه ناحیه و اعطای وام های بزرگتر و با مبالغ بیشتر ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی وشروع کار آفرینی انجام می گیرد.

 

حسینی افزود: در این تعاونی بانوان بسیجی و جهادی پایگاه از بسته بندی عسل، بسته بندی گیاه های دارویی خشک شده، ترشی جات، آماده کردن سبزی های خرد کردنی و بسته بندی و.... و ارائه برای فروش در این تعاونی انجام می گیرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون به ۶۳ نفر وام دادیم گفت: در کنار وام های اشتغال که اولویت ما هستند، خرید جهیزیه، وام دانشجو، وام کمک مستاجری، وام درمانی از دیگر وام های اعطا شده توسط این صندوق هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار