خبرهای داغ:

تامین آب زراعت و نخیلات شادگان

فرماندار شادگان گفت: تامین آب زراعت و نخیلات شادگان نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های متولی است.
کد خبر: ۹۵۴۸۵۸۶
|
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، جلسه شورای کشاورزی با محوریت زه کشی ولایروبی وتامین نهاده‌های کشاورزی کشت پاییزه شهرستان به ریاست دکترصالح زاده فرماندار شادگان و سایراعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

 صالح زاده فرماندار شادگان در این جلسه ضمن استماع گزارشی از آخرین وضعیت حوزه کشاورزی شهرستان، اظهار داشت: جهت حل مشکل کم آبی و رساندن آب به انتهای حوضه کشاورزی شهرستان برای اقدامات مورد نیاز آن از قبیل میزان رهاسازی و جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز آب و رعایت نوبت بندی در مناطق حاشیه رودخانه شهرستان‌های بالا دست، لازم است همه دستگاه‌های متولی همکاری کنند.

رئیس شورای کشاورزی ادامه داد: با توجه به شکایت بعضی از کشاورزان شهرستان در خصوص رها سازی آب شور زهکش‌های بالا دست به رودخانه جراحی که باعث رسیدن ضرر و زیان به کشاورزی و نخیلات شهرستان می‌شود از اداره محیط زیست شادگان وشهرستا‌های همجوار خواست جهت رفع این معضل ورساندن آب مطلوب به کشاورز اقدام نمایند.

صالح زاده ادامه داد: در راستای اجرایی شدن مصوبات جلسات قبل، ادارات متولی می‌بایست بطور مستمر و منظم گزارش پیگیری تا حصول نتیجه را ارائه نمایند.

فرماندار شادگان در پایان گفت: برای لایروبی خوردورق با مسئولان ارشد استان مکاتبه وجهت عملی شدن آن پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد. 

لازم به ذکر است: حل مشکل برق ایستگاه پمپاژ زهکش LpD؛ تسریع در اجرای فازدوم طرح مقام معظم رهبری از طریق جهادنصر؛ تسریع در احداث ایستگاه پمپاژ زهکش نیشکر ولایروبی زهکش حائل و... از مهمترین مواردی که در این جلسه مطرح گردید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار