خبرهای داغ:
مشاور و دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران؛

شهدای خدمت شعار «پاک باش و خدمتگزار» را معنا کردند

شهدای خدمت شعار «پاک باش و خدمتگزار» را معنا کردند
مشاور و دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: شهدای خدمت خالصانه به مردم خدمت کردند و توانستند شعار «پاک باش و خدمتگزار»، سید آزادگان، شهید ابوترابی را به معنای واقعی معنا کنند.
کد خبر: ۹۶۰۲۸۸۱
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳

قزوین_اجلاسیه کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین و بزرگداشت هفتمین روز شهادت شهیدان خدمت با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در گلزار مطهر شهدای شهر قزوین برگزار شد.

در این مراسم، آزاده و جانباز سرافراز سعید اوحدی مشاور و دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: هفتمین روز شهدای خدمت با سالروز شهادت سید آزادگان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد متقارن شده است.

وی افزود: شهدای خدمت خالصانه به مردم خدمت کردند و توانستند شعار «پاک باش و خدمتگزار»، سید آزادگان، شهید ابوترابی را به معنای واقعی معنا کنند.

اوحدی بیان کرد: شهیدان نیازی به برگزاری یادواره‌ها و بزرگداشت شهدا و یا آمدن مردم بر سر مزارشان ندارند، بلکه آحاد جامعه نیاز دارند که با سبک زندگی آنها آشنا شوند تا از سیره و منش آنها الگو بگیرند و سرلوحه امور خود قرار دهند.

مشاور و دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران افزود: حضور مردم در یادواره‌های شهدا تلنگری است که از شهدا دور نشوند و خودشان را در این دنیای مادی گم نکنند.

 شهدا به قرب الهی رسیدند

وی با اشاره به آیات قرآن‌کریم مبنی بر اینکه «در ذهن و فکرتان خطور نکند که شهدا مرده‌اند بلکه آنها زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند»، گفت: شهدا عند ربهم یرزقون هستند، آنها شادند و بر اعمال انسان‌ها ناظرند.

این مسئول افزود: شهدا در حساس‌ترین زمان که انقلاب به آنها نیاز داشت از تعلقات دنیوی و دنیای مادی دل کندند و توانستند با گام نهادن در راه خدا، به قرب الهی برسند.

مشاور و دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران ادامه داد: امروز مردم با حضور در گلزار شهدا که قطعه‌ای از بهشت است به شهدا احترام می‌گذارند و تلاش می‌کنند با بهره‌گیری از اخلاق آنها، سعادتمند شوند. 

غزه به برکت آرمان‌های امام مقابل اسرائیل ایستاده است

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همه وجودش را در طبق اخلاص گذاشت و خداوند مهر و محبت این روحانی بزرگوار را بر قلب مردم دنیا قرار داد.

این مسئول افزود: امروز مردم غزه به برکت آرمان‌های امام راحل مقابل اسرائیل ایستاده و در برابر زیاده‌خواهی‌ و جنایت‌های وحشیانه آن مقاومت می‌کند.

مشاور و دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران بیان کرد: اسرائیل بعد از طوفان‌الاقصی پیچیده‌ترین و جدیدترین تجهیزات نظامی را بر سر مردم غزه می‌ریزد اما مردم آن همچنان مقاومت کرده و می‌کنند.

اوحدی ادامه داد: همچنین امروز بیش از ۲۰۰ دانشگاه آمریکا به دفاع از مردم غزه قیام کردند و برای اولین بار شورای امنیت با رای موافق جنایت‌های وحشیانه اسرائیل را محکوم کرد که تحقق این مهم بیانگر بیداری مردم دنیا است که علیه جنایتکاران وحشی عالم بایستند.

این مسئول تاکید کرد: امروز اسرائیل در باتلاق جبهه مقاومت گرفتار شده و تحقق این مهم به برکت خون شهداست و به‌زودی هم نابود خواهد شد و از صحنه دنیا محو می‌شود.

 مردم ایران ادامه‌دهندگان راه شهدا هستند

مشاور و دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: مردم ایران ادامه‌دهندگان راه شهدا هستند و این مهم را با حضور چشم‌گیرشان در تشییع شهیدان به وضوح می‌توان فهمید.

وی افزود: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای حضور مردم در تشییع پیکرش تبلیغ نکرد و درخواستی نداشت اما ملت به صورت خودجوش و عشق و علاقه‌ای که به این شهید بزرگوار داشتند، آمدند و پیکر مطهرش را تشییع کردند.

اوحدی ادامه داد: همچنین شهدای خدمت که مظلومانه در کوه‌ها به شهادت رسیدند ملت ایران عاشقانه در تشییع پیکر مطهرش شرکت کردند و با آرمان‌های این شهیدان تجدید بیعت کردند.

مشاور و دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران خاطرنشان کرد: شهید رئیسی و همراهانش به معنای واقعی خدمتگزار مردم بودند و خداوند متعال با توجه به اخلاص آنها، شهادت را روزی ‌این عزیزان کرد.

 اقتدار ایران به برکت خون شهداست

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۶۰ شبکه به زبان فارسی و انگلیسی مردم ایران را ترغیب کردند که در تشییع شهید رئیس‌جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش شرکت نکنند، گفت: نه تنها ملت ایران بلکه مسئولان ۶۰ کشور در اوج ایران هراسی به کشور آمدند و به شهدای خدمت ادای احترام کردند.

مشاور و دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران افزود: اگر امروز برخی از کشورها برای اولین بار به ایران می‌آیند و به شهدای خدمت ادای احترام می‌کنند بیانگر عزت و اقتدار ایران بوده که به برکت خون شهدا به دست آمده است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین و سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین مطالبی پیرامون شهدای غریب در اسارت قزوین و شهدای خدمت بیان کردند.

همچنین مسئولان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خانواده‌های شهدای غریب در اسارت قزوین تجلیل کردند.

تلاوت فرزند آزاده و جانباز و قاری بین‌المللی قرآن کریم، سید مصطفی حسینی، مدیحه‌سرایی امیر عباسی مداح اهل‌بیت(ع)، اجرای نقاله‌خوانی، برپایی میز پایش سلامت و غرفه نقاشی کودکان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در مراسم فوق بود.

گفتنی است در این مراسم، سمیه اسمعیلی مدیرکل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، سرتیپ دوم علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین، عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین و جمعی از مسئولان استانی و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار