دراستقبال از کنگره ملی2500شهید استان وشهدای امدادگر؛

یادواره ۶۸ شهید امدادگر چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

یادواره ۶۸ شهید امدادگر چهارمحال‌وبختیاری به‌ همت جمعیت هلال‌ احمر استان ودر استقبال از دومین کنگره ملی 2500 شهید بام ایران در فرهنگسرای شهرکرد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۶۰۴۷
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر جعفری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌‌ فقیه در جمعیت هلال‌ احمر چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اولین یادواره ۶۸ شهید امدادگر استان گفت:  این مراسم روز پنجشنبه  چهارم مردادماه با حضور خانواده‌های این شهدای والامقام در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برگزار می‌شود.

وی افزود: پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور و نیز رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌ احمر کشور در این مراسم یادواره حضور خواهندداشت، که در راستای برگزاری کنگره بین‌المللی ۲۵۰۰ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت در ماه‌های آینده برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی با ذکر اینکه جمعیت هلال‌ احمر در کنار سپاه، ارتش و جهاد سازندگی یکی از پایه‌های اصلی دفاع مقدس است، ادامه داد: تا سال گذشته تنها ۹ شهید امدادگر در چهارمحال‌وبختیاری شناسایی و احصا شده بود و شامل شهدایی بودند که از سوی جمعیت هلال‌ احمر استان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شده بودند.

جعفری بیان کرد: امسال مقرر شد که با سازوکاری جدید نسبت به شناسایی این شهدا در سراسر کشور اقدام شود تا شهدای جدید جمعیت هلال‌ احمر شناسایی شوند. در این راستا، کنگره بین‌المللی شهدای این جمعیت در تهران برگزار خواهد شد و ذیل این رویداد بزرگ، یادواره‌های استانی نیز به‌تدریج در حال برگزاری است.

وی در خصوص مبنای جدید احصای شهدای جمعیت هلال‌ احمر در سراسر کشور گفت: مقرر شد هر رزمنده شهید که در لباس امداد از هر ارگان و مجموعه اعم از دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش و... در جبهه حضور داشته است، به‌عنوان امدادگر شهید تلقی و ثبت کنیم که این فرآیند منجر به شناسایی تعداد بیشتری از شهدای امدادگر شد. همچنین امدادگران شهید عرصه مقاومت در عرصه دفاع از حرم آل‌الله به این فهرست افزوده شدند.

جعفری با بیان اینکه طی این فرآیند تعداد شهدای امدادگر چهارمحال‌وبختیاری از ۹ شهید به ۶۸ شهید افزایش یافت، تأکید کرد: در واقع این روند که هفت ماه به طول انجامید، باعث شد که ۵۹ شهید را شناسایی کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در جمعیت هلال‌ احمر چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: پس از احصای شهدای جمعیت هلال‌ احمر استان، در یک حرکت جهادی اکثر خانواده‌های معظم این شهدای والامقام سرکشی و تکریم شدند و امروز نیز دیدار با تعدادی از این خانواده‌ها در دستور کار است که از همه آنان برای حضور در یادواره شهدای جمعیت هلال‌ احمر دعوت شده است.

جعفری با تصریح اینکه هنوز در ابتدای مسیر ارتباط‌گیری با خانواده‌های شهدای امدادگر استان هستیم، بیان کرد: این شهدای والامقام و خانواده‌های آنان در واقع الگوهای بزرگ و ظرفیت عظیمی در راستای الگوپذیری جوانان جمعیت هستند که وظیفه داریم از این ظرفیت برای الگوسازی و ایجاد بینش فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

وی افزود: در همین راستا، طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در نظر داریم، ضمن اینکه در طی هفت ماه شناسایی شهدای امدادگر، تمامی برنامه‌های جمعیت هلال‌ احمر استان با نام شهدای امدادگر نامگذاری می‌شد. از جمله می‌توان به اجرای بخش‌های مختلف طرح «دادرس» ویژه دانش‌آموزان اشاره کرد که مزین به نام شهدا بود.

جعفری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دانش‌آموز «علی لندی» بیان کرد: این نوجوان از نیروهای دادرس جمعیت هلال‌ احمر بود که طرح‌های آتش‌نشانی را به نام این شهید مزین کردیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌‌ فقیه در جمعیت هلال‌ احمر چهارمحال‌وبختیاری در پایان گفت: نامگذاری یکی از خیابان‌های شهرکرد با نام شهدای امدادگر و نیز رونمایی از کتاب «۶۸ شهید امدادگر چهارمحال‌وبختیاری» از مهم‌ترین برنامه‌ها در حاشیه برپایی یادواره شهدای امدادگر جمعیت هلال‌ احمر استان است که از عموم مردم و خانواده‌ها برای حضور در این برنامه فاخر فرهنگی دعوت می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار