معرفی الگوی موفق ؛گفت و گو با جوان کارآفرین ایلامی:

رونق اقتصاد ایلام با اعتماد به نیروی خودباوری جوانان

وارد جمعشان که می شوی چیزی بجز انرژی مثبت، شادی، شوق و امید به آینده ای درخشان، کسب درآمد بیشتر نمی بینی؛ تمام محفل گرم و صمیمانه این جمع را شور و نشاط جوانی و بهره مندی و استفاده درست از لحظه لحظه زندگی تشکیل داده است.
کد خبر: ۹۶۱۶۸۵۹
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،گروهی که با اراده، همت، پشتکار، خوش بینی به آینده ای روشن می خواهند انقلابی اقتصادی و فراگیر را در ایلام ایجاد کنند.، در گروهشان همه طیفی و سنی از افراد اجتماع را می توانی ببینی، بازاری، کاسب، مهندس، کارمند، بازنشسته، خانه دار، دانشجو و حتی دانش آموز.

آنها آمده اند تا در زمره اولین نفراتی باشند که اشتغال غیردولتی و همه گیر را در استان ایلام بنا نهند و سنگ بنای بازاریابی شبکه ای را در ایلام به طور منسجم و جدی بگذارند.

عِرق به معرفی و فروش کالاهای صددرصد ایرانی وجه تمایز این گروه است که با حرارت و بدور از تعصب کورکورانه مردم را به خرید و مصرف کالاهای داخلی تشویق و ترغیب می کنند.

رهبر و مغز متفکر این جمع جوانی است 32 ساله که به رقم سن کم توانسته در مدت کمتر از چهارسال بازاریابی شبکه ای با تعریف درست منطقی آن را در ایلام نهادینه کند و اعتماد خانواده ها و افراد جویای شغل را جلب کند.

وی همچنین در این مدت اندک علاوه بر اینکه خود به درآمد پایدار و اشتغال غیر دولتی دست یافته توانسته جمع زیادی از افراد جویای کار را به اشتغال و درآمدزایی برساند، افرادی که دیگر دغدغه شغل دولتی و کسب درامد ندارند.

هرچند امید حاتمی برای رسیدن به موفقیت نهایی راه درازی را در پیش رو دارد اما امیدوار است که مردم استان ایلام با پیوستن به رودخانه در حال جریان بازاریابی شبکه ای استان ایلام را به دریای بیکران این اقتصاد نوظهور در ایران متصل کند.

خبرنگار ایرنا با امید حاتمی این جوان خوش ذوق و خوش آتیه و مدیر اصلی شعبه بادران ایلام مصاحبه ای انجام داده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

آشنایی با بازاریابی شبکه ای برای اولین بار / بازاریابی شبکه ای در ایلام

برای اولین بار در سال ۹۲ و زمانی که دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد بودم با بازاریابی شبکه ای یا نتورک آشنا شدم اما ورود رسمی من به این حرفه از سال ۹۶ بود در حالی که بازاریابی شبکه ای از سال ۹۴ – ۹۵ در استان ایلام به عنوان یک صنعت نوپا شکل گرفته بود.

هم اکنون در استان ایلام شرکت بادران به طور رسمی و قانونی با استفاده از ظرفیت بازاریابی شبکه ای و نیز جاست بی (محل سریع تحویل کالا) در استان ایلام با ۳۰۰ نفر عضو دائمی، ۶۰ نفر پاره وقت و ۱۰۰ نفر خریدار همیشگی محصول در استان ایلام زیر نظر جناب سرهنگ احمد صیدی از نیروهای بازنشسته ناجا به فعالیت مشغول است.

در طول سال های اخیر برخی شرکت های معتبر داخلی در استان ایلام اقدام به ایجاد اقتصاد مبتنی بر بازاریابی شبکه ای کردند که به دلایلی عمر فعالیت آنها کوتاه بود اما شرکت باداران فعالیت خود در ایلام را از سال ۹۴ آغاز کرد و همچنان این روند ادامه دارد و در مقاطع مختلف افراد گوناگونی از مشاغل و صنوف مختلف وارد چرخه فعالیت شرکت شده اند یا ازخروج یافته اند.

تولد اقتصادی نوپا به نام بازاریابی شبکه ای در ایران

تفاوت عمده شرکت بادران با دیگر شرکت های دارای ساختار بازاریابی شبکه ای این است که تمام محصولات ارائه شده در این شرکت تولید داخل و محصولاتی ۱۰۰ درصد ایرانی است که توسط کارخانجات زیرمجموعه بادران تولید و عرضه می شود.

شرکت بادران دارای مجوز رسمی و تاییدیه قانونی از سوی وزارت صنعت، سازمان نظارت بر بازاریابی شبکه ای، دادستانی کل کشور، پلیس فتا، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، شورای نگهبان، دفتر نهاد رهبری، مراجع عظام تقلید است و فعالیت رسمی خود را از هفت سال پیش آغاز کرده و هم اکنون علاوه بر مراکز استان ها وشهرستان های مختلف کشور در سایر نقاط دنیا از جمله افغانستان (دارای جاست بی) وعراق (به همت جوانان غیور استان ایلام بزودی جاست بی عراق میزنیم) که کشورهای همسایه هستند بصورت بین المللی این شرکت فعال است.

در سال های اخیر یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری حمایت از محصولات ایرانی و اقتصاد داخلی است و شرکت بادران با تولید محصولات ایرانی و فراهم ساختن زمینه اشتغال برای کارگران و متخصصان داخلی وعرضه و فروش این محصولات به نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی نقشی موثر در تقویت اقتصاد و تولید داخل و درآمدزایی برای خانواده ها و مهم ترین موضوع روز کشور بحث ارز آوری برای کمک به اقتصاد کشورمان را دارد.

اقتصادی نوین در استان ایلام

شرکت بادران بر پایه نیروی انسانی فراگیر شکل گرفته و افراد گوناگون از طیف های مختلف جامعه در این حرفه وارد شده اند تا ضمن معرفی و فروش محصولاتی کاملاً ایرانی و داخلی هم به صنعت تولید داخل کمک کنند هم به درامدزایی و خودکفایی دست یابند و هم بیزنسی جدید را به مردم استان عرضه کنند و در صورت اشتغال در جایی دیگر با ورود به این حوزه یک شغل پاره وقت غیردولتی را نیز در کنار حرفه اصلی خود داشته باشند.

شعبه شرکت بادران در استان ایلام یکی از فعال ترین و پویاترین شعب بادران در کشور است که از افراد مختلفی با مشاغل گوناگون یا جویای کار تشکیل شده که بدون نیاز به سرمایه مالی خاصی و از راه فروش و عرضه محصولات شرکت به مصرف کنندگان به صورت خودکفا اقدام به درآمدزایی برای خود می کنند.

اعضای شعبه با جذب افراد اقدام به گسترده سازی نیروی انسانی شعبه می کنند تا به نوعی همه افراد جامعه به این صنعت که در دنیا یدی طولانی و در ایران هفت ساله (در آستانه ی ۸سالگی) و در ایلام چهارساله دارد ورود پیدا کنند.

بازاریابی شبکه ای فرصتی مناسب برای افراد جویای شغل است که به درامدزایی دست یابند و نیز یک شغل دوم و به اصطلاح عامه بیزینس آزاد برای شاغلان است که هم به کسب درآمد بپردازند و هم به اقتصاد و تولید داخل کمک کنند.

در شعبه بادران نمایندگی ایلام چه می گذرد؟

در این شعبه اعضای در یک فضای سالم و دوستانه با گردهمایی های مداوم در مورد جدیدترین محصولات تولیدی یا تغییرات و بخش نامه های جدید شرکت بحث و گفتگو میکنند و با اصول بروز و نوین بازاریابی شبکه ای آشنا می شوند.

همچنین برگزاری متناوب سمینارها و همایش های علمی در حوزه های مختلف اقتصاد، تولید داخلی، مباحث انگیزشی و موفقیت، کارآفرینی … از دیگر فعالیت های این شعبه است که در بیشتر این سمینارها حضور عموم مردم برای آشنایی با مفاهیم و مباحث مختلف آزاد است.

حمایت از تولید داخل رمز موفقیت کشورهای صنعتی دنیا

کشورهای توسعه یافته به صورت فراگیر و عمومی از کالاهای تولید داخل کشور خود حمایت می کنند تا به رشد اقتصادی بیشتر دست یابند به طور مثال در زمان برگزاری بازی های جام ملت های آسیا ۲۰۱۸ تماشاگران ژاپنی در مدت برگزاری مسابقات از محصولات داخلی که همراه خود برده بودند استفاده کردند.

این نوع فرهنگ های حمایتی از اقتصاد باید در کشور و استان ایلام نیز به طور منسجم شکل بگیرد و اعضای شرکت بادران با بازاریابی شبکه ای به طور جدی سعی در ترویج این فرهنگ تاثیرگذار اقتصادی – اجتماعی دارند تا با مصرف و معرفی کالای ۱۰۰ درصد ایرانی نقشی در پویایی اقتصاد کشور داشته باشند.

امروزه یکی از مهمترین دلایل افسردگی، خودکشی یا ناهنجاری های اجتماعی جوانان و خانواده ها ناشی از بیکاری و عدم اشتغال و کسب درآمد است و بازاریابی شبکه ای با توجه به گستردگی و زنجیره ای بودن آن فرصتی مناسب برای اشتغال موفق خانواده ها به ویژه افراد جویای شغل است.

با توجه به اعمال تحریم های غرب علیه ایران یکی از راه های کاهش اثر این تحریم ها ورود و فعالیت جدی ایران از دریچه بازاریابی شبکه ای در سطح بین الملل و بازارهای جهانی برای معرفی و عرضه کالاهای باکیفیت ایرانی است و همجواری با کشورعراق برای استان ایلام درواقع دروازه ورود به بازارهای بین المللی است.

کالای ایرانی رقیبی باکیفیت برای کالای چینی

کالاهای ایرانی پتناسیل این را دارد که رعایت استانداردهای کمی و کیفی جهانی در سطح بازارهای بین المللی و عامه مردم جایگاهی در خور شان پیدا کند و جایگزینی باارزش و مناسب برای کالاهای بی کیفیت چینی باشد.

در این راستا کارخانجات تولیدی بادران باتوجه به ارگانیک بودن محصولات خود که مورد تایید وزارت صنعت، استاندارد، بهداشت و سازمان غذاو دارو هستند گام های موثر و محکمی را برای حضور قدرتمند در بازارهای جهانی و اقصی نقاط جهان برداشته و در این زمینه با راه اندازی شعب در برخی کشورها به موفقیت هایی نیز دست یافته و این روند همچنان ادامه دارد.

شعبه استان ایلام از روش جذب نیرو به عنوان بازاریابی شبکه ای نقشی تاثیرگذار در اشتغال زایی استان داشته به گونه ای که سال گذشته طبق آمار سازمان های مربوطه استان ایلام سهم این شعبه از اشتغال زایی پایدار استان هفت درصد بوده است.

بازاریابی شبکه ای فرصتی مناسب برای اشتغال زایی جوانان و افراد جویای شغل

شعبه بادران در استان ایلام فرصتی را فراهم آورده تا همه افراد جامعه اعم از شاغل، بازنشسته، جویای کار، دانشجو از سن ۱۶ سال به بالا با حضور و مشارکت در طرح اشتغال زایی به شیوه بازاریابی شبکه ای در فضایی آرام، سالم وعاری از هرگونه معضل اجتماعی به کسب درآمد بپردازند.

شرکت در دروه های آموزشی، یادگیری شرایط کار، جذب نیرو، اردوهای داخل و خارج استان و حتی در مواردی خارج ازکشور، شرکت در سیمنارهای علمی خارج از برنامه به صورت کاملاً رایگان برای اعضا و وردی های جدید برگزار می شود و این افراد در صورت تمایل به همکاری با شعبه در حمایت و معرفی و فروش محصول داخلی زمینه کسب درآمد برای خود را فراهم می کنند.

دیدگاه جامعه نسبت به بازاریابی شبکه ای

هرچند بازاریابی شبکه ای سالم در جهان قدمتی بیش از ۷۰ سال دارد اما در ایران به علت اقواگری و سوء استفاده برخی شرکت ها و موسسه های هرمی نگاه جامعه به این صنعت اقتصادی بدبینانه و همراه با عدم اعتماد است که این نگاه و پیشینه غلط شرکت های هرمی به نوعی به بازاریابی شبکه ای سالم و مورد تایید کشور نیز تاحدودی لطمه وارد ساخته و نسل اول بازاریابی شبکه ای در تلاش هستند تا این دیدگاه اشتباه از صنعت بازاریابی شبکه ای زدوده شود تا خانواده ها با فراغت بال وارد این وادی شوند.

همواره پدیده های جدید و نو با مقاومت ذهنی مردم مواجه می شود اما فعالیت های بدون شبهه و سالم می تواند در پالایش ذهن افکار عمومی تاثیرگذار باشد و شرکت بادران در سطح ملی و شعبه ایلام

در سطح استانی هرچند ابتدای کار با سختی هایی مواجه بوده اند اما به تدریج شناخت مردم از این نوع فعالیت بازاریابی شبکه ای افزایش می یابد و دیدگاه ها تغییر مثبت می کند.

بادران چه محصولاتی را عرضه می کند؟

گروه کارخانجات تولیدی شرکت بادران دارای حدود یک هزار و ۸۰۰ نوع کالا است که محصولات چرم، غذایی، نوشیدنی، آرایشی، بهداشتی، سلولزی، عرقیات درمانی، انواع شوینده ها با پایه گیاهی، روغن های مالشی و درمانی، و … از جمله محصولات باکیفت و ارگانیک این شرکت است.

طبق افق ترسمی، شرکت بادران بین سال های ۱۴۰۰ تا 1403مجموعه کارخانه های مواد اولیه را نیز راه اندازی می کند و ایجاد کارخانه های تولیدی محصولات مختلف در استان های کشور در سال های آتی از دیگر برنامه ها و اهداف شرکت است.

بر اساس مطالعات مجله های معتبر اقتصادی اروپایی کشور ایران در سالهای آتی یکی از قطب های اصلی بازاریابی شبکه ای در منطقه خاورمیانه می شود استان ایلام باتوجه به مرز مهران نیز در این میان باید جایگاهی باثبات برای خود بیابد.

در حال حاضر فعالیت جوانان پرشور ایلامی در کشور عراق شروع شده و همچنین محصولات با کیفیت شرکت بادران را نیز در چندین مرحله به کشور عراق ارسال کردن، اما برنامه آینده شعبه ایلام این است که جاست بی و شعبه عراق زیر نظر شرکت معظم بادران و استات ایلام فعالیت خود را آغاز نماید.

انتظار از خانواده ها و افراد جویای شغل

ازخانواده ها و افراد جویای شغل می خواهم که در گام اول نگاه خود در مورد بازاریابی شبکه ای را تغییر دهند و این فراصنعت جهانی و مردمی را با موسسه های مجهول الحال هرمی قیاس نکنند و جوانان به جای تلاش و انتظار برای اشتغال در بخش دولتی با ورود به بازاریابی شبکه ای فرصت اشتغال و درآمدزایی را برای خود فراهم کنند.

انتظار از مسئولان

تنها خواسته و انتظار اعضای شعبه بادران استان ایلام دعوت از اعضای این شعبه برای حضور سیمنارها و همایش ها با محتوای اقتصادی و صنعتی است تا این صنعت نوپا بیش از پیش به مردم معرفی و زمینه اشتغال زایی برای عموم مردم فراهم شود و گامی برای توسعه اقتصاد استان ایلام و پویایی مرز مهران از طریق فروش محصولات تولید داخل برداشته شود.

اربعین سال ۹۶ برای اولین بار موکب مردمی شرکت بادران با حمایت امام جمعه سابق و مجوز سپاه استان ایلام دایر شد و به زائران محصولات بهداشتی و… اهدا شد و همان سال نیز این ایستگاه صلواتی رتبه برتر موکب ها را کسب کرد و این نمونه ای بارز از اعتماد مسئولان به اعضای جوان شعبه بادران ایلام است.

شعبه ایلام با توجه به نیروهای فعال و منجسم خود با استفاده از فکر و نیروی جوانی اعضای جوان و تجربه افراد بزرگتر عضو شعبه می تواند در پرتو حمایت های مسئولان آینده ای درخشان و پرسود را برای استان ایلام رقم بزند.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار