مسوول معاونت بسیج جامعه زنان سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

اولین جشنواره استانی و پنجمین جشنواره ملی «فردخت» برگزار می شود 

اولین جشنواره استانی و پنجمین جشنواره ملی «فردخت» برگزار می شود 
محرابی از برگزاری اولین جشنواره استانی و پنجمین جشنواره ملی فردخت با رویکرد جریان سازی در حوزه مد و لباس مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی و هم افزایی میان طراحان پوشاک ایرانی اسلامی خبر داد
کد خبر: ۹۶۱۷۵۶۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴

قزوین_ سمیه محرابی، مسوول معاونت بسیج جامعه زنان سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با بسیج از برگزاری اولین جشنواره استانی و پنجمین جشنواره ملی، فرهنگی، هنری «فردخت» خبر داد.

وی گفت: جشنواره فردخت، جشنواره ای برپایه مد و لباس ایرانی اسلامی با رویکرد جریان سازی در حوزه مد و لباس مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی، هم افزایی میان طراحان و اثرگذاری بر تولید پوشاک ملی، تولید پوشاک عفیفانه با قیمت مناسب و البته اثرگذاری طرح‌های برگزیده و تجلی بخش فرهنگ ایرانی اسلامی است.

محرابی اظهار کرد: موضوع اصلی این جشنواره، رقابت در طراحی دوخت و پژوهش در پوشش ایرانی اسلامی است که در کنار آن، توجه ویژه به موضوع اقتصاد، هنر و فرهنگ‌سازی در حوزه تولید پوشاک و قالب‌های موجه مدل‌های طراحی نیز مدنظر می باشد.

مسوول معاونت بسیج جامعه زنان سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: جشنواره ملی فردخت با هدف اثرگذاری فرهنگ و هنر غنی ایرانی اسلامی در ارتقای پوشش اجتماعی‌محور در چهارمین سال برگزاری در پی این است که هر شخص یا نهاد شرکت‌کننده، خود را در جریان این حرکت سهیم بداند و رشد، بالندگی و پویایی با حفظ وحدت و مشارکت را مبنا قرار دهد.

وی با بیان اینکه گفتمانی که در قالب جشنواره فردخت شکل می‌گیرد، این نتیجه را در پی دارد که تولیدکنندگان پوشاک در سطح کشور امکان تولید با جذابیت‌های هنری را به دست می‌آورند افزود: این جشنواره همچنین موجب می شود تا تولیدکنندگان پوشاک، مخاطب این تولید را در سطح جامعه پیدا کنند.

محرابی یادآور شد: بازار پوشاک مملو از طرح‌هایی است که با فرهنگ ما مغایرت دارد؛ بنابراین خلأ ارائه مدل‌هایی احساس می‌شود که نیاز به زیبایی طلبی و پوشیدگی را به طور همزمان پاسخ دهند. جشنواره طراحی پوشاک، بستر حمایت از طراحان متعهد را فراهم می‌کند و مدل‌های قابل تولید مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی را به تولید کنندگان عرضه می‌کند.

وی با اشاره به فرآیند برگزاری جشنواره فردخت افزود: رویداد ملی، فرهنگی، هنری فردخت، در سه مرحله آموزش، رقابت و نمایشگاه برگزار می‌شود.  

محرابی در خصوص مرحله رقابت رویداد جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی اضافه کرد: بخش اثر شامل مانتو اجتماع دوخت شده، بخش طراحی شامل مجموعه سازی (کالکشن) اجتماعی خانواده، بخش تحقیق و پژوهش شامل محور تاریخ و فرهنگ، محور اقتصاد، هویت و تمدن سازی، بهداشت و سلامت می‌باشد. 

مسوول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ شهریور سال‌جاری بوده و فرآیند اجرا و زمان بندی مرحله مقدماتی از شهریور تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۳ می‌باشد. همچنین فرایند ثبت نام از شرکت کنندگان در جشنواره تا ۲۰ مرداد ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: تحویل آثار در بخش‌های اثر(مانتو اجتماع دوخت شده و طراحی مجموعه سازی «کالکشن» اجتماعی خانواده) به دبیرخانه تا تاریخ ۲۰ شهریور ماه سالجاری بوده و داوری آثار از ۲۵ الی ۲۸ شهریور اجرا خواهد شد.

محرابی در پایان گفت: اختتامیه جشنواره و اتمام بخش فرهنگی هنری و دانش بنیان، مهر ماه ۱۴۰۳ توسط دبیرخانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار