مردانی در دوره بسیج اساتید در مشهد مقدس:

باید قدر حضور اساتید در میدان را دانست/ تشریح برنامه ها واقدامات بسیج اساتید

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در دومین روز از دوره مشهد بسیج اساتید : باید قدر این حضور را دانست. اگر دشمنان امروز نتوانستند قدمی بردارند به خاطر همین حضوراساتید و مردم در میدان بوده است.
کد خبر: ۹۶۱۸۸۸۸
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
 

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محمدرضا مردانی در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور(چالش ها و فرصت ها؛ رویکردها و راهبردها) که در مشهد مقدس درحال برگزاری است، عنوان کرد: بعد از حادثه‌ای که برای ریاست محترم جمهوری و هیات همراه ایشان رخ داد که حادثه بسیارتاسف باری بود، با یاری پروردگار و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری انتخابات ریاست جمهوری علارغم تلاش دشمن برای عدم حضور و مشارکت مردم ، با مشارکت بسیار خوبی برگزار و در آرامش کامل و با بهترین شکل اجرا شد.

وی  در ادامه و ضمن تبریک مجدد به رئیس جمهور منتخب مردم جناب آقای دکتر پزشکیان و با آرزوی موفقیت برای وی، افزود: دشمنان ما با ناجوانمردی و به خاطر شکست‌های پی در پی که در جبهه مقاومت بر آنان تحمیل شده و عنصر اصلی و پشتوانه اصلی جبهه مقاومت را جمهوری اسلامی ایران می‌دانند تلاش کردند، با ددمنشی و ترور بزدلانه میهمان عزیز جمهوری اسلامی ایران شهید اسماعیل هنیه را ترور کنند و مزه شیرین لذت این انتخابات را بر کام مردم تلخ کنند.

مردانی با بیان اینکه ان‌شاءالله با همت گروه‌های مقاومت و جهادی و با انتقامی که رزمندگان اسلام خواهند گرفت ضربه جبران نا‌پذیری بر دشمن وارد خواهد شد، گفت: ما انتظار می کشیم. رژیم صهیونیستی و سردمدارانشان و ساکنان سرزمین‌های اشغالی این لحظات را با نگرانی طی می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: به دنبال این هستیم که با همراهی مردم و با همت و انسجام و یکپارچگی و با شناخت و بصیرتی روز افزون بتوانیم در مقابله با جنگ ترکیبی و جنگ شناختی دشمن، زمینه شناخت و شناساندن توطئه‌های دشمنان را روز به روز از طریق نخبگان به خصوص اساتید در عرصه جهاد تبیین و با روشنگری ایجاد کرده و زمینه مقابله جدی با دشمنان را فراهم کنیم. ان‌شاالله در این دوره تحلیل دقیقی از این بحث‌ها ارائه خواهد شد.

وی در ادامه به بیان اولویت سازمان بسیج اساتید پرداخته و از جمله این اولویت‌ها را انسجام بخشی و تعالی سازمانی، جهاد تبیین و امیدآفرینی، کمک به اعتلای آموزش عالی و کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور برشمرد و افزود: اعتقاد من بر این است که بسیج اساتید با ظرفیت بیکرانی که دارد به خصوص در بحث تخصصی و رشته‌هایی که تخصص عزیزان بسیجی است، ظرفیت بی نظیری است که می‌تواند در کارآمدی نظام حکمرانی قدم‌های اساسی و بزرگی بردارد. بر همین اساس نسبت به این موضوع پافشاری زیادی داشته‌ایم.

مردانی عنوان کرد: در موضوع انسجام بخشی و تعالی سازمانی ما دو جهت‌گیری را داشته‌ایم، یکی انسجام و تعالی روی اساتید بسیجی است که باید به طور فردی ابتدا تربیت و تعالی صورت گیرد و دوم بخش سازمانی است که  در حوزه سازمانی هم دو مورد را مدنظر داشته‌ایم؛ یکی موضوع آموزش عالی یا حوزه‌ای که مربوط به بیرون از تشکیلات بسیج اساتید تشکیل می‌شود و دوم حوزه‌ای که مربوط به تشکیلات بسیج و سپاه است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه به برگزاری دوره‌ها و آموزش‌های مختلف و نشست‌های متعدد به صورت حضوری و مجازی در حوزه معنویت، معرفت و بصیرت و بخش‌های تخصصی مثل حوزه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اشاره کرده و گفت: بحث‌های متعددی در این موضوع داشته‌ایم و در حقیقت این موضوع به عنوان یک اولویت همواره در دستور کار بسیج اساتید بوده است. 

وی همچنین از اقدامات و برنامه‌های اجرایی سازمان مرکزی در سطح استان‌ها و دانشگاه‌ها گزارشی ارائه کرد.

مردانی همچنین به پیام نورانی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به بسیج اساتید پرداخته و عنوان کرد: اولین پیام کتبی معظم‌له به بسیج اساتید برای ما چراغ راهی بوده که بر مبنای آن برنامه‌ریزی کرده و دستور ایشان را در برنامه‌های بسیج اساتید چه در موضوع تربیتی و بحث‌های حوزه علمی و فرهنگی وچه در موضوعات آموزشی مشعل راه خود قرار داده‌ایم. در این راستا دوره‌های معرفتی، بصیرتی و مهارتی داشته‌ایم. از جمله دوره‌ مستمری با حضور حجت‌السلام حاجی صادقی با عنوان «مهندسی حکومت دینی» که به صورت مجازی در چندین جلسه برگزار شده و ادامه دارد. 

وی در ادامه دوره‌ها به برگزاری دوره‌های  تربیت جهادگران و تبیینی با حضور ۱۰۰۰ نفر از اساتید بسیجی در شبکه جهادگران اشاره کرد.

وی گفت: چندین دوره به صورت متمرکز هم در تهران و هم مشهد برگزار شده که اساتید عزیز در مناسبت‌های مختلف علاوه بر سخنرانی در دانشگاه‌ها و در مدارس و مساجد و محلات، در محل اجتماعات صنوف مختلف حضور پیدا کرده، در میزگردهای صدا و سیما، نمازهای جمعه و حتی به عنوان خطبای حوزه دانشگاهی در تحلیل مسایل و تبیین ابعاد گوناگون پیشرفت‌های نظام گام‌های اساسی برداشته‌اند.

تقویت حلقه‌های صادقین، برگزاری نشست‌های خانواده محور، و تشکیل شبکه حلقه‌های صالحین در سراسر کشور، حضور اساتید و خانواده‌هایشان در نشست‌های خانوادگی که هر یک ماه یکبار در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، ارائه تحلیل‌ها و محتواها به شکل مکتوب و انتشار آن در کانال اطلاع رسانی و محتوایی ثامن، به عنوان قدم‌هایی که در این رابطه برداشته شده از سوی مردانی مطرح شد.

این استاد دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: در بخش سازمانی در حوزه آموزش عالی کشور اصلاحاتی برآیین نامه اجرایی بسیج اساتید صورت گرفته که جا دارد از جناب آقای دکتر زلفی گل و حجت‌الاسلام دکتر خسروپناه در این خصوص تشکر کنم. اگرچه در مطالبات سقف خواسته محقق نشده ولی بعضی از مصوبات آن جایگاه بسیج را در دانشگاه ارتقا می دهد.

عضویت بسیج اساتید در شورای دانشگاه، عضویت بسیج اساتید در هیات اجرای جذب به همت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، که البته یکبار دیگر در دولت دکتر پزشکیان کاستی‌های آیین نامه باید بررسی شود، عضویت بسیج اساتید به عنوان عضو هیات عالی جذب، عضویت هیات مرکزی جذب فرهنگیان و عضویت شورای اسلامی دانشگاه از جمله موضوعات مهمی بود که مردانی به آن اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: همچنین بسیج اساتید عضو کمیته ماده یک ارتقا در دانشگاه هم شده است که این قدم بزرگی بوده است. بحث ماده یک در بحث ارتقای سازمانی فعالیت‌های بسیاری را در برخواهد گرفت. همچنین در ماده ۲ ارتقا ماموریت سازمان که صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است مطرح شده است و ابعاد وسیعی درعرصه‌های فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی دارد. همچنین اقداماتی در رابطه با کسر موظفی و اخذ ردیف بودجه با اختصاص ۵۰ میلیارد ذیل وزارت علوم به همت ریاست محقق شده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به آنکه نام بسیج اساتید در سه مورد از احکام در تدوین برنامه هفتم توسعه از طریق نمایندگان مجلس آمده است، آن را فعالیت خوبی مطرح کرد.

وی همچنین به تشریح بحث جهاد تبیین و برگزاری اردوهای پیشرفت و فعالیت‌های فرهنگی بسیج اساتید پرداخت.

در موضوع جشنواره چمران مردانی به دستور وزیر علوم برای ثبت این جشنواره در ردیف جشنواره‌های سطح عالی اشاره کرد  و از تخصیص امتیاز ارتقا و پژوهانه به برگزیدگان این جشنواره سخن گفت.

 موضوع تقویت جنبه‌های علمی بسیج اساتید، تشکیل قرارگاه جهاد تبیین با مسئولیت وزیرمحترم علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان اولین دستگاه اجرایی کشور، برگزاری اردوهای پیشرفت ، اردوهای به سوی نور ، بحث اردوی  بوشهر و عسلویه و کاشان با حضور اساتیدی از استان‌های سراسر کشور برای تبیین دستاوردهای علمی و فناورانه ایران اسلامی، برگزاری نشست‌ها و تجمعات اساتید شامل نشست ۳۰ هزار استاد بسیجی به عنوان طرحی نو در سازمان بسیج اساتید و برگزاری تجمعات در مناسبات مختلف از جمله در مقابل سازمان ملل و میدان فلسطین در حمایت از مردم مظلوم غزه و نقش آفرینی بسیج اساتید در دانشگاهها در ارتباط با آرام‌سازی دانشگاهها در اغتشاشات و همچنین  صدور بیانیه‌های تحلیلی با حضور ۵ هزار استاد و ۱۳ هزار و ده هزار استاد بسیجی که در حقیقت اعلام آمادگی اساتید و اعلام آمادگی برای جهاد و حضور میدانی است از جمله موضوعات دیگر بحث مردانی بود.

وی افزود: باید قدر این حضور را دانست. اگر دشمنان امروز نتوانستند قدمی بردارند به خاطر همین حضوراساتید و مردم در میدان بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار