خبرهای داغ:

عامل آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده شیمبار دستگیر شد

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان روز دوشنبه از دستگیری عامل آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده شیمبار خبر داد و اعلام کرد آتش سوزی در این منطقه مهار شده است.
کد خبر: ۹۶۱۸۸۹۱
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، یازدهم مرداد ماه جاری ساعت ۹ صبح با دریافت گزارش آتش سوزی در ارتفاعات سرشط و الگی منطقه حفاظت شده شیمبار شهرستان اندیکا بلافاصله ماموران اجرایی منطقه حفاظت شده شیمبار و نیروهای منابع طبیعی شهرستان اندیکا به منطقه عزیمت کردند که آتش سوزی از سه نقطه مشاهده شد و به صورت سه گروه عملیات مهار آتش آغاز شد.

به دلیل وزش باد، شیب تند و توپوگرافی منطقه عملیات مهار تا دوازدهم مرداد ماه جاری ادامه داشت و در ساعت ۱۹ همان روز آتش به طور کامل مهار شد و عملیات خنک سازی انجام گرفت.

احمد طهماسبی‌شاه منصوری، سرپرست اداره محیط زیست اندیکا در این خصوص اظهار کرد: پس از ۲ روز تلاش شبانه روزی محیط بانان و جنگل بانان و تعامل خوب ادارات محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان اندیکا، آتش سوزی مناطق سرشط و الگی مهار شد و در سریع‌ترین زمان ممکن عامل این آتش سوزی توسط اداره محیط زیست اندیکا شناسایی و باهمکاری دستگاه قضایی ونیروی انتظامی دستگیر شد.

براساس این گزارش خوزستان دارای ۶.۴ میلیون هکتار اراضی ملی و طبیعی است و در ۱۰ شهرستان استان جنگل‌های زاگرسی گسترده شده است.

تا پایان ۳ ماه اول سال جاری ۶۵ مورد آت شوزی در جنگل‌ها و مراتع استان رخ داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار