خبرهای داغ:

پنجمین جشنواره ملی فردخت در لرستان برگزار می‌شود

پنجمین جشنواره ملی فردخت با هدف تحقق اصول و سیاست های کلان فرهنگی هنری نظام جمهوری اسلامی با ارائه الگو های ایرانی اسلامی در لرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۶۱۸۹۳۸
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، جلسه پنجمین جشنواره فردخت با حضورسردار علیپور جانشین فرمانده سپاه استان در اتاق معاون هماهنگ  کننده سپاه  لرستان برگزار شد .

در این جلسه سردار علی پورجشنواره فردخت  را یک جشنواره فرهنگی هنری دانش بنیان در حوزه مد و لباس خواند و خاطر نشان کرد: پنجمین  جشنواره فردخت  با هدف تحقق اصول و سیاست های کلان فرهنگی هنری نظام جمهوری اسلامی با ارائه الگو های ایرانی اسلامی در لرستان برگزار می شود.

چهارمین جشنواره ملی فردخت در لرستان برگزار می‌شود

 

وی گفت: لرستان  ظرفیت های خوبی از لحاظ  دانش بنیان  دارد و ما باید از این ظرفیت ها در جشنواره نهایت استفاده را ببریم و سوغات لرستان مثل دارویی گیاهی عسل و بلوط  و روغن حیوانی را در سطح ملی معرفی کنیم.

 

سردار علیپور با بیان اینکه سوغات لرستان باید در معرض ملی قرار بگیرد اظهار داشت: استان لرستان متاسفانه جزو استان های کم در آمد و بیکار به شمار  آمده و بایستی در فرصت های به دست آمده مثل جشنواره فردخت محصولات تولید کنندگان را معرفی و در معرض عموم جهت فروش قرار بگیرد.

چهارمین جشنواره ملی فردخت در لرستان برگزار می‌شود

 

وی سابقه تاریخی عسل و بلوط  لرستان را از اردبیل بیشتر خواند و افزود: سابقه تاریخی محصول ما از اردبیل بیشتر است ولی به دلیل معرفی نکردن و تبلیغ نکردن عسل لرستان  عسل اردبیل در کشور مطرح است.

 

سردار علیپور با ابراز تاسف گفت: متاسفانه لرستان در حوزه مد و لباس آنطور که باید معرفی شود صورت نگرفته و  فرهنگ مد و لباس محلی استان را آنطور که باید معرفی کنیم معرفی نشده است.

 

وی با مطرح کردن این سوال که آیا فرهنگ ارشاد ما و حوزه  دانشگاهیان چقدر  فرهنگ لباس و پوشش را به دختران جوان ما معرفی کردند ؟ گفت:متاسفانه ما در این زمینه غفلت کردیم  ما باید پایبند به فرهنگ پوشش اسلامی باشیم آموزش و پرورش حوزه دانشگاهی و ارشاد اسلامی پای کار بیایند فرهنگ و  تاریخ  مد لباس  محلی و پوشش اسلامی را به دختران جوان معرفی کنند.

چهارمین جشنواره ملی فردخت در لرستان برگزار می‌شود

 

علیپور افزود : فرهنگ و ارشاد اسلامی راهبردهای سیاست اصلی مد و لباس را تعیین کند وبرند کردن لباس محلی استان را وظایف جامعه دانشگاهی و آموزش و پرورش  خواند.

  

سردار علیپور جشنواره  فردخت را فرصت مغتنمی برشمرد و اظهار داشت: جشنواره فردخت فرصت خوبی برای برند کردن لباس محلی استان و همچنین معرفی مد لباس و پوشش اسلامی است.

 

جانشین فرماندهی سپاه استان با این بیان که هروقت تولید کنندگان ما دنبال سرمایه و پول رفتند موفقیت ما کمتر است گفت:زمانی که تولید کنندگان بدنبال سرمایه بودند موفقیت ما کمتر ولی  زمانی که تولید کنندگان ما  به دنبال معرفی چهره استان و اصالت لرستان بودند موفقیت ها بیشتر شد.

چهارمین جشنواره ملی فردخت در لرستان برگزار می‌شود

 

سردار علیپور گران شدن چادر را ضعف همه دستگاه ههای دولتی دانست و تصریح کرد: فرهنگ و پوشش برتر لرستان نسبت به دیگر استان های دیگر کشور در تاریخ ثبت شده است مدیران استان با ظرفیتی های خوبی که در اختیار دارند می توانند زمینه ارزان شدن چادر را فراهم و  در این زمینه تلاش کنند و قدمت و فرهنگ پوشش اسلامی برتر استان را  در سطح ملی معرفی کنند .

 

 

وی ابرازداشت: همه دستگاه های بخصوص ارشاد و دانشگاهیان دربرگزاری جشنواره فردخت دست به دست هم بدهند و در زمینه معرفی لباس محلی استان از همه ظرفیت ها استفاده کنند.

 

 

 گفتنی است جلسه جشنواره فردخت با حضور مریم سپهوند مسئول جامعه زنان سپاه استان بعنوان رئیس جشنواره فردخت مریم سپهوند مدیر جشنواره فردخت، خانم دکتر پهلوانی مدرس دانشگاه دبیر جشنواره فردخت، پیمان سپهوند مسئول روابط عمومی سپاه استان  حیدر احمدی مسئول بسیج اصناف استان دکترحمیدی مدیر دانشگاه فنی و حرفه ای، فرشته بیرانوند نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ظفر روزبهانی مدیر شرکت یاس نوین حضورداشتند ونکات و نظرات  خود را در این جشنواره بیان

 و در برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

  

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار