خبرهای داغ:

شهر اخلاق میزبان 75 نخبه قرآنی استان سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: 75 نخبه قرآنی استان سمنان به میزبانی حرم مطهر حضرت یحیی(ع) شهرستان سمنان در چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.
کد خبر: ۹۶۱۸۹۹۱
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اجرای مسابقات قرآن کریم به عنوان مهمترین رویداد قرآنی استان یکی از مهمترین ماموریت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در طول سال است. 
وی افزود: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم امسال ساعت هفت صبح روز چهارشنبه 17 مرداد ماه با سخنرانی مهندس هاشمی استاندار سمنان در حرم مطهر حضرت یحیی(ع) سمنان آغاز خواهد شد. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: مسابقات بزرگسالان در بخش آوایی در رشته های حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، دعاخوانی و در دو بخش برادران و خواهران برگزار خواهد شد. 
وی با بیان اینکه رشته اذان نیز علاوه بر رشته های فوق ویژه برادران بزرگسال برگزار خواهد شد، گفت: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرحله مقدماتی سراسری که در مهر ماه برگزار می شود، راه خواهند یافت. 
علیزاده بیان کرد: برای برادران و خواهران ۱۲ الی ۱۸ سال نیز این رقابت‌ها در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم برگزار خواهد شد.
وی افزود: به منظور افزایش سطح کیفی و دقت در ارزیابی ها  در بخش داوری چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان سمنان نیز از اساتید برتر و داوران کشوری استفاده شده است. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در پایان با تشکر از تلاشهای صورت گرفته توسط عوامل اجرایی مسابقات از مرحله شهرستانی و استانی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع مسابقات قرآن و میزبانی مرکز استان از این دوره از مسابقات، ستاد برگزاری مسابقات با حضور اعضای ستاد مسابقات اداره کل اوقاف، فرماندار سمنان و مسئولین دستگاههای فرهنگی شهرستان تشکیل شده و هماهنگی های لازم جهت برگزاری برنامه ای فاخر و به یادماندهی انجام شده است.
لازم به ذکر است مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در دو منطقه شرق و غرب استان روزهای 28 و 29 تیرماه در شهرستان‌های شاهرود و سمنان برگزار شد. 
بر اساس این گزارش ٩۶٠ نفر در رشته های آوایی و معارفه برای رقابت در مرحله شهرستانی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، ٧۵ نفر در رشته های آوایی به مرحله استانی راه یافتند و ۴۶٠ نفر نیز روز ١٨ مرداد ماه در مرحله شهرستانی رشته های معارفی رقابت خواهند کرد.   

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار