خبرهای داغ:
در فارسان عنوان شد؛

ازدواج آسان پایه و اساس آن بر ساده زیستی و دوری از تجملات است

ازدواج آسان پایه و اساس آن بر ساده زیستی و دوری از تجملات است
جلسه حلقه صالحین جوانان پایگاه مقاومت بسیج بیت الزهرا سلام الله علیها با مبحث ازدواج آسان، با هدف تبلیغ و ترویج ازدواج آسان و مسرت و شادی جوانان در فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۱۲۱۱
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرکار خانم مرادی استاد حوزه علمیه فارسان درباره مفهوم شناسی ازدواج بیان کرد:به عبارت دیگر ازدواج، قراردادی است رسمی، برای پذیرش یک تعهد متقابل جهت زندگی خانوادگی، که آدمی در خط سیر معین و مشخصی از زندگی قرار می گیرد. این قرار داد با رضایت و خواسته طرفین، برمبنای آزادی کامل دو طرف منعقد شده و در سایه ی آن روابطی بس عاطفی و نزدیک بین آن دو پدید می آید‌.

وی، افزود:ازدواج آسان در شیعه به ازدواجی می گویند که پایه و اساس آن بر ساده زیستی و دوری از تجملات بوده و  کاملا دنباله رو سیره  ی ائمه علیهم السلام باشد.

سرکار خانم مرادی، یکی از راهکار های ازدواج آسان را سوق دادن نگرش خانواده ها در جهت اهمیت فوق العاده دادن به ازدواج فرزندان دانست و ادامه داد:مهم ترین عاملی که در ازدواج نقشی بسزا دارد، خانواده است؛ چون در اکثر موارد تا خانواده نخواهد، به هیچ وجه ازدواج رخ نخواهد داد؛ گرچه دولت و تمام ارگانهای مربوطه بخواهند که جوان به سر و سامان برسد. اگر خانواده ها واقعاً بخواهند و حرکت کنند، این خواست و حرکت آنها، حتی دولت و کل جامعه را نیز حرکت خواهد داد.

استاد حوزه علمیه فارسان، یکی از راهکارهای اقتصادی مؤثر در ازدواج آسان را فرصت شغلی دانست و افزود:ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای پسران جوان و محدود شدن اشتغال دختران توسط دولت،حل مشکل مسکن جوانان توسط دولت از طریق طرح هایی مانند مسکن مهر، مسکن کم قیمت و غیره،کم کردن هزینه های مربوط به مراسم و خریدهای ازدواج با اختصاص سالن و فروشگاه های مخصوص، خرید کالاهای اساسی ایرانی البته با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب و ترغیب خیرین برای کمک به ازدواج جوانان از جمله راهکارهای موثر اقتصادی در تسهیل ازدواج جوانان است.

سرکار خانم مرادی استاد حوزه علمیه فارسان در پایان تاکید کرد:جوانان موانعی چون مشکلات اقتصادی، کرایه خانه و ... را در مسیر ازدواج خود می‌بینند، به‌ جای کمک و همراهی برای رفع آنها با تجملات و فرهنگ غلط برای آنها مانع تراشی نکنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار