خبرهای داغ:
در گوجان برگزار شد؛

نشست طرح ارتقاء سلامت در آیین پیاده روی اربعین

نشست طرح ارتقاء سلامت در آیین پیاده روی اربعین
در آستانه اربعین حسینی نشست طرح سلامت در اربعین در پایگاه مقاومت بسیج محدثه شهر گوجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۱۲۳۴
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ طی مسافت طولانی مسیر پیاده روی اربعین در هوای گرم و ازدجام جمعیت در راستای آموزش حفظ سلامت، بهداشت،درمان و ملاحظات دارویی با هدف ارتقا سلامت در آیین پیاده روی نشست طرح سلامت در اربعین در پایگاه مقاومت بسیج محدثه شهر گوجان برگزار شد.

امام جماعت شهر گوجان، گفت: سفر زیارتی امام حسین علیه السلام از توفیقات معنوی است. در مسیر پیاده روی اربعین حسینی به علت بعد مسافت پیاده راه رفتن نکات ایمنی و حفظ سلامتی را باید رعایت نمود.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از گرمازدگی، به زائران توصیه کرد:تا قبل از رفتن به زیارت اربعین و به منظور آمادگی برای تشرف به راهپیمایی اربعین، صبح‌ها آب ولرم، آبلیمو و عسل بنوشید و تعدادی لیموترش تازه به همراه داشته باشید تا در صورت عطش یا گرمازدگی از آن استفاده کنید.

وی افزود: استفاده از کلاه و عینک آفتابی در طول روز، به ویژه در ساعات گرم، توصیه می‌شود. برای حفظ خنکی و راحتی، زائران بهتر است پیاده‌روی خود را در ساعات خنک‌تر روز یا شب انجام دهند و از لباس‌های نخی، آزاد و خنک استفاده کنند.همراه داشتن آب معدنی و خوراکی‌های سبک نیز برای حفظ انرژی و جلوگیری از کم‌آبی بدن بسیار اهمیت دارد.

‌‌‌‌‌امام جماعت شهر گوجان با توجه به تراکم جمعیت در اربعین،در پایان سخنان خود گفت: استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از ویروس‌ها و میکروب‌ها موثر است، بر این اساس بهتر است تا زائران به تعداد روزهای سفر، ماسک همراه داشته و روزانه یک ماسک را استفاده کنند.همراه داشتن داروهایی که جنبه درمان روانپزشکی، کنترل صرع، فشار خون، بیماری‌قلبی و قند، دارند؛ بسیار ضروری است و به هیچ وجه نباید مصرف این داروها قطع یا خودسرانه کم یا زیاد شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار