خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی: 

سازمان‌های مردم نهاد، دستاوردهای نظام را تببین کنند

قناعت بر تبیین دستاوردهای نظام و دولت توسط سازمان‌های مردم نهاد تأکید کرد و گفت: هر کاری به اندازه اهمیت آن باید انعکاس داده شود لذا اقداماتی که در حوزه زیرساختی استان انجام گرفته برای امیدآفرینی مردم باید بیان شود. 
کد خبر: ۹۶۲۱۸۶۹
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی در همایش بزرگداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی افزود: جایگاه مشارکت اجتماعی تشکل‌ ها و سازمان‌های مردم نهاد در قانون و فرهنگ دینی مشخص بوده زیرا توجه به همنوعان و جامعه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد از ویژگی‌های ممتازی برخوردار هستند لذا اعتمادی که میان اعضا وجود دارد و اقدامات مشترکی را دنبال می‌کنند از مهمترین ویژگی هاست که سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود.

استاندار، داشتن نیت خیرخواهانه را از دیگر ویژگی‌های سمن‌ها برشمرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد همواره با وجود کمبودها داوطلبانه پای کار هستند. 

استاندار خراسان جنوبی افزود: در کشورهای پیشرفته نیز میزان مشارکت اجتماعی یک مسئله مهم بوده لذا این موضوع معیاری برای توسعه یافتگی است.

وی با اشاره به اینکه بسیج مستضعفین هم از بزرگترین تشکل‌ های مردمی است که ابتکار امام راحل بود و هنوز نظیری در دنیا ندارد بیان کرد: بلژیک، سوئیس و اتریش از سطح رفاه بالاتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی برخوردارند که یکی از دلایل آن وجود سمن‌های قوی است.

قناعت تصريح کرد: در کشور ایران هم فعالیت‌های اجتماعی خوبی از سوی مردم انجام می‌شود اما به خاطر ضعف رسانه‌ای در عرصه‌های جهانی ظهور و بروز ندارد.

استاندار، اربعین را از مهمترین فعالیت‌های اجتماعی برشمرد و گفت: رسانه‌های غربی این حرکت عظیم مردمی را سانسور می‌کنند اما در این خفقان رسانه‌ای بیگانگان، جوانان ایرانی تلاش دارند ابتکاراتی در قالب موکب‌های فرهنگی و رسانه انجام دهند تا این ضعف جبران شود.

قناعت افزود: اگر استان در حوزه‌های عمرانی ضعیف است اما در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی، جزو استان‌های ممتاز و برخوردار می باشد.

وی درصد مشارکت خراسان جنوبی در انتخابات را نشان از فهم و شعور بالای مردم دانست و گفت: این مسئله نشان می‌دهد مردم خراسان جنوبی از سطح بالای شعور سیاسی و اجتماعی برخوردارند.

استاندار با بیان اینکه شاهد رشد کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد در دولت سیزدهم بودیم افزود: اعتقاد داریم هر وقت کار به مردم واگذار شود پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

وی عنوان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی سازمان‌های مردمی را رقیب می‌دانند اما باید این نگاه تغییر کند تا شاهد همراهی خوبی در این زمینه باشیم.

قناعت افزود: در حوزه‌ نهادهای حمایتی و محیط زیست نگاه‌های جدید حاکم شده لذا شاهد حضور جدی سازمان‌های مردم نهاد هستیم.

وی اظهار داشت: نبود برخی زیرساخت‌ ها مشکلاتی را در استان رقم زده اما در مقایسه با استان‌های برخوردار نشان می‌دهد که وضعیت بهتری داریم.

استاندار با بیان اینکه اعتبارات مناسبی در سه سال گذشته برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافته، افزود: امید است با تخصیص بیشتر اعتبارات شاهد تحول در حوزه سازمان های مردم نهاد باشیم.

قناعت با اشاره به اینکه سه سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در سطوح مختلف رخ داده که افتتاح خط انتقال گاز ۳۶ اینچ از دو راهی دشتک به نهبندان از جمله آن است،اضافه کرد: راه آهن نیز از دیگر پروژه‌های زیرساختی مهم استان بوده که روزهای گذشته ۱۱ قطعه از این پروژه بازدید و مشکلات با پیمانکار بررسی شده است.

وی نگاه ویژه مقام معظم رهبری درخصوص راه آهن شرق را یادآور شد و گفت: راه آهن از خواست‌های دیرینه مردم این منطقه بوده که بر اساس اسناد موجود در مطبوعات ۱۰ سال قبل از انقلاب مطالبه شده و در دولت سیزدهم پروژه آن فعال شد.

وی بیان کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن و راه‌های استان هم اقدامات شاخصی انجام شده و نیاز است که برای مردم به عنوان دستاورد دولت سیزدهم بازگو شود.

استاندار با بیان اینکه تاکنون ۳۱ مجوز سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی صادر شده، گفت: از این تعداد ۱۸ مجوز در دولت سیزدهم بوده که هشت طرح آن اکنون فعال است.

قناعت با اشاره به اینکه تولید ۴۳۵ مگاوات برق از انرژی خورشیدی در دست اجراست، یادآور شد: فعال شدن ظرفیت‌ انرژی های نو از دیگر دستاوردهایی است که دولت سیزدهم به آن نگاه ویژه داشته و لازم است برای مردم تبیین شود.

وی پیشنهاد داد: تور بازدید از پروژه‌های زیرساختی خراسان جنوبی برای سازمان‌های مردم نهاد برگزار شود تا از نزدیک با واقعیت ها آشنا شوند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار