برگزاری یادواره شهدای غریب اسارت در قائم شهر

نخستین یادواره شهدای غریب اسارت، در مسجد صبوری قائم شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۲۳۸۵
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نخستین یادواره شهدای غریب اسارت و گرامیداشت آزادگان متوفی شهرستان قائم شهر در مسجد حجتیه صبوری این شهر برگزار شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در این یادواره با تجلیل از مجاهدت‌ها و ایثار و بردباری آزادگان سرافراز در دوران اسارت گفت: اسرا الگو و اسوه فرهنگ مقاومت و ایثار در دوران دفاع مقدس بودند که در اوج مظلومیت با تحمل سنگین‌ترین شرارت‌ها و سختی‌ها و شکنجه‌ها از ناحیه دشمن بعثی تا پای جان از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند.

محمد دهقان افزود: اگر مقاومت‌ها و ایستادگی اسرا در کنار نبرد رزمندگان اسلام نبود، معادلات جنگ به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و ایران در قبال تجاوزات و دخالت‌های بیگانگان متحمل شکست جبران ناپذیر می‌شد.
وی با بیان خاطرات دوران اسارت مدافعان اسلام گفت: خیلی از اسرا بر اثر شکنجه، تشنگی و عدم درمان بیماری ها، مظلومانه و غریبانه به شهادت رسیدند.

در این یادواره که آیت الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر، مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران و جمعی از آزادگان سرفراز و خانواده‌های شهدا و متوفی اسرا و آزادگان حضورداشتند از مجاهدت‌ها، صبر و مقاومت آزادگان شریف تکریم و از مقام والای اسرای غریب شهید و آزادگان فقید قائم شهر تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار