همزمان با ایام شهادت امام رضا (ع) انجام شد:

میزبانی از زائران پیاده امام مهربانی ها در ۵ موکب خدمات رسان بقعه متبرکه امامزادگان طرقبه شاندیز+ عکس

رئیس اداره اوقاف طرقبه شاندیز گفت: درایام شهادت امام رضا (ع)‌‌بقعه متبرکه امامزادگان یاسر وناصر علیهماالسلام با همکاری اوقاف طرقبه شاندیز با برپایی ۵ موکب خدمات رسان از زائران پیاده امام رضا(ع) میزبانی می کنند.
کد خبر: ۹۶۲۴۹۵۰
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶

حجت الاسلام حبیب صادقی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از طرقبه شاندیز، در تشریح برنامه های این اداره در روزهای پایانی ماه صفر، اظهارکرد: همزمان با ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) موکب های پذیرایی از زائران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) طبق برنامه هر ساله در مسیر کاروان های زائران پیاده امام رضا(ع) در سطح شهرستان طرقبه شاندیز برپا شدند.

وی با اشاره به همکاری اداره اوقاف و بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام در خدمات‌ رسانی به زائران علی بن موسی‌الرضا(ع)، تصریح کرد: تعداد ۵ موکب خدمات رسان ویژه کاروان های پیاده زائران حرم امام رضا(ع) در نقاط مختلف شهرستان طرقبه شاندیز برپا شده است که ۴ موکب ثابت و یک موکب هم به صورت سیار از ۱۱ شهریور ماه تا ۱۵ شهریور ماه در راستای خدمات رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) مشغول فعالیت است.

رئیس اداره اوقاف طرقبه شاندیز افزود: یک موکب در صحن بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام، یک موکب مشارکتی با مدیریت کارخانجات مشهد دوام در کیلومتر ۲۰ جاده مشهد_قوچان، یک موکب در جاده طرقبه حاشیه بلوار امام رضا(ع)،  یک موکب هم در ابتدای جاده شاندیز و یک موکب سیار هم در سمت بلوک اردمه جهت میزبانی از زائران امام رضا(ع) با همکاری بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام و اداره اوقاف طرقبه شاندیز برپاشده است.

وی بیان کرد:در همه موکب های خدمات رسان به جز موکب سیار، غرفه های متنوع فرهنگی، پاسخگویی به سوالات شرعی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و غرفه  خدمات پزشکی و سلامت برپا است.

حجت الاسلام صادقی، با اشاره به خدمات ارائه شده برای زائران امام رضا (ع) در این موکب های خدمات رسان، اظهار کرد: در موکب مشترک با کارخانجات مشهد دوام در مسیر جاده قوچان، میزبانی و پذیرایی از زائران کاروان های پیاده امام رضا (ع) در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، توزیع آب معدنی، چایی و شربت همراه با اسکان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در ۲ موکب ابتدای جاده شاندیز و جاده طرقبه غرفه خدمات سلامت نیز با حضور پرسنل شبکه بهداشت و درمان طرقبه شاندیز فعال است، تصریح کرد: در این موکب ها با طبخ و توزیع حدود ۲۰ هزار پرس ساندویچ فلافل، ۵ هزار پرس غذای گرم، ۶۰ هزار لیوان چایی، شربت و آب معدنی به صورت مداوم پذیرایی از زائران پیاده امام رضا (ع) در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف طرقبه شاندیز در ادامه افزود: در موکب سیار در مسیر بلوکه اردمه بخش طرقبه که ویژه کاروان های زائران پیاده ای است که روز قبل از شهادت امام رضا(ع) از روستاهای مغان، اسلامرود، خانرود، مج و سربرج به سمت مشهد الرضا حرکت می کنند با پذیرایی آب معدنی، کیک و آبمیوه میزبان زائران امام رئوف هستیم.

وی با اشاره به اینکه در  موکب‌ ها خادمان افتخاری بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام همراه با کارکنان اداره اوقاف طرقبه شاندیز جهت خدمات‌رسانی به زائران امام رئوف همکاری دارند، گفت: حدود ۱۰۰ نفر از خادمان افتخاری خواهر و برادر از بقعه متبرکه امام زادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام در موکب ها مشغول خدمات رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها