خبرهای داغ:

روایت فرمانده کل سپاه از نبرد کشتی‌ها بین ایران و اسرائیل

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ۱۴ کشتی ما را زد تا نفتمان صادر نشود و لذا ۱۲ کشتی از اینها زده شد.
کد خبر: ۹۶۲۵۶۳۱
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان،‌ سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در جریان بازدید رئیس جمهور از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: ما تقریباً 6 سال، سالهای خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم و دشمن ما را در تقاطع تحریم، پدیده کرونا، ترامپ که دست کمی از کرونا نداشت و تهدید به عملیات نظامی و فشار برای انزوای سیاسی قرار داد.

وی افزود: 14 کشتی ما از ما زدند که نفت ما صادر نشود. ما اول متوجه نبودیم که چه کسی این کار را می‌کند چون خیلی مرموزانه این کار را انجام می‌دادند؛ بالاخره فهمیدیم رژیم صهیونیستی عامل آن است. 12 کشتی از اینها زده شد؛ کشتی پنجم راکه زدیم دست آنها بالا رفت و گفتند نبرد کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم. انگلیسی‌ها کشتی ما در جبل‌الطارق را گرفتند ما هم کشتی استینا ایمپرو را گرفتیم و تسلیم شدند. دو کشتی از ما در یونان گرفتند دو کشتی از آنها گرفتیم؛ در نهایت تسلیم شدند.

سردار سلامی ادامه داد: هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته اینها را توانستیم ساقط کنیم. در شرایط بسیار سختی قرار گرفته بودیم. سردار سلیمانی شهید شده بود؛ کرونا غالب بود و تحریم اقتصادی در بدترین شرایط علیه ما اجرا می‌شد و تلاش می‌کردند ما را در انزوای سیاسی قرار دهند. می‌بایست در جهات مختلف این تهدید بازدارندگی را ایجاد می‌کردیم. اول باید خطوط کشتیرانی را امن می‌کردیم. وقتی آمریکایی‌ها می‌خواستند یک کشتی ما را سرقت کنند نیروهای ما اجازه این کار را ندادند و آمریکایی‌ها سرافکنده برگشتند. وقتی این اتفاق افتاد تحریم به لحاظ اجرا شکسته شد.

فرمانده کل سپاه گفت: ولی این پایان ماجرا نبود و باید مردم را در کرونا مدیریت می‌کردیم. تمام ظرفیت‌های سپاه را پای کار آوردیم و ساخت واکسن و طرح شهید سلیمانی را اجرا کردیم. بسیج سازندگی هم نباید اجازه می‌داد هیچ خانواده‌ای که از کرونا دچار فقر شده است، آسیب ببیند. برای همین نهضت کمک مؤمنانه را اجرا کردیم. هیچ‌کدام از 350 طرح ملی کند نشد و اجازه ندادیم که تحریم بر کار ما اثر بگذارد. از سوی دیگر باید با پدیده تکفیر در خارج از کشور مقابله می‌کردیم چون اگر ادامه پیدا می‌کرد نقطه مرکزی آن کشور ما بود.

وی اظهار داشت:‌ موفق شدیم تمام مسیرهایی که دشمن علیه ما باز کرده بود را ببندیم و امروز امن‌ترین خطوط کشتیرانی متعلق به کشتی‌هایی است که پرچم ایران روی آنها است. وقتی دو نفتکش ما می‌خواستند به ونزوئلا بروند آمریکایی‌ها تهدید کردند که این دو نفتکش را توقیف می‌کنند. من خودم به همراه سردار تنگسیری رفتم و عملیات تصرف نفتکش آمریکایی را شبیه‌سازی کردیم و در بیسیم هم اعلام کردیم؛ وقتی آمریکایی‌ها این کار را دیدند نفتکش‌های ما به سلامت به مقصد رسیدند.

سردار سلامی تأکید کرد: تمام استعداد و ظرفیت سپاه و استعداد دریاگونه بسیج که یک ظرفیت پایان‌ناپذیر است در خدمت دولت است و ما به هیچ چیزی جز موفقیت شما (پزشکیان) و دولت شما فکر نمی‌کنیم و اساس کار ما با دولت‌ها بر خوش‌عهدی و صداقت است و به میزانی که از ظرفیت ما استفاده کنید ما در خدمت شما هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار