خبرهای داغ:
به مناسبت هفته بسیج اصناف:

مهندس بروجردی که موفقیت شغلی خود را رعایت حق ناس دانست

مهندس بروجردی که موفقیت شغلی خود را رعایت حق ناس دانست
مهندس بروجردی موفقیت شغلی خود را رعایت حق مردم می‌داند و حرفه خود را مدیون پیشینه پدری‌اش است.
کد خبر: ۹۶۲۶۸۱۸
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴

مهندس محسن مطهری، رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی و هیئت رئیسه اداره اصناف شهرستان بروجرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج لرستان ضمن تبریک هفته بسیج اصناف گفت: دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران هستم و ۳۵ سال است که با افتخار شغل پدری خودم را ادامه می‌دهم.

وی با اشاره به اهمیت کسب و کار درست در جامعه اضافه کرد: باید توجه داشت که اهمیت داشتن موضوع کسب و کار، نباید انسان را از یاد خدا غافل کند؛ که در این صورت موجب خسران ابدی و چه‌‌بسا، مقدمه‌ای برای کسب مال حرام خواهد شد. مطهری با اشاره به اینکه تأمین رزق و روزی و معیشت همه با خداست افزود: فعالیت‌های اقتصادی زمینه ساز کمالات و فضائل انسانی است و اگر فردی با این انگیزه به عرصه اقتصاد وارد شود، افزون بر منافع مادی و ظاهری، به بهره‌های معنوی نیز نائل خواهد شد.

وی هدف از فعالیت خود در عرصه اقتصادی را رزق و روزی حلال دانست و بیان کرد: پدرم بدست آوردن مال حلال را در تلاش و رضایت خدا می‌داند که بنده این لیاقت را داشتم که نصیحت پدرم را عملی کنم و در این راه به نیازمندان و مستضعفان کمک کنم.

مهندس با اشاره به اینکه خود صاحب دو فرزند است تصریح کرد: از دیر باز وظیفه والدین در ساحات مختلف تربیت مورد توجه بوده و پروراندن فرزندان در رعایت حقوق دیگران یکی از مسائل ساحت تربیت اجتماعی است که بنده در تربیت فرزندانم به این نکته توجه ویژه دارم.

 مطهری اضافه کرد: رعایت حقوق مردم در جامعه خصوصا در بازار اقتصاد نقش مهمی دارد و من کتاب سه دقیقه در قیامت کاری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی را به همه فعالان اقتصادی و مسئولان معرفی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه انسان متوکل در همه امور، تنها به خدا اعتماد و اطمینان دارد و دل از همه کس و از همه چیز بریده و تنها به خدای قادر متعال امیداوار است عنوان کرد: لازمه ورود و موفقیت به هر کار و شغلی توکل به خدای متعال است زیرا کسی که به خدا تکیه می‌کند از شکست و خطرات نمی‌ترسد و خدا را در همه امور ناظر کارهای خود می‌داند.

 نماینده اتاق اصناف ایران اضافه کرد: کسب و کار درست نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی جوامع و کشور دارند. با ایجاد اشتغال، کسب و کارها به رونق اقتصادی کمک می‌کنند و زمینه ساز توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه هستند. همچنین، از طریق ارائه محصولات و خدمات متنوع، کسب و کارها در بالندگی فرهنگی و استفاده از نقش فناوری در میان مردم نیز سهم بزرگی دارند.

مطهری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بزرگ در حوزه خرید و فروش مصالح ساختمانی بحث توزیع ناعادلانه سیمان است که باعث گرانی آن هم شده است. از مسئولان مرتبط انتظار داریم با توزیع درست سیمان به همه فعالین این حوزه کمک کنند.

گفتگو: زهرا  سلیمانی

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار