نماینده ولی فقیه در استان گیلان

شهید سیدحسن نصرالله رهبر مدبر دنیای اسلام در مدیریت مذهبی، سیاسی و نظامی است

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: شهید سیدحسن نصرالله رهبر مدبر دنیای اسلام در مدیریت مذهبی، سیاسی و نظامی است.
کد خبر: ۹۶۳۲۵۵۸
|
۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷

شهید سیدحسن نصرالله رهبر مدبر دنیای اسلام در مدیریت مذهبی، سیاسی و نظامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان ،آیت الله رسول فلاحتی و نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در

اجتماع محکومیت جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن سید مقاومت، سیدحسن نصرالله (دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان) که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد؛ از حضور پرشور و پرمعنای خواهران و برادران انقلابی این شهر تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای محور مقاومت به ویژه شهید سیدحسن نصرالله، از همه ملت مسلمان ایران که در این ایام با برپایی اجتماعاتی از شبکه مقاومت در برابر جنایات غده چرکین و سرطانی اسرائیل، حمایت کردند؛ نیز تقدیر و تشکر کرد.

آیت الله فلاحتی، فرهنگی با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران اظهار کرد: اگرچه مخاطب اول این آیات پیامبر(ص) و مسلمانان صدر اسلام هستند اما وضعیت امروز دنیای مسلمانان در برابر جبهه شرک و کفر نیز از مصادیق امروز این آیات است.

وی با بیان اینکه دنیای امروز با تروریسم جهانی و دولتی به نام استکبار و رژیم صهیونیستی مواجه است خاطرنشان کرد: در این آیات خداوند خطاب مسلمانان می‌فرماید که در جان و مال در دنیا امتحان می‌شوید پس ایثار مال در راه خدا و جانبازی در راه او انجام امتیازات مسلمانان در طول تاریخ است. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به معنی آیات ۱۸۴، ۱۹۴و۱۹۵ سوره آل عمران تصریح کرد: بنا به فرموده خداوند در قرآن کریم مسلمانان از یهود رنج و اذیت و آزار خواهند دید اما راه پیروزی بر آنها صبر است و صبر برای رضای خدا یکی از نمادهای جامعه اسلامی است؛که بعدها موجب خوشحالی مسلمانان خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید فریب زر و زور استکبار جهانی را خورد، گفت: سرانجام استکبار جهانی نابودی، ذلت و جهنم است.

امام جمعه رشت، با اشاره به اینکه سعادت و خوشبختی برای امت اسلامی وعده الهی است، افزود: مقاومت، پایداری و استقامت رمز سعادت بشری است.

وی همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیای سیاسی و مذهبی لبنان و تحلیل‌های گوناگون در مورد این منطقه اظهار داشت: لبنان عروس خاورمیانه است، زیرا به جهت برخورداری از ویژگی‌های دریا، کوه و جنگل، به محل نزاع و تعدی کشورهای جنایتکار تبدیل شده است.

به گفته آیت الله فلاحتی، لبنان یکی از کشورهای چند قومیتی و دارای اقوام و مذاهب و احزاب مختلف است و با سایر مناطق پادشاه نشین عرب تفاوت دارد و مدیریت در این کشور بسیار سخت و حساس است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ترور و شهادت شخصیت‌های برجسته انقلاب و محور مقاومت اضافه کرد: شهیدان حاج قاسم، اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله از شهدای جاویدان و مانای تاریخ اسلام هستند و تا ابد باقی خواهند ماند.

وی با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون شهید سیدحسن نصرالله بیان کرد: شخصیت پردازی شهید سیدحسن نصرالله به عنوان مجاهدی بزرگ، عالمی فاضل و فرزانه رهبری سیاسی و افتخار دنیای اسلام که فیض شهادت حق مسلم او بود؛ باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری برای شهادت سید حسن نصرالله یکی از جامع‌ترین پیام‌های ایشان برای شهدا بود؛ ادامه داد: سیدحسن نصرالله را باید شناخت؛ او کسی بود که سال‌ها برای مبارزه به دور از خانواده در تونل‌ها و کانال‌ها و زیر زمین زندگی سخت و انقلابیی داشت.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به زندگی و مبارزات امام موسی صدر نیز تصریح کرد: موسس مجلس اعلای شیعیان لبنان نیز مدیریت شگفت آوری را اعمال کرد و همین شد که او را ربودند و هنوز سرنوشتش معلوم نیست. 

وی با بیان اینکه مدیریت مذهبی شهید سیدحسن نصرالله در دنیای عرب و فراسوی دنیای اسلام کم نظیر است، افزود: سیدحسن نصرالله در شرایط بسیار سخت و حساس اداره حزب الله را به دست گرفت و توانست این حزب را به درجات رفیع برساند.

 نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مدیریت مذهبی سید حسن نصرالله الگوساز است، گفت: مدیریت مذهبی، سیاسی و نظامی سید حسن نصرالله اعجاز انگیز است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به مدیریت سیاسی و نظامی سید حسن نصرالله بیان کرد: با مدیریت سید حسن نصرالله گردان‌های حزب الله به ارتش جهانی حزب الله تبدیل شده است.

وی با اشاره به قدرت نظامی حزب الله افزود: در حال حاضر حزب الله تنها از ۲۰ درصد از ظرفیت نظامی خود وارد جنگ با اسرائیل شده است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اجماع جهانی علیه اسرائیل بیان کرد: مردم آزادی خواه جهان علیه اسرائیل و استکبار جهانی به پا خواسته اند و این خیزش جهانی به نابودی اسرائیل ختم می‌شود و گوترش نیز در این باره هشدار داده است.

وی با بیان اینکه لبنان بیشترین جمعیت شیعه را دارد؛خاطرنشان کرد یک قرنطینه استکبار اجازه شمارش جمعیت در لبنان را نمی‌دهد زیرا جمعیت مسیحیان در اقلیت است. 

به گفته نماینده ولی فقیه در گیلان، نتانیاهو سگ هاریست که در منطقه جنایت و خونریزی می‌کند آدم می‌کشد، جنایت می‌کند خون می‌ریزد پا روی گلوی مردم خود می‌گذارد و سیاه و سفید و انسان و غیر انسان برایش تفاوتی ندارد.

یادآور شد معضل دنیای امروز بشر مواجهه با این آدم کشها است.

شهید سیدحسن نصرالله رهبر مدبر دنیای اسلام در مدیریت مذهبی، سیاسی و نظامی است

شهید سیدحسن نصرالله رهبر مدبر دنیای اسلام در مدیریت مذهبی، سیاسی و نظامی است

شهید سیدحسن نصرالله رهبر مدبر دنیای اسلام در مدیریت مذهبی، سیاسی و نظامی است

شهید سیدحسن نصرالله رهبر مدبر دنیای اسلام در مدیریت مذهبی، سیاسی و نظامی است

شهید سیدحسن نصرالله رهبر مدبر دنیای اسلام در مدیریت مذهبی، سیاسی و نظامی است

ارسال نظرات
آخرین اخبار