خبرهای داغ:

برگزاری رزمایش تخصصی سراسری جهاد ملی امنیت غذایی پایدار در کازرون

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی شهرستان کازرون از برگزاری رزمایش تخصصی سراسری جهاد ملی امنیت غذایی پایدار در کازرون خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۲۵۷۴
|
۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی شهرستان کازرون ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان و سردار پرافتخار عباس نیلفروشان و جمعی از فرماندهان ارشد نیروی مقاومت حزب الله در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در بسیاری از جوامع امنیت غذایی به اندازه امنیت نظامی بسیار حائز اهمیت است، چرا که بدون غذای کافی و سالم نمی توان جامعه ای تندرست و فعال داشت و نبود امنیت غذایی و به تبع آن گرسنگی و سوء تغذیه باعث ایجاد بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی می شود.

وی افزود: امروزه ناامنی مقوله غذایی می‌تواند پیش ساز مشکلات سلامتی و تغذیه‌ای باشد که در این راستا پایش امنیت غذایی و بررسی عوامل مرتبط با آن در هر جامعه، لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی کازرون با اشاره به اینکه حدود یک چهارم از ساکنان کشورهای در حال توسعه، ناامنی غذایی را تجربه می کنند که سهم جوامع روستایی و عشایری بیشتر است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در سالهای اخیر زیست بوم فناوری در کشور ایجاد شده و گسترش پیدا کرده است، انتظار می رود که دانش، نوآوری و فناوری به صنعت غذایی با اهتمام بیشتری ورود نموده و با ارائه دستاوردهای علمی به بخش امنیت غذایی، علاوه بر تأمین هر چه بیشتر امنیت غذایی، محصولات رقابت پذیری را به بازار عرضه نماید.

وی با بیان اینکه ﻏﺬا و ﺗﻐﺬﻳﻪ از ﺟﻤﻠﻪ ﻧﻴﺎزﻫﺎي ﺑﻨﻴﺎدي ﺟﺎﻣﻌﻪ امروز ﺑﺸﺮي بوده و ﺗﺄﻣﻴﻦ آن در مبحث اﻣﻨﻴﺖ ﻏﺬاﻳﻲ ﻧﻬﻔﺘﻪ اﺳﺖ، تصریح کرد: جامعه عشایری در کنار جامعه روستایی از تأمین کنندگان اصلی غذا در کشور می باشند که می طلبد که مسئولین مربوطه توجه ویژه ای به این اقشار مولد جامعه داشته باشند.

شفیعی در ادامه به برگزاری رزمایش تخصصی سراسری جهاد ملی امنیت غذایی پایدار ذیل قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی در سال جهش تولید با مشارکت مردم بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره و بیان داشت: در این رزمایش تخصصی مربیان طرح جهش تولید محصولات راهبردی با حضور میدانی در روستاهای هدف به راهنمایی و مشاوره رایگان به بهره برداران بخش کشاورزی و برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی در بخش کشاورزی پرداختند.  

وی همچنین به برگزاری رزمایش واکسیناسیون دام و طیور در مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان در بخش دامپروری اشاره کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس واکسینه نمودن نزدیک به 14 هزار رأس دام سبک و سنگین، تعداد 8 هزار طیور، سمپاشی بدن دام جهت از بین بردن انگل های خارجی و همچنین ویزیت و درمان دام های بیمار، آموزش و ترویج در راستای بهبود دامی توسط سه تیم کلینیک سیار گروه جهادی شهدای کشاورزی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی در مقابل انواع بیماری ها صورت گرفت.

شفیعی با بیان اینکه باید در تولید واکسن و داروهای مورد نیاز دام و طیور به سمت خودکفایی حرکت کنیم، تأکید نمود که سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی باید تلاش کنند تا در زمینه دارو و واکسن مورد نیاز دام و طیور سطح وابستگی به واردات را کاهش داده و نیاز کشور را تأمین نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار