خبرهای داغ:

شهدا با شهادت،اهداف امام حسين(ع)را زنده كردند

شهدا با توسل به اهل‌بيت(ع) و قرآن كريم توانستند با جانفشاني در 8 سال دفاع مقدس، دين اسلام را زنده كنند.
کد خبر: ۸۵۲۰۹۶۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوين، حجت الاسلام محي‌الدين حائري شيرازي عضو مجلس خبرگان رهبري در مراسم چهلمین روز درگذشت مادر سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد كه در حسينيه امامزاده حسين(ع) برگزار شد، با اشاره به اينكه اين سيد با صبر و استقامت در برابر مشكلات، تلاش مي‌كرد تا دين اسلام را احيا كند، گفت: ايشان در اردوگاه اسارت براي رسيدن به اين هدف متحمل سختي‌هاي بسياري مي‌شد.

 وي با بيان اينكه حضورآقاب ابوترابي در اردوگاه‌هاي اسارت موجب دلگرمي و ارتقاي روحيه اسرا بود و ارتباط آنان را با خدا نزديك مي‌كرد، افزود: ايشان در هدايت دشمنان بعثي به سوي خدا نيز تلاش مي‌كردند، اين بيانگر همت او در زنده كردن دين اسلام در هر لحظه از زندگي‌اش بود.

حائري شيرازي به خاطرات حجت‌الاسلام سيد علي‌اكبر ابوترابي‌فرد اشاره كرد و گفت: سيد آزادگان با اسرا نماز جماعت را برپا كرده بود، سرهنگ بعثي كه تازه به اردوگاه آمده بود با ديدن اين صحنه، ايشان را براي مجازات و شكنجه به دفترش برد و دستور داد 10 ضربه شلاق به كف پايش بزنند.

حائري شيرازي اظهارداشت: سرهنگ بعثي با دستور دادن بيش از يك هزار ضربه منتظر التماس و عجز و ناله ابوترابي بود، ولي ابوترابي در هر ضربه نام امام زمان(عج) را به زبان مي‌آورد، اين سرهنگ وقتي ديد ضربات شلاق فايده‌اي ندارد دستور داد اتوي داغي كه در آب هم گذاشته بودند، به بدن اين سيد بزرگوار بگذارند ولي ايشان باز هم نام اين امام را برد.

وي گفت: سرهنگ بعثي با ديدن صبر و استقامت ابوترابي در برابر  شكنجه گفت من امروز به امام زمان(عج) شما ايمان آوردم، تا هر موقع كه من در اردوگاه مسئول هستم، مي‌توانيد نماز جماعت برگزار كنيد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه با مرور خاطرات ابوترابي مي‌توان فهميد كه ايشان براي احيا و زنده كردن دين اسلام متحمل چه سختي‌ها و شكنجه‌هايي در زندگي شد،خاطرنشان کرد: اين سيد بزرگوار با توسل به اهل بيت(ع) و قرآن كريم ارتباطش را با خداوند محكم كرد، تا بتواند رضايتش را با بندگي خالصانه به دست آورد.

وي با اشاره اينكه امام حسين(ع) در كربلا مصيبت‌هاي فراواني را تحمل كرد، بیان داشت: اين امام بزرگوار در هيچ لحظه‌اي از اين مصيبت‌هاي وارده، از ياد خدا غافل نشد و هميشه او را در انجام اعمالش ناظر ديد تا بتواند دين اسلام را زنده كند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه ارتباط محكم امام حسين(ع) با خداوند متعال موجب شد تا ايشان براي رسيدن به كمال الهي هر مشكلي را تحمل كند، گفت: هر فردي با تاسي از اين امام بزرگوار مي‌تواند ارتباطش را با خدا در زندگي محكم كند، و در كسب رضاي الهي موفق باشد.

وي افزود: هر فردي براي رسيدن به رضايت الهي بايد به اهل بيت(ع) و قرآن كريم متوسل بشود تا بتواند در مواجه با مشكلات و مصيبت‌ها، ديدگاهش نسبت به دين اسلام تغيير نكند.

اين مسئول با اشاره به اينكه رزمندگان براي كسب رضاي خداوند و احياي دين اسلام در جبهه‌هاي حق عليه باطل حضور يافتند،تشریح کرد: آنان با توسل به اهل بيت(ع) و قرآن كريم و تبعيت از ولايت‌فقيه توانستند مسير درست كه جهاد در راه خداست را انتخاب كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري ابراز کرد: گروه‌هاي به ظاهر اسلامي مانند داعشي‌ها، طالبان و تكفيري‌ها به دليل عدم اعتقاد به اهل‌بيت(ع) و قرآن كريم در مسير گمراهي و ظلالت حركت مي‌كنند و با ظلم و ستم بر مسلمانان موجب ذلت دين اسلام در جهان شده‌اند.

وي با بيان اينكه شهدا با شهادت، اهداف امام حسين(ع) را زنده كردند، بیان داشت: آنان با توسل به اهل بيت(ع) و قرآن كريم توانستند با جانفشاني در 8 سال دفاع مقدس، دين اسلام را زنده كنند، عمل آنان موجب عزت و اقتدار اين دين در جهان شد و همچنان نيز راه‌شان ادامه دارد.

گفتني است: مرحومه محبوبه سادات علوی قزوینی، صبیه حضرت آیت‌اله سید محمدباقر علوی قزوینی از علمای قم و همسر گرانقدر آیت‌اله سید عباس ابوترابی‌فرد، ظهر جمعه بیست و یکم فروردین ماه سالجاری همزمان با میلاد جده‌ی بزرگوارش، حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) در سن 91 سالگی در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تهران بر اثر کهولت سن به لقاالله پیوست.

 

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار