مداخله نماینده مجلس در انتصاب ریاست دانشگاه اراک!

خواب پریشان جریان سیاسی خاص برای ریاست دانشگاه اراک/جوان گرایی،تعهد و تخصص لازمه انتصابات در دولت انقلابی

شنیده ها حاکی از آن است یک جریان سیاسی خاص با هدف رسیدن به منافع حزبی خود به دنبال تصدی مسند ریاست دانشگاه اراک است که نقش و دخالت یکی از نمایندگان مجلس در انتصابات به خوبی هویداست.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۲۴
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با استقرار دولت جدید به مانند ادوار گذشته شاهد انتصاب استانداران جدید با هماهنگی و تایید نظر وکلای مردم در مجلس بوده و هستیم. استان مرکزی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست و تنها در ظاهر نماینده یا نمایندگان آن مداخله‌ای در انتصاب استاندار نداشتند.


در سال‌های اخیر شاهد این بوده‌ایم که نمایندگان مردم در مجلس به جای مطالبه‌گری و پیگیری برای رفع مشکلات حوزه انتخابی‌شان پای‌شان به دخالت‌های نا به جا در انتصابات مدیران مجموعه‌های دولتی و غیردولتی باز شده است و درصدد هستند تا در این ماراتن سیاسی از دیگر نمایندگان پیشی بگیرند و کار را به جایی رسانده‌اند که رهبر معظم انقلاب در اولین سالگرد آغاز به کار مجلس یازدهم این خطر را به نمایندگان متذکر شدند و فرمودند" یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرائی است؛ فرض بفرمایید وارد شدن در اینکه مدیرکلّ فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل....نمایندگان محترم از این مسائل اجرائی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرائی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال این‌ها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود."


گرچه در دولت سیزدهم تا به امروز کمتر شاهد انتصابات فامیلی بوده‌ایم ولی کم نیستند سیاسیونی که همچنان در این راه ناصواب هستند و برای کسب تصدی جایگاه‌های مختلف مدیریتی توسط افراد نزدیک‌شان دست و پا می‌زنند؛ تصدیق آن هم موارد متعددی است که از سوی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی و در نهایت با روشن شدن مواضع رئیس جمهور در انتصابات فامیلی و مخالفت ایشان با این امر، منتفی شده است.


خبرها و شنیده‌ها حاکی از این است که برخی از سیاسیون و نمایندگان به جای خدمت صادقانه و در پی کسب منافع سیاسی و حزبی خود برنامه‌ای درازمدت را تدارک دیده‌اند و تا جایی پیش رفته‌اند که برای انتصاب‌‌ مدیران و مسئولان بخش‌های آموزشی و تربیتی به دنبال سفارش و رایزنی هستند.


اخیرا شنیده‌ها و اخبار منتشره از سوی فعالین حوزه اجتماعی و دانشجویی حاکی از آن است که با دخالت یکی از نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی، فردی منصوب به یک جریان سیاسی خاص، در حال رایزنی گسترده و فشار به وزارت علوم برای تصاحب مسند ریاست دانشگاه اراک است.


جریانی که در دوره های مختلف انقلاب اسلامی همواره درصدد تفرقه‌افکنی و به انزوا کشیدن اهداف متعالی انقلابی اسلامی بوده این بار نیز از نقش دانشگاه‌ و دانشجویان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی غفلت نکرده و درصدد است تا با همراه کردن یکی از نمایندگان مجلس که خود را وابسته به جریان انقلاب می‌داند به این هدف خود دست یابد؛ جای سوال اینجاست که چرا جریان لیبرالی که همواره منشا خسران برای انقلاب اسلامی بوده بایستی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مورد حمایت قرار بگیرد؟


نباید فراموش کرد که در طول تاریخ قدرت دانشجویان و دانشگاهیان در تغییر سرنوشت و اصلاح جوامع مختلف اثرگذار بوده است. دانشگاهیان به عنوان پیشران حرکت و تحول به خوبی از وضع جامعه خود مطلع هستند و لذا نقش دانشگاه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراکز در استقلال یا وابستگی کشور غیر قابل انکار است. امید می‌رود استاندار جدید استان مرکزی برای این‌گونه اتفاقات ناخوشایند تا فرصت باقی است چاره‌اندیشی نماید.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار