خبرهای داغ:
عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری:

امروز جهاد تبیین واجب کفایی همه است/ خودباوری زیربنایی ترین تحول ایجادشده در اثر انقلاب اسلامی‌

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین اهمیت بیشتری از دفاع مقدس و دفاع از حرم دارد، خاطرنشان کرد: امروز روشنگری یک جهاد باارزش و جزء وظایفی است که واجب کفایی برعهده همه ماست و هرکسی به هر اندازه ای که توان دارد باید در این فضا جهاد کند.
کد خبر: ۹۴۱۲۱۰۵
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج  از اصفهان مهدی فضائلی پیش از ظهر امروز در همایش جهادتبیین یگان های نیروهای مسلح استان اصفهان با اشاره به این که یکی از موضوعاتی که در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد بحث جهاد تبیین است، اظهار کرد: بحث تبیین بحث تازه ای نیست، زیرا در تمام این سال ها موضوعات متعددی اتفاق افتاده و نیاز بوده برای ان روشنگری صورت گیرد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به اهمیتی که روشنگری در سال های اخیر داشته است، گفت: ما هر روز شاهد یک ابزار و دستاورد جدید در حوزه ارتباطات هستیم که زندگی ما متاثر از این ابزارها است و امروز کشورهای اروپایی و امریکا قوانین جدی و سخت گیرانه ای را تدوین کرده اند که این فضا را مدیریت کنند که برای مثال می توان به ماجراهای مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری امریکا و تعلیق حساب های رئیس جمهور مستقر این کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این فضا اما در کشور ما در سال های گذشته یله و رها بوده است، عنوان کرد: موضوع فضای مجازی به انتهای کار نرسیده و در حال پیشرفت بوده و همچنین ابعاد مختلف بیشتری از زندگی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

فضائلی با بیان اینکه دانش های زیادی در کنار هم قرار گرفته است که میزان تاثیرگذاری محتوای این فضای مجازی بیشتر شود، اذعان کرد: مطالعاتی که امروز در حوزه علوم شناختی صورت گرفته است این نتیجه را در بر داشته که انسان یک موجود عاطفی و احساسی است و اگر بخواهیم بر روی انسان ها تاثیر بگذاریم باید بر روی عواطف او تاثیر بگذاریم.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با بیان اینکه عواطف و احساسات یک مقوله مهم در مواجهه با جامعه است، گفت: بسیاری از مواردی که دشمن در جامعه ما القا می کند یک بار هیجانی دارد که نمونه آن را در فتنه 88 به وضوح مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه زمینه پذیرش بسیاری از صحبت های سست در جامعه فراهم شده است، گفت: به دلیل کاهش اعتماد عمومی در جامعه هر صحبت سستی که در جامعه مطرح می شود، یک زمینه پذیرش برای آن وجود دارد و لذا به دلیل همه این موضوعات بحث جهاد تبیین مطرح می شود.

فضائلی اظهار کرد: وقتی دشمن چنین عرصه ای را به عنوان عرصه نبرد انتخاب می کند، کسانی که در این عرصه به نیت مقابله با دشمن فعالیت کنند، در حال جهاد تبیین هستند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین اهمیت بیشتری از دفاع مقدس و دفاع از حرم دارد، خاطرنشان کرد: امروز روشنگری یک جهاد باارزش و جزء وظایفی است که واجب کفایی برعهده همه ماست و هرکسی به هر اندازه ای که توان دارد باید در این فضا جهاد کند.

وی با تأکید بر این که افراد باید توانمندی ها، دانش و بینش خود را برای حضور در این جهاد ارتقا دهند تا اثرگذارتر باشند، خاطرنشان کرد: موضوعات متعددی برای روشنگری وجود دارد که از مبانی فکری و انقلاب تا مباحثی مانند مذاکره با غرب و نقش زنان را شامل می شود.

فضائلی دشمن را در حال تلاش برای بزک دوران پهلوی برای نسل جدید دانست و اظهار کرد: دشمن تا این اندازه وقیح است که می‌خواهد دوران سراسر سیاه دو پادشاهی که با کودتا بر سر کار آمده است را به عنوان یک دوران شکوهمند در ذهن جامعه ما جا بیندازد، که دلیل آن هم این است که ما به درستی از حق دفاع نکرده ایم.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: یکی از پایه ای ترین و مهم ترین دستاوردهای انقلاب، توجه ملت ایران به ظرفیت های خود بود؛ یعنی امام خمینی آن چنان در روح ملت نفوذ کرد که مردم متحول شدند در حالی که در طول دوران قبل از انقلاب اسلامی تنها در یک صحنه که صحنه ملی شدن صنعت نفت بود به صحنه امدند و دیگر مردم نقشی در جامعه نداشتند.

وی با اشاره به گزارشات رژیم پهلوی و سفارت امریکا پیش از انقلاب، اذعان کرد: آنها تا آبان ١٣٥٧ هم باور نداشتند که رژیم شاهنشاهی در حال سقوط است، اما امام لحظه به لحظه این فضا را مدیریت کرد تا این انقلاب به پیروزی رسید و لذا مردم هنوز این باور را دارند که می توانند تحولات را رقم بزنند.

فضائلی با بیان اینکه این زیربنایی ترین تحولی است که ایجاد شد، گفت: مردم ایران با انقلاب به لحاظ معنوی هم دچار تحول شدند و اگر رژیم پهلوی ادامه پیدا کرده بود اثری از معنویت در جامعه باقی نمی ماند و اکنون استقبال جوانان از مراسماتی مانند اعتکاف، عزاداری های سید و سرور شهیدان و مراسم اربعین نمونه این معنویت است.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری شعارهای انقلابی را یکی از دستاوردهای انقلاب دانسته و افزود: یکی از محوری ترین شعارهای انقلاب، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است که خواسته مردم از انقلاب را مطرح می کند، امروز جمهوری اسلامی ایران یک کشور صد در صد مستقل در حوزه سیاسی است.

وی آزادی را یکی از مطالبات مهم مردم دانست و گفت: امروز جمهوری اسلامی شرایطی را مطرح کرده که قابل مقایسه با دوره شاهنشاهی نیست که تنها در مورد آزادی مطبوعات در دوران پهلوی باید گفت در ان زمان نظارت قبل از چاپ داشتند و مطبوعات نمی‌توانستند هر چیزی را منتشر کنند و تنها در ماه های منتهی به انقلاب این نظارت برداشته شد.

فضائلی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی اصل نظام و قانون اساسی توسط مردم انتخاب شده و انتخاب رهبری، ریاست جمهوری و شوراها نیز همه با حضور و انتخاب مردم صورت می گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار