خبرهای داغ:
در آخرین روز از هفته عقیدتی سیاسی برگزار شد:

مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در بسیج همراه با تقدیر از مربیان برتر

در آخرین روز از هفته عقیدتی سیاسی در بسیج،مراسم گرامیداشتی با سخنرانی حجت الاسلام طاهری،معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) و با تقدیر از مربیان برتر ناحیه بسیج خوسف برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۰۹۶۲۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خوسف، امروز (14 اردیبهشت) و همزمان با آخرین روز از هفته عقیدتی سیاسی در بسیج، مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در بسیج با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین طاهری، معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) و با تقدیر از مربیان عقیدتی و صالحین برتر ناحیه مقاومت بسیج خوسف برگزار گردید.

حجت الاسلام طاهری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید مرتضی مطهری، هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم را به همه معلمان، مربیان و فعالین عرصه های معرفتی، اعتقادی و سیاسی تبریک گفت.

وی گفت:معلم شریف ترین و با فضیلت ترین مشاغل و مناصب است چرا که با انسان و مفهوم تربیت سر و کار دارد. از هر سو که به انسان نگاه کنیم درمی یابیم که هم می تواند به والاترین و معنوی ترین جایگاه ها دست یابد و اشرف مخلوقات شود و هم ممکن است به پست ترین جایگاه سقوط کند و به تعبیر قرآن از حیوان نیز پست تر شود. انسان تربیت شده بیش از هر موجود و ملک و فرشته ای می تواند برای جامعه و انسان ها منشا خیرات و خوبی ها شود و در نقطه مقابل انسان تربیت نشده بیش از هر حیوان و شیطانی می تواند برای جامعه منشا زیان و بیچارگی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری ادامه داد: معلمی آنقدر شرافت دارد که حضرت امام (ره) آن را شغل انبیا می داند. و این گروه می توانند مقام شفاعت داشته باشند و لذا احترام معلم در فرهنگ دینی ما بسیار مورد تاکید است. ابو علی سینا دانشمند بزرگ اسلامی ویژگی هایی همچون عاقل بودن، دین دار بودن و ...را برای معلم خوب بیان می کنند.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه گفت: چند ویژگی در شخصیت شهید مطهری وجود داشت که باعث شد ایشان اینگونه در تاریخ ماندگار گردد. اول عنصر وراثت است یعنی نقش پدر و مادر در تربیت ایشان. دوم اساتید و معلمینی که ایشان از محضر آنان بهره مند گردیدند.سوم تلاش ها و مجاهدت علمی ایشان بود. شهید مطهری انسانی قوی الفکر بود. ایشان مصداق و نمونه یک معلم اسوه است و لذا به این دلیل است که سالروز شهادت ایشان را به عنوان روز معلم نامگذاری کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری بیان کرد: پایه و اساس سپاه و بسیج را عنصر معنویت تشکیل می دهد. اگر معنویت از سپاه و بسیج گرفته شود؛ ماهیت آن تغییر خواهد کرد و کارایی خود را از دست خواهد داد. لذا این جاست که سالروز شهادت علامه مطهری به عنوان شخصیتی که در ایمان و بصیرت و معنویت الگو است و آثار ارزشمندی از ایشان باقی مانده، به عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نامگذاری گردیده است.

در پایان مراسم، از تعدادی از مربیان عقیدتی و مربیان و سرگروه های صالحین ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوسف با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار