خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛

واقعه غدیر چشمه جوشان ولایت سیاسی در جهان اسلام است

واقعه غدیر چشمه جوشان ولایت سیاسی در جهان اسلام است
حجت الاسلام پنجی، واقعه غدیر را چشمه جوشان ولایت سیاسی در جهان اسلام دانست و گفت: مسأله ولایت مهمترین بحثی است که پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیر بیان کرد و هدف اصلی اجتماع مردم و خطبه غدیر همین مسأله ولایت بود و امروز اسلام استمرار خود را مدیون موضوع ولایت است.
کد خبر: ۹۵۲۳۷۸۴
|
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

 

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام و المسلمین محمد پنجی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در جمع کارکنان و سربازان ناحیه بوئین زهرا، به اهمیت عید غدیر خم در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت : غدیر یکی از مقاطع حساس و بسیار مهم تاریخ تحلیلی صدر اسلام است و پیامبر گرامی اسلام (ص) در عید غدیر خم بر این مسأله تاکید کردند که سعادت بشر در تسلیم خدا و اولیای خدا بودن است و اگر بشریت ارتباط خود را با پروردگار حفظ کند و مطیع او باشد به سعادت حقیقی خواهد رسید و دنیای آخرت نیز برای او پر از خیر و خوشی خواهد بود. پیامبر با بیان خطبه غدیر در حقیقت به فکر سعادت و آینده بشریت بود و می خواست سعادت واقعی مردم با پیوند ولایت تضمین شود.

وی در ادامه افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) می خواست مردم با پیوند خوردن به امام و حجت خدا از مصونیت برخوردار باشند و شیاطین جن و انس نتوانند امت را به انحراف و بیراهه ببرند و خطرات مختلفی که امت اسلام را تهدید می کرد در یک فضای امن برطرف شود و امت با سلامت فکری در مسیر درست قرار گیرند. سلامت فکری امت از روز اول بعثت، یکی از دغدغه های اصلی پیامبر(ص) بود و ایشان نگران آینده فکری امت بود. 

حجت الاسلام و المسلمین پنجی، واقعه غدیر را چشمه جوشان ولایت سیاسی در جهان اسلام دانست و گفت: مسأله ولایت مهمترین بحثی است که پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیر بیان کرد و هدف اصلی اجتماع مردم و خطبه غدیر همین مسأله ولایت بود و امروز اسلام استمرار خود را مدیون موضوع ولایت است. واقعه غدیر چشمه جوشان ولایت سیاسی در جهان اسلام است و اگر مردم واقعه غدیر را خوب درک می کردند، هرگز عاشوراء تکرار نمی شد و عاشوراء حاصل بی بصیرتی و عدم درک غدیر و جایگاه ولایت در جامعه اسلامی بود و در حال حاضر نیز سعادت مردم و استمرار مکتب اسلام در گرو ولایت و ولایتمداری مردم و پیوند امت با ولایت است. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در پایان سخنان خود به مهم ترین پیام غدیر اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام، دین جامع و کاملی است و همه احکام و دستورات خود را در قالب پیام الهی قرآن کریم برای سعادت مردم بیان کرده است .از این رو، مهمترین پیام غدیر توحید حقیقی یعنی تسلیم بودن در مقابل خالق هستی و ولایتمداری مردم است، اگر بشریت در مقابل خالق هستی و نماینده او که حجت الهی است تسلیم باشند بهترین طرح ها و برنامه ها برای زندگی که از ناحیه خالق هستی آمده می تواند راهنمای انسان در همه زمینه ها باشد.

 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار