خبرهای داغ:
گفتگوی اختصاصی؛

پروژه‌های محرومیت زدایی کلانشهر اهواز

مسئول بسیج شهرداری اهواز می‌گوید که پروژه‌های محرومیت زدایی کلانشهر اهواز از ۲ سال پیش با توجه به مشکلاتی که در حاشیه و اطراف اهواز مبنی بر کم برخورداری از خدمات وجود دارد، آغاز شدند.
کد خبر: ۹۵۲۳۸۹۹
|
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰

پروژه‌های محرومیت زدایی کلانشهر اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز؛ با رشد جمعیت شهری در کشور، حاشیه نشینی به چالشی تمام عیار برای مسئولان به ویژه شهرداری‌ها تبدیل شد.

 

در اهواز نیز با توجه به رشد صنعت و ازدحام صنایع در پیرامون شهر، حاشیه نشینی رشد چشمگیری داشت، به طوری که مردم در این نواحی از بسیاری خدمات محروم هستند، اما شهرداری در تلاش است که این محرومیت‌ها را برطرف کند.

 

احمد حاتمی مسئول بسیج شهرداری اهواز می‌گوید که پروژه‌های محرومیت زدایی کلانشهر اهواز از ۲ سال پیش با توجه به مشکلاتی که در حاشیه و اطراف اهواز مبنی بر کم برخورداری از خدمات وجود دارد، آغاز شدند.

 

او با اشاره به اینکه در ۲ بخش شرقی و غربی اهواز این طرح‌ها در حال اجرا هستند، افزود: از طرف دیگر با توجه به دغدغه ای که شواری اسلامی کلانشهر اهواز و شهرداری نسبت به مردم دارند، دید بسیار مثبتی نیز مبنی بر رفع محرومیت و آلام مردم در حاشیه کلانشهر اهواز شکل گرفته و از همین رو طرح‌های وسیعی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

 

آقای حاتمی ادامه داد که برخی از این طرح‌ها افتتاح و به بهره برداری رسیده‌اند و برخی دیگر هم در دست اقدام بوده و با درصدهای متفاوتی پیش می‌روند تا در آینده به بهره برداری برسند.

 

مسئول قرارگاه محرومیت زدایی شهرداری اهواز همچنین به تنوع کاری در این حوزه اشاره کرد که منظور وی اقدامات در زمینه زیر سازی، ابنیه، روشنایی و فضای سبز است.

 

در سوی دیگر کارهای تخصصی به ویژه برای رفع سردرگمی آب‌های سطحی در هنگام بارندگی‌ها از سوی مشاوران در حال مطالعات و بررسی است تا دغدغه‌ها در این خصوص برطرف شوند.

 

احمد حاتمی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: جدول گذاری، آسفالت خیابان‌ها و ایجاد ابنیه در محله علوم پزشکی در مهدیس اهواز رو به اتمام است و در محله مشعلی نیز با توجه به مشکلات وسیع در حوزه محرومیت زدایی، اقداماتی در حال انجام است.

 

«کوی مشعلی» یکی از محلات بزرگ و قدیمی اهواز است که اقدمات خاصی در خصوص زیر سازی در این منطقه رخ نداده، اما مجموعه محرومیت زدایی کلانشهر اهواز از ۳ ماه گذشته کوی مشعلی را وارد طرح‌های خود کرده و در روزهای آتی و هفته آینده هم برنامه آسفالت را در این محله اجرا می‌کند.

 

ایجاد فضای سبز و بوستان نیز با توجه به گرمای اهواز از ضروریات این شهر است و به گفته آقای حاتمی پارک گوهر در شرق اهواز واقع در محله کوی مدرس با مساحت ۱.۹ هکتار احداث می‌گردد که با توجه به تراکم جمعیت و نبود محل تفریح، مناسب این منطقه است؛ هزینه ساخت این بوستان بالغ بر ۲۰ میلیارد در دستور کار قرار دارد و با اقدامات تخصصی و لوله های زهکش، کف پوش و جدول کشی پوشش داده می‌شود تا مردم بهره برداری خوبی داشته باشند.

 

او گفت: یکی از محله‌های ورودی شهر اهواز از سمت ماهشهر و پشت پایانه شرق یا تپه «کوی طاهر» است که بسیار قدیمی و فاقد از هر گونه امکانات زیرسازی، آسفالت، جدول و پیاده رو بوده اما مورد دغدغه مسئولین شهر و سپاه استان نیز در خصوص محرومیت زدایی در این ناحیه تاکید دارد.

 

مسئول قرارگاه محرومیت زدایی شهرداری اهواز می‌گوید که ۴ طرح نیز در این خصوص تعریف شده که جاده مواصلاتی دور کوی طاهر از قسمت پمپ گاز تا به انتها احداث می‌گردد و میتوان با خودرو در آن تردد کرد؛ یکی دیگر از موضوعات کوی طاهر نیز معابر آن هستند که در بحث زیر سازی رو به اتمام بوده و موضوع سوم ایجاد پارک محله ای است؛ افزون بر همه اینها اقدام ترکیبی نیز بین آبفا استان و شهرداری اهواز در حال انجام است تا هدایت و دفع آب های سطحی و فاضلاب صورت بگیرد.

 

در غرب اهواز خیابان صنایع قرار دارد 

که مسیر خرمشهر پس از ملاشیه و پل ملاشیه را به مسیر بیمارستان بقایی و «ام اطمیر» اتصال می دهد و خیابان بسیار قدیمی است که تردد های زیادی روی آن صورت می گیرد؛ مهم تر از همه اینکه 70 درصد وسایل نقلیه سنگین به واسطه انبارهای آهنی که آنجا قرار دارند از همین خیابان عبور می‌نمایند و مردم نیز از وضعیت آن ناراضی بودند.

 

شهرداری اهواز اما اکنون با انجام کارهای مطالعاتی در تلاش است که آسفالت این جاده را نوسازی و زیرسازی آن را متناسب با تردد خودروهای سنگین مهیا نماید.

 

هم اکنون در غرب اهواز طرح‌های متعددی از سوی شهرداری کلانشهر در دستور کار است؛ از جمله پارک آیت الله کرمی در جنب بیمارستان آیت الله کرمی که کارهای مقدماتی آن انجام شده و در شرف شروع است.

 

همچنین پارک شهدای عین دو که انتظار می رود طی چند وقت آینده افدامات اجرایی شروع شود

 

 

 

 

 

 

آقای حاتمی یادآور شد که اقدامات زیر سازی د. مناطق مختلفی در غرب اهواز رو به اتمام است؛ برخی مانند سیاحی و مندلی به اتمام رسیدند و اکنون نیز در کروشات کارهایی در حال انجام است و کارهای زیرسازی ۸ خیابان آن آغاز شده و انتظار می‌رود در چند ماه آینده نیز اقدامات در این منطقه که مردم انتظار داشتند سریعا آماده و تحویل شوند، مورد بهره برداری برداری قرار بگیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار