علامه حسن‌زاده، حقانیت قرآن را با عرفان و برهان اثبات کرد

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه جمع بین علم و عمل یکی از وجوه جامعیت علامه حسن‌زاده آملی بود، گفت: علامه توانست حقانیت قرآن را همراه با برهان و عرفان ثابت کند.
کد خبر: ۹۵۴۵۷۳۵
|
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن رمضانی، از شاگردان علامه حسن‌زاده آملی در نشست خبری آیین نکوداشت علامه ذوالفنون، حسن حسن‌زاده آملی(ره) که امروز ۱۶ مهرماه در ساختمان بنیاد ملی نخبگان قم برگزار شد، گفت: همیشه در طول تاریخ کسانی وجود دارند که فضای علمی را نورانی می‌کنند، مصداق این امر در عصر معاصر ما، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن حسن‌زاده آملی(ره) هستند که تألیفات و مقالات ایشان گویای همین امر است.

وی در خصوص جامع بودن مقام علمی این علامه، افزود: سخن گفتن درباره‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن زاده‌آملی(ره) آسان نیست، چرا که ایشان شخصیت علمی جامعی دارند. 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وجه نخست جامع بودن ایشان، توانایی جمع علمی بین عرفان و برهان قرآنی بود، گفت: برخی که به دنبال برهان می‌روند، چشم‌شان را نسبت به عرفان قرآنی می‌بندند و نیز کسانی که صرفا دنبال قرآن می‌روند عرفان و برهان را کنار می‌گذارند، اما علامه حسن‌زاده بین این سه ارتباط معنا داری پیدا کرد و توانست حقانیت قرآن را همراه با برهان و عرفان ثابت کند.

وی در خصوص دیگر ابعاد علمی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین آملی(ره) اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های جامع بودن شخصیت علامه جمع بین معنا و صورت بود، در عین حال که به معنای جملات و کلمات توجه می‌کرد به چینش و صورت الفاظ نیز توجه ویژ‌ه‌ای داشت؛ ایشان علاوه بر ادبیات فارسی، ادبیات عرب و فرانسه را دنبال می‌کرد چرا که به اعتقاد ایشان طلاب باید یک زبان خارجی را نیز بدانند.

وی افزود: جمع بین علم و عمل یکی از وجوه جامعیت ایشان بود، علامه حسن‌زاده آملی اعتقاد داشت که ملاک افضلیت و برتری، علم همراه با عمل است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار