رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان:

کمک به پرورش دانش آموزانی بصیر و آگاه رسالت همه ما است

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان در شهرستان زرند گفت: کمک به پرورش دانش آموزانی بصیر و آگاه رسالت همه ما است.
کد خبر: ۹۶۰۲۴۹۷
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱




به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، محمد علیرضایی ضمن تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص پرورش صحیح دانش آموزان گفت: از نظر مقام عظمای ولایت دانش آموز ما باید آگاه، متفکر، اهل منطق، باایمان، پرهیزکار، پاکدامن، با اراده، شجاع، اهل اقدام، کارآمد، ماهر، مبتکر و دارای روحیه آزادگی باشد.

وی در خصوص الزامات پرورش دانش آموزان از دیدگاه رهبری افزود: پرورش صلاحیت‌های انسانی در شاگردان در خلال تدریس، انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بین آنان، تربیت دانش آموزانی با هویت، علم آموزی در کنار تربیت انقلابی، مهارت آموزی، توزیع رشته‌های مورد نیاز، ثبات مدیریت در آموزش و پرورش، تنظیم نقشه راه برای اجرای سند تحول بنیادین و به روزرسانی سند از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان اظهار داشت: در نگاه ولی فقیه ما استفاده از ابتکارات در مدارس غیردولتی، بهره مندی مدارس دولتی از معلم و فضای آموزشی خوب، نظارت بر مدارس غیردولتی، جذاب بودن فعالیت معاونان و مربیان پرورشی، تقویت هویت ملی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، رصد شایستگی‌های حرفه‌ای در طول خدمت معلمان، بهره مندی از تجربه معلمان پیشکسوت و آگاه، کم رنگ نشدن ضوابط گزینش معلمان، توجه به معیشت آنان از جمله بیمه و بازنشستگی، مرتبط بودن رشته تدریس معلمان با تخصص آنان و... در نظام تعلیم و تربیت ضروری است.

علیرضایی گفت: موضوع جهاد تبیین بسیار مهم است، قشری که بهترین اثرگذاری را می‌تواند در جامعه داشته باشد جامعه فرهنگیان است، مقتضی است خدمات رئیس جمهور شهید در مدارس و جامعه تبیین شود، شرکت آگاهانه و حداکثری در انتخابات پیش رو با مدنظر قرار دادن مولفه‌های اخلاق مداری در هر شرایطی، خدمت عاشقانه و خالصانه، فساد ستیزی و ساده زیستی، وحدت آفرینی و امنیت افزایی پرهیز از حاشیه سازی و... نشانه پایبندی مردم به نظام است.

بر پایه این گزارش، گردهمایی دو روزه مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان در خانه معلم شهرستان زرند آغاز شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار