خبرهای داغ:
سرهنگ عزیزی خبر داد

انهدام ۴۸ فقره باند مواد مخدر در همدان/ کشف بیش از ۶۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر

همدان- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از انهدام ۴۸ فقره باند مواد مخدر طی سال گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۶۱۹۹
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازهمدان، سرهنگ عباس عزیزی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح اقدامات و عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان اظهار کرد: طی سال گذشته ۶ هزار و ۴۷۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان و سوداگران مرگ کشف شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در دستگیری قاچاقچیان، توزیع کننده و خرده فروشان مواد مخدر ۱۰ درصد افزایش داشتیم، گفت: جمع‌آوری معتادین متجاهر نیز ۲۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از انهدام ۴۸ فقره باند مواد مخدر طی سال گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۳۰ عملیات در حوزه مواد مخدر استان اجرایی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشت.

وی به توقیف ۲۴۸ دستگاه انواع خودرو و موتور سیکلت در جریان عملیات‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: در این حوزه ۸۴ درصد رشد داشتیم.

عزیزی با تاکید براینکه سال گذشته یک هزار و  ۵۴۴ طرح پاکسازی و ۲۷۳ طرح مواصلاتی اجرا شد، ادامه داد: ۲۹ عملیات مشترک فرا استانی و بین استانی نیز اجرا شد که در مجموع یک هزار و ۳۵۶ کیلوگرم مواد مخدر در این عملیات‌ها کشف شد که سهم استان همدان ازاین کشفیات ۶۷۶ کیلوگرم است.

وی از کشف ۶۶۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در دو ماهه ابتدای سال در استان خبر داد و بیان کرد: افزایش کشفیات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان به دستگیری ۵۶۱ نفر انواع قاچاقچی، توزیع‌کننده و خرده فروش طی دو ماه ابتدای سال با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و تاکید کرد: در مجموع کل دستگیرشدگان انواع مواد مخدر ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه طی دو ماهه ابتدای سال هفت باند مواد مخدر در استان منهدم شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است، گفت: در استان از ابتدای سال تاکنون در بحث سرقت‌های خرد ۲۵ درصد کاهش صورت گرفته است.

عزیزی تعداد عملیات‌های صورت گرفته در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان را طی دو ماهه ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۷۴۵ مورد با رشد ۲۳ درصدی برشمرد و بیان کرد: طی این عملیات‌ها ۴۰ دستگاه خودرو توقیف شد که نسب به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه پلیس در دو بخش اقدامات سلبی و ایجابی فعالیت‌های بسیاری دارد، به اقدامات صورت گرفته در این حوزه اشاره و اظهار کرد: به همین منظور پلیس مبارزه با مواد مخدر نمایشگاه‌ها و کارگاه‌هایی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، شناخت و مضرات مواد مخدر و کاهش این معضل و آگاه‌سازی در جامعه برگزار می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان به برگزاری ۳۷۷ مورد کلاس در محیط‌های آموزشی به منظور آموزش‌های همگانی و پایگاه‌های پیشگیری از اعتیاد طی سال گذشته در استان اشاره و بیان کرد: در این کلاس‌ها ۸۱ هزار نفر آموزش دیدند و در بحث مشاوره فردی به ۲۱۰ نفر به صورت رایگان آموزش و مشاوره داده شد.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۶۰ درصد از نوجوانان توسط دوستان و هم‌سالان به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کرده و آلوده می‌شوند، گفت: سیگار دروازه ورود به اعتیاد است که متاسفانه اغلب از دوران نوجوانی آغاز می‌شود بنابراین به والدین توصیه می‌شود در برخورد با فرزندان بی محبتی، تحقیر، بی‌توجهی و مقایسه و... را نداشته باشند که این بایث گرایش نوجوانان به سمت مواد مخدر است.

عزیزی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های امنیت محله محور و امنیت اجتماعی و آرامش در شهر اجازه جولان به قاچاقچیان و سوداگران را نخواهیم داد، یادآورشد: پلیس به دلیل افزایش رضایتمندی مردمی با اجرای طرح‌های پاکسازی محلات آلوده و جمع‌آوری معتادین متجاهر از سطح  شهر با اولویت اطراف مراکز آموزشی و پاک سازی پارک‌ها و دانشگاه‌ها به صورت شبانه روز فعالیت دارد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح «آرامش در شهر» هر ماه به صورت سراسری و دو روزه به منظور برخورد با خرده فروشان و جمع‌آوری معتادین انجام می‌شود که تاکنون هفت مرحله آن در استان اجرا شده و طی روز‌های آینده مرحله هشت آن در یکی از شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار