خبرهای داغ:
مثبت سوژه

معرفی شهر ساحلی هوره

شهر هوره یکی از مکانهای تاریخی تفریحی زیبا با جاذبه های توریستی در شهرستان سامان استان چهارمحال وبختیاری است که همواره میزبان گردشگران بیشماری از نقاط مختلف می باشد.
کد خبر: ۹۶۱۴۱۲۴
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری  روستای کوهستانی هوره از توابع شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری است. پیشینه‌ تاریخی روستا به ۷۰۰ سال قبل باز می‌گردد و بر اساس روایت‌های محلی یکی از خان‌های ایل قشقایی به نام «ولی‌خان» این روستا را بنا کرده است؛ به همین دلیل اهالی این منطقه به ترکی قشقایی سخن می‌گویند. در روستای هوره جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی وجود دارند؛ دیدنیهایی که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده‌اند.

پل سنگی هوره یکی از دیدنیهای روستا است که دو روستای هوره و سوادجان را به یک‌دیگر متصل می‌کند. پس از خرابی پل قدیمی هوره، ساخت این پل در سال ۱۳۳۷ آغاز شد و در سال ۱۳۳۸ به پایان رسید. این پل با هفت دهنه، به سبک معماری سنتی و با استفاده از مصالح سنگ تراش و سیمان ساخته شده است. 

قلعه هوره در نزدکی روستای هوره با قدمتی که به ۷۰۰ سال قبل در مکانی بالای رودخانه زاینده‌رود و مشرف به پل سنگی هوره وافع شده است. این قلعه در دوره صفوی برای اخذ مالیات از مسافران و کاروان‌ها استفاده می‌شد و امروزه از هفت برج این بنا تنها دو برج آن به‌جای مانده‌اند و بخش‌های زیادی از مجموعه تخریب شده است. 

شهر هوره

ارسال نظرات
آخرین اخبار