خبرهای داغ:
نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری؛

آزادگان سندهای زنده و پر افتخار ایران اسلامی هستند

آزادگان سندهای زنده و پر افتخار ایران اسلامی هستند
آیت اله اسلامی با گرامیداشت ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار کرد: آزادگان سندهای زنده و پر افتخار ایران اسلامی هستند.
کد خبر: ۹۶۲۱۷۵۸
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱

قزوین به گزارش بسیج، آیت الله علی اسلامی امام جمعه شهرستان تاکستان در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته با تسلیت ایام حزن و اندوه اربعین سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: واقعه عاشورا اوج ایثار و بندگی است. 

وی با اشاره به اینکه حقیقت این است که در این عالم، هیچ‌ چیز نمی تواند جای گریه و اشک بر سیدالشهدا(ع) را پر کند، بیان کرد: اشک بر سیدالشهدا(ع) است که بشریت را نجات خواهد داد.

امام جمعه شهرستان تاکستان عنوان کرد: آنچه در کربلا و در عاشورا بر اهل بیت رسول خدا(ص) گذشته است، آنقدر مظلومانه و دردناک، آنقدر سخت و جان فرساست ، دل هر شنونده را به درد می آورد. گریه بر سیدالشهدا(ع) نشانه‌ محبت است و این محبت، اسباب نجات انسان است.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار کرد: آزادگان سندهای زنده و پر افتخار ایران اسلامی هستند.

وی افزود: آزادگان دوران بسیار سختی را سپری کرده و شکنجه های جسمی و روحی را تحمل کردند، اما از دین و مسلمانی آبروداری کردند و پیام مقاومت را به دنیا رساندند

خطیب جمعه تاکستان خاطرنشان کرد: این آزادگی ها و خاطرات باید بیان و بازخوانی شود، آنان مقاومت کرده و وطن دوستی، ولایتمداری راسخ را به جهانیان نشان دادند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سید علی اکبر ابوترابی تاکید کرد: ایشان که به سبب تحمل اسارت به «سیدالاسرا» و «سید آزادگان» مشهور بود، ولایت او در دوران اسارت را دلیلی بر نجات هزاران اسیر ایرانی در بند رژیم بعثی صدام بود.

امام جمعه تاکستان اظهار کرد: وجود آقای ابوترابی میان اسرا شگفت‌ انگیز بود که برخی فکر می‌کردند طبق برنامه ایران او وارد اسرا شده است. اما واقعیت این بود که در ابتدا وقتی به اسارت رژیم بعث درآمده بود، کسی او را نمی‌شناخت.

وی در ادامه افزود: حجت الاسلام ابوترابی را هرکسی به عنوان یک عنصر تأثیرگذار در زمان اسارت رزمندگان ایرانی می‌شناسد. کسی که حضورش باعث افزایش روحیه مقاومت میان رزمندگان در بند عراق می‌شد، وجودش در میان اسرا تسکین‌دهنده بسیاری از دردهایی بود که شاید بی‌حضور وی حل و فصلش ممکن نبود.

آیت الله اسلامی در ادامه به مناسبت بزرگداشت علامه ‌مجلسی اشاره کرد و تصریح کرد: علامه مجلسی از مشهورترین عالمان شیعی عصر صفوی است که نهاد روحانیت شیعه را به اقتدار کامل رساند.

وی عنوان کرد: علامه محمد باقر مجلسی گهرهای گرانبهای اهل بیت (علیهم‌السلام) را از اطراف و اکناف جمع کرد و در قالب «بحارالانورا» گنجاند. وی در حکومت صفویه دارای مقام و قدرت مطلق دینی بود و تا آخرین روزهای حیاتش این قدرت و نفوذ همچنان رو به افزایش و تعالی می‌رفت.

وی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ است افزود: محمد مصدق در چنین روزی به آمریکایی‏‌ها اعتماد و تکیه کرده بود و آنها را دوست خود فرض کرد لذا کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد.

خطیب جمعه تاکستان اظهار کرد: بازخوانی واقعه کودتای 28 مردادماه موجب می‌شود تا ضربه‌های صد ساله آمریکا و غرب به ایران و کسب تجاربی که با هزینه‌ به دست آمده است را فراموش نکنیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در طول تاریخ هیچ گاه قابل اعتماد نبودند، یادآور شد: امروزه هم شاهد جنایت‌های گسترده آمریکا در غزه با همدستی رژیم غاصب صهیونیستی هستیم.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز به آتش کشیدن سینما رکس آبادان خاطر نشان کرد: این حادثه تلخ که توسط عوامل رژیم ستمشاهی صورت گرفت نقطه عطفی شد در تاریخ انقلاب اسلامی ایران.

 

آیت اله اسلامی گفت: واقعه سینما رکس را عوامل رژیم طاغوت برای بدنام کردن انقلاب» رقم زدند و اقدام به تدارک این آتش‌سوزی، قفل کردن درهای سینما مردمی را که برای تماشای فیلم به سینما رفته بودند زنده زنده سوزاندند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار