خبرهای داغ:
استاندار لرستان:

روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در لرستان مطلوب نیست

روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در لرستان مطلوب نیست
استاندار لرستان گفت: روند اجرای طرح های بازآفرینی در استان مطلوب نیست و در این حوزه عقب هستیم.
کد خبر: ۹۶۲۲۰۰۸
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، ابوطالب شفقت سی ام مرداد در جلسه ستاد بازآفرینی شهری عنوان کرد: قرار بود مسوول ستاد بازآفرینی کشور به استان سفر کند که عدم تحقق این امر نشان می دهد پیگیری درستی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اقداماتی در مناطق حاشیه ای صورت گرفته اما نیاز به سرعت عمل بیشتری داریم چرا که سه سال از سیاست گذاری جهت شتاب دهی به احیای بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری گذشته و فعالیت عمده ای انجام نشده است.

استاندار لرستان با تاکید بر ارائه برنامه شفاف، مشخص و زمان بندی شده ستاد بازآفرینی شهری در استان گفت: باید منابع بازآفرینی و نوسازی نقاط آسیب دیده شهری را تامین و تقسیم کار مشخصی را برنامه ریزی کرد.

شفقت افزود: مسوولان استان باید مشخص کنند طرح های ابلاغی و تشویقی در چه بازه ای اجرا می شود بنابراین اولویت مهم در ستاد بازآفرینی شهری، برنامه دقیق و اطلاع رسانی شهرداری ها به مردم در خصوص این طرح است.

وی تصریح کرد: اشتغال در اماکن حاشیه ای وجود ندارد، آلودگی ها زیاد ِ فضاهای سبز، ورزشی، فرهنگی و مبلمان شهری وضعیت مناسبی ندارند و بازدیدهای صورت گرفته از برخی مناطق، حاکی از اجرای ضعیف طرح بازآفرینی شهری بود.

استاندار لرستان یادآور شد: بسته های تشویقی، برنامه ها و ضوابط مربوط به بازآفرینی هر شهر باید تا ۱۵ مهر تدوین، در کمیسیون مربوطه تصویب و ابلاغ و همزمان نیز اقدامات تبلیغی و تشویقی برای مردم صورت گیرد.

شفقت ادامه داد: اگر اراده کنیم طرح بازآفرینی تا پایان امسال در همه شهرهای استان اجرایی می شود که در این خصوص فرماندار و شهردار محور اصلی هستند و سهم وظایف شهرداری، دستگاه های مربوطه و راه و شهرسازی نیز باید تعیین شود.
 یادآوری می شود که محله ماسور نیز با تلاش دوستان مطالبه گر و فعالان اجتماعی هم محله ای جزء این طرح قرار گرفت. امیدواریم که این مهم در محله ما تحقق پیدا نماید.

انتهای پیام /

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار