کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگانی در بهبود وضعیت کشور

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت تراز انقلاب، دولتی است که بهترین خدمتگزار و مروّج آرمان‌ها و اهداف انقلاب در حوزه داخلی و خارجی باشد، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود فارغ از جناح‌ها و حزب‌ها، شایسته‌سالاری و استفاده از ظرفیت نخبگانی راستای بهبود وضعیت کشور از جمله شاخصه‌های دولت تراز انقلاب محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۳۷۶۲
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۹

ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگانی در بهبود وضعیت کشور

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان ، روح‌الله پوراسماعیلی با اشاره به شاخصه‌های دولت تراز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دولت تراز انقلاب اسلامی، نسبت به تمام وظایف قانونی که بر او محول شده است با هدف ایجاد امید، حرکت روبه‌جلو و پیش‌رونده برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب گام برمی‌دارد.

 

 وی گفت: چنین دولتی هم در حوزه داخلی اعم از امورات اجرایی کشور و خدمت‌رسانی به مردم و در حوزه سیاست خارجه بر مبنای قانون اساسی و ارتباط با کشورها نسبت به حضور فعالانه در نظام بین‌الملل بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی و اصل صدور انقلاب اهتمام دارد.

 

 این کارشناس سیاسی تصریح کرد: اگر دولتی بر سر کار بیاید که در حوزه سیاست خارجه به جای اصل صدور انقلاب و حرکت در راستای مبانی انقلاب به سمت و سوی هضم در نظام سلطه جهانی حرکت کند طبیعتاً نمی‌توان چنین دولتی را تراز انقلاب تلقی کرد.

 

 پوراسماعیلی با اشاره به اهداف پیروزی انقلاب اسلامی در این راستا، بیان کرد: اساس انقلاب نیز نقد نظم‌های برگرفته از نظام استکبار جهانی است تا با قدرتمند شدن روزافزون شاهد صدور و تسلط گفتمان انقلاب در دنیا باشیم.

 

 وی دولت شهید آیت‌الله رئیسی را یکی از نمونه‌های دولت تراز انقلاب دانست و افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، دولت سیزدهم توانست حد نصاب جدیدی برای خدمت و حرکت در حوزه اجرایی کشور ایجاد کند و مسئول و رئیس‌جمهور تراز انقلاب را به همگان معرفی کند همچنان که در رفتار و سیره عملی شهید رئیسی نیز این تلاش، خستگی‌ناپذیری، حضور در میان مردم به‌خصوص اقشار آسیب‌پذیر، رسیدگی بی‌وقفه و بدون تأخیر به امور مردم، ایجاد حرکت تحول‌آفرین در مدیریت اجرایی کشور و جبران عقب‌افتادگی‌ها را شاهد بودیم.

 

 این کارشناس سیاسی تصریح کرد: شاخصه رشد در سه سال اخیر دولت مردمی به‌خصوص در حوزه فرهنگ و سیاست خارجه که در دولت‌های گذشته مغفول مانده بود احیاء شد.

 

 پوراسماعیلی با بیان اینکه دولت تراز انقلاب، دولتی است که بهترین خدمتگزار و مروج آرمان‌ها و اهداف انقلاب در حوزه داخلی و خارجی باشد، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود فارغ از جناح‌ها و حزب‌ها، شایسته‌سالاری و استفاده از ظرفیت نخبگانی در راستای بهبود وضعیت کشور از جمله شاخصه‌های دولت تراز انقلاب محسوب می‌شود.

 

 وی ادامه داد: در دولت تراز انقلاب، فرایند توسعه نیز باید بر مبنای عدالت و پیشرفت باشد؛ لذا دولتی که اساس اقدامات و تصمیماتش بر مبنای مکاتب غربی است، با مبانی انقلاب همخوانی ندارد ناگفته نماند گرچه در دولت‌های مدرن شاخصه‌های مثبتی برای پیشرفت داخلی وجود دارد؛ اما اگر صرفاً بخواهیم بر این اساس حرکت کنیم دچار عقب‌افتادگی خواهیم شد.

 

 این کارشناس سیاسی در پایان با اشاره به مسئله عدالت‌محوری، خاطرنشان کرد: اساس توسعه حقیقی این است که هرکس باید به حق خویش برسد؛ لذا اگر در جامعه‌ای اکثریت مردم احساس تبعیض نداشته باشند، دولت تراز انقلاب توانسته بر مبنای عدالت جامعه را به سمت و سوی توسعه و پیشرفت سوق دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار