۶۴۴ فقره گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل صادر شد

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور ۶۴۴ فقره گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در پنج ماهه اول سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۴۲۲۲
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶

۶۴۴ فقره گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل صادر شد

حسنعلی حسین‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج گفت: ۷۲ فقره از این گواهینامه‌ها مربوط به کالاهای صادراتی و ۴۱ فقره نیز شامل خرما و کشمش بوده است.

وی افزود: ۳۱ مورد از این گواهینامه‌‎ها هم مربوط به اقلام صادراتی دیگر از جمله مشتقات نفتی مانند هیدرو کربن، اکتان افزا، رزین آلکیدی و روغن پایه بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان اداره کل استاندارد و آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده به مقصد کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و آذربایجان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد بر تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی استان نظارت دارد، اظهار کرد: عمده گواهینامه وارداتی هم مربوط به اقلام، کالاها و مواد اولیه واحدهای تولیدی استان و کامیون کشنده بوده است.

وی، کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی ا از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد.

دبیر شورای استاندارد استان اردبیل همچنین گفت: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی نیز جزو وظایف سازمان ملی استاندارد ایران تعیین شده است.

حسین‌پور بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده کالاهای غیر استاندارد، موضوع را از طریق درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir که امکان ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات مردم را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا در حوزه‌های مختلف فراهم کرده است و یا با شماره تلفن ۱۵۱۷ ارسال کنند.

به گزارش بسیج، استان اردبیل دارای دروازه گمرگی بیله‌سوار است ولی کالاهای صادراتی این استان از مرزهای بیله‌سوار و آستارا و نیز از سایر گمرکات کشور به مقاصد خارجی صادر می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار